Ik heb het volgende probleem.
Ik ben ik het bezit van een Opel Astra H sport 1.9cdti die op dit moment 265.000 km heeft gereden. Omdat het koppelingspedaal begon te trillen en er soms wat geluiden uit de versnellingsbak kwamen heb ik besloten om de, dmv, koppelingsplaten, drukgroep en druklager te vervangen (na montage bleek dit ook echt nodig). Alle onderdelen heb ik origineel Opel aangeschaft. Vorige week zaterdag heb ik alles gedemonteerd en deels gemonteerd. Afgelopen zaterdag de koppeling ontlucht en liep ik tegen het volgende probleem aan. Toen alles was ontlucht kon ik één keer het koppelingspedaal indrukken daarna was het pendaal heel erg hard en was indrukken niet meer mogelijk. De koppeling (de druklager in de versnellingsbak) blijft uit gedrukt (in ontkoppel stand). Vervolgens het ontluchtingskraantje opengedraaid, je hoort de druklager weer terug gaan en de auto staat weer in de versnelling. Wanneer je nu weer het pendaal indruk kan dit ook weer één keer en dan is hij weer hard.
Ik dacht dat er misschien iets niet goed zat in de versnellingsbak. Alles weer los gehaald en gecontroleerd en weer gemonteerd. Weer het zelfde probleem. Nu denk ik zelf dat de hoofdkoppelingscilinder ook kapot is gegaan. Of heeft iemand hier dit probleem ook gehad en kan mij misschien helpen met een oplossing??
Alvast bedankt,
Michiel