Koppeling lager of iets anders?

Forumindex Forums Modellen Astra Koppeling lager of iets anders?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    RRC

Goeiedag!

Sinds gisteren krijg ik mijn auto niet meer in de versnelling.
      Wel als de auto uit is, maar met draaiende motor dus niet.

De versnellingsbak olie heb ik al ververst, maar dit had geen effect.
      Nu denk ik zelf dat het de lager is, aangezien hij wel rijdt en in de versnelling wil.

Is dit makkelijk zelf te vervangen? En zo ja, hoe?
      enig idee wat dit anders nog kan zijn?

Het gaat om een Opel Astra uit 2000 1.6 benzine

bart-gsi
      Deelnemer

lekt je remvloeistof weg als je je koppeling vaak gebruikt?? zoja?? dan is je druklager lek en bij deze idd kapot..
        druklager wel te vervangen maar vaak in combinatie met je koppeling omdat je toch je motor en versnellingsbak gescheiden hebt… dan hoeft deze later niet nog een keer uit elkaar…
        als je je auto omhoog kunt zetten en een motortakel hebt is deze met een dagje werk er met een paar handen extra er wel in te zetten..
        de 1.6 is een relatief makkelijk en klein blokje dat kun je er zo uit vissen en buiten de auto de koppeling en druklager vervangen…
        ik ga er van uit dat dit een 1.6 8 kleppen motor is…
        daar heb jij deze kit voor nodig of eentje van sachs http://www.mijnautoonderdelen.nl/koppelings-kit-luk-620309033.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

de reden dat ik het met meer handen werken aan raad is dat je later als je alles terug in de auto hebt zitten je koppeling moet ontluchten… daar kun je een ontluchtingsapparaatje voor gebruiken of iemand die de koppeling bedient als jij het kraantje bedient op de versnellingsbak om de lucht te laten ontsnappen…

RRC

Bedankt!
          Dat setje is nog behoorlijk prijzig…
          Wordt dan nog een duur grapje zo te zien.

Zal m’n buurman even vragen of hij dit voor elkaar krijgt als ik hem help, hij is auto monteur :thumb
          Erg veel geld erin steken is het mij niet waard namelijk

Opeltje17
          Deelnemer

Brug is wel gewenst, met even omhoog zetten moet het ook lukken maar kost je wel je rug, subframe moet eronderuit bij een Astra G om de bak te kunnen demonteren.

bart-gsi
            Deelnemer

@RRC wrote:

Bedankt!
              Dat setje is nog behoorlijk prijzig…
              Wordt dan nog een duur grapje zo te zien.

Zal m’n buurman even vragen of hij dit voor elkaar krijgt als ik hem help, hij is auto monteur :thumb
              Erg veel geld erin steken is het mij niet waard namelijk

is idd wel prijzig.. maar goed.. als je je bak eraf haalt kun je die net zo goed mee vervangen.. dan dat je later weer alles los moeten halen om de koppeling te vervangen..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.