Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koppeling en achterremmen corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2012 om 15:49 #17245931
Aan de Leden,
Ik heb een Corsa B uit nov ’99. 1.5XTD
Ik merk de laatsrte tijd twee dingen aan tijdens het rijden nl;Als ik ga afremmen hoor ik een schurend geluid wat van achter komt. Lijkt van de trommelrem.
Ik heb pas de remmen voor laten vervangen , achter niet.Ander probleem is de koppeling.
Als ik de koppeling indruk gaat dit niet heel soepel, geeft ook een stroef en schuren gevoel.
Dit gaat soms na even te hebben gereden weg maar soms blijft het.Zou het de kabel kunnen zijn of mijn versnellingsbak.
Auto heeft ca 320.000 Km gelopen.
Graag Uw adviezen/opmerkingen/prijzen
Mijn dank is al vast groot
30 januari 2012 om 16:07 #17985393Achter zullen je remvoeringen volledig zijn afgesleten en schuurt het ijzer van je remschoenen aan de binnenkant van je remtrommel. Achterrem wordt nogal eens vergeten, omdat het wat meer en secuurder werk is dan het vervangen van de voorrem.
Wat betreft de koppeling: kun je eens proberen in te stellen met behulp van de koppelingskabel. Gezien het aantal kilometers denk ik dat het van zowel rem als koppeling pure slijtage is.
Prijzen kan ik niet noemen, omdat ik dit soort klusjes altijd zelf doe. Is in ieder geval niet goedkoop bij de garage.
1 februari 2012 om 14:44 #17985394Heeft iemand ervaring met hetzelf vervangen van de achterremmem?
1 februari 2012 om 21:48 #17985395Als je het zelf wilt doen, doe er dan in ieder geval een kant tegelijk, heb je nog een voorbeeld aan de andere :thumb
2 februari 2012 om 00:11 #17985396@timbatenburg wrote:
Als je het zelf wilt doen, doe er dan in ieder geval een kant tegelijk, heb je nog een voorbeeld aan de andere :thumb
De beste TIP !!!!!!!!!!!!!!!! :thumb :thumb
2 februari 2012 om 06:35 #17985397@timbatenburg wrote:
Als je het zelf wilt doen, doe er dan in ieder geval een kant tegelijk, heb je nog een voorbeeld aan de andere :thumb
Inderdaad, dat is verstandig. Heb ik toen ook zo gedaan en ook nog eens foto’s genomen voordat ik alles uit elkaar ging halen.
Als je het zelf gaat doen raad ik aan om een reparatieboek aan te schaffen. Het zijn tenslotte wel je remmen en dan moet je wel weten waar je aan gaat beginnen.
2 februari 2012 om 21:19 #17985398he hoi heb nog wel een leuk setje voor je voor de achter as compleet zie link:
Dit remt ook veel sneller en beter.http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/521192435-corsa-b-achteras-met-nieuwe-schijfen-en-blokken-compleet.html” onclick=”window.open(this.href);return false;?
2 februari 2012 om 21:22 #17985399heb ook nog nieuwe remschoenen liggen voor achter nooit gebruik nieuw dus origineel opel in doos.
voor een corsa b -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.