koppeling kapot!?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koppeling kapot!?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    dunne

afgelopen week reed ik naar de garage omdat ik een geluidje had als ik in de vrij het koppelingspedaal op liet komen. (een beetje knarsend geluid).
      Hij luisterde even en vertelde doodleuk dat de gehele koppeling vervangen moest worden kosten minimaal 1000 euro!

nu de schrik weg is dat mijn volgende vakantie in mijn auto gaat zitten, begint de zoektocht naar hoe het goedkoper kan.
      een koppling op de sloop zoeken is dat een optie?
      of…..??

vectra b1 ’97

alvast bedankt voor jullie tips en info:D

rik

Powercorsa

Het hangt er van af of je een mechanische of hydraulische druklager hebt.
        Kijk maar eens op http://www.hbase.nl , daar kan je kijken wat de richtprijs is voor het onderdeel.

Daarnaast zitten er genoeg kosten in de arbeid, het uurloon relatief duur.
        De versnellingsbak moet er vanaf om er bij de komen.

vectrake

Ik geloof dat alle Vectra B’s een hydraulische koppeling hebben. (enige waar ik aan twijfel is de 1.6 8v)
          Heb het zelf al gehad dat de hydraulische druklager sprong:cry.
          Heb de volledige koppeling toen vervangen met een maatje monteur.
          originele ruilkoppeling, nieuwe hydraulsiche druklager, en nog enkele kleinigheden kosten me bij de dealer iets van een 800€. Reken daar nog een dag werk bij. dan kan dat bedrag van 1000€ toch kloppen.
          Ik moet er wel bijzeggen dat het bij mij om een 2.5 V6 gaat (deze onderdelen zijn blijkbaar altijd duurder)

wim-v6
          Deelnemer

ALLE Vectra’s B hebben Hydraulische koppeling.

Alleen de Set kost al ruim 300 euro. (ivm hydralisch druklager wat bijna net zo duur is als de koppelings set zelf, en bij jouw juist kapot is, deze hoor je namelijk.

Dan moet ie er nog in, en dat gaat zeker bij de vectra-B niet vanzelf!!

vind de prijs nog redelijk.

Kijk eens bij andere garages wat die zeggen qua prijs.

en kijk uit voor pruts garages.

Willem

Silverspeed
            Deelnemer

ik zou geen koppelingset van de sloop afhalen, je hebt kans dat het een stuk goedkoper is ja maar wie geeft jou de garantie dat je over een aantal 1000 km niet weer hetzelfde probleem hebt? en als je helemaal pech hebt koop je er eentje die ook al aan zijn einde zit.. vectra is zeker niet de goedkoopste als het om de koppeling gaat..

sterkte

wim-v6
              Deelnemer

GEWOON NIEUW!!

Willem

dunne

tnx voor jullie reacties

ik heb op mijn garage.nl ingevuld als klus: koppeling
                  kom op een totaal prijs van 670 euro uit. Dit scheelt zich toch al een dikke 300 euro, natuurlijk op letten op de reputatie van betreffende garages. ma toch al een weekendje op vakantie dan:angel
                  of vergeten ze een aantal kosten op mijngarage.nl waardoor ze de prijs dadelijk toch kunnen opvoeren? iemand hier ervaring mee?

hoe lang kan ik nog rijden met de auto? moeilijk in te schatten snap ik, mischien is de vraag wat er gebeurt als ik rij tot de koppeling stopt beter?

maak ik dan de hele motor aan gort of hoe moet ik dit zien?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.