koppeling defect in 5 min

Forumindex Forums Modellen Corsa koppeling defect in 5 min

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    my ride
    Deelnemer

beste forum leden

ik heb een tigra c20ne (standaard) voor de cross met f13 bak.(sperdif)
      nu heb ik hem vorige week getest en trok hem dwars door de koppeling heen binne 5 min helemaal weg :wtf
      heb er een koppeling inzitten van een corsa a SEI zoals vermeld op corsa nova.

koppeling was nieuw, komt overigens van ebay :hmmz

ik had verwacht dat de orginele koppeling het wel aan kon? fabrieksfout of?

wat is nu het verstandigs….

race koppelingskit? en zoja waar kan ik een SET kopen…
      of gewoon een goed setje halen bij de normale leveransier

:wors

Fearless
      Deelnemer

Lijkt me eerder een montagefout

corsaboy
        Deelnemer

Wat heb je precies nieuw geplaatst? Alleen de plaat? of ook de drukgroep en het druklager.
          Het grootste probleem is over het algemeen dat de drukgroep het niet trekt en dat de plaat dan gaat slippen.

Op straat merk je dit minder omdat de auto wel voorruit komt, nu is het in de cross allemaal wel iets heftiger en trap je een koppeling veel sneller aan gort.

Wat ik je zou adviseren is om een versterkte drukgroep van sachs performance te nemen met een sachs performance versterkt druklager.
          En de plaat van bijvoorbeeld helix of omp, een starre plaat wel te verstaan (geen organische spullen, die kunnen minder hebben, gewoon sinter-brons).

Iemand die veel ervaring heeft met dit spul is raymond van dutchpowertrading.nl
          Erg behulpzaam, weet veel van opel en van de cross, hij heeft zelf een corsa c20let 4×4 in de cross gehad..

my ride
          Deelnemer

ik heb alles vervangen. koppelingsplaat/drukgroep/druklager.
            dit heb ik nieuw gekocht,op ebay……. daar heb ik nu dus ook mijn twijfels over:P

wat zou zo’n setje ongeveer kosten van dutchpowertrading?
            bedankt voor de reacties en ik ga maar is even infomeren bij raymond:D

corsaboy
            Deelnemer

ok, ja ik ben niet zo heel gek op ebay koppelingen.
              Al helemaal niet met een sper diff.

plaat van OMP is 184 euro
              Druklager is geloof ik rond de 60 euro.
              Versterkte drukgroep reken op een Kleine 250 euro..

Daarmee kun je het zeker aan. Rij zelf ook met een mix van sach performance en omp

my ride
              Deelnemer

helemaal top:D

ik heb ze een berichtje gedaan. :thumb

Fearless
                Deelnemer

Heb je hem er niet verkeerd om in gezet?
                  Wat voor vliegwiel heb je gebruikt?

Ik weet nog wel dat ik bij mijn aangepaste vliegwiel er nog een stel ringetjes tussen vliegwiel en drukgroep heb gezet. Omdat ie anders te strak op de drukgroep kwam.
                  Anders kwam het niet goed.

Heb er zo lang mee gereden. Nooit geen rare klachten over het koppelen gehad.

my ride
                  Deelnemer

koppelingsplaat zat niet verkeerd om.
                    heb er ook ringetjes tussen zitten van 2mm net zoals vermeld op de site van corsanova

Fearless
                    Deelnemer

Heb je hem inmiddels al weer tussenuit? Ben wel eens benieuwd naar hoe die er dan nu uit ziet.

my ride
                      Deelnemer

ja heb de plaat er al tussen uit.had er graag een foto van op het forum willen zetten,maar krijg dat NOOIT voor elkaar :fy1 geen idee:(

laat ik het zo zeggen,1 kant van de koppeling,vliegwiel zijde,helemaal kaal. gewoon ijzer:P andere kant is nog in redelijke staat.
                        het vreemde van deze koppeling was,toen ik hem NIEUW monteerde moest ik de kopl kabel heel ver opstellen.verder als normaal.zelf denk ik dan ook, dat de druk groep niet goed is geweest`. ben vandaag naar dutch power trading geweest.nieuwe plaat en drukgroep van omp gehaald. dit zou het vermogen makkelijk moeten aankunnen.zeer vriendelijke mensen en ze helpen je superrrrrr:D ZEKER EEN AANRADER.
                        heb de nieuwe spulletjes gemonteerd,en geprobeerd.maar krijg die bak niet goed afgesteld.1e en 2e versnelling,kon hem dus niet echt testen.ik krijg die oranje afstel pin,niet in/uit getrokken.zit aan de achterzijde van de bak :wtf

heb het forum al afgespeurd,maar staat niks over de f13 bak.

corsa14slow
                        Deelnemer

ik heb bij het afstellen van het schakel mechanisme niks een de bak in of uitgetrokken, ik heb bij de pook een schroevendraaier gebruikt (die 2gaatjes over elkaar) en zelf aan het mechanisme gedraaid (je kan voelen/horen wanneer de achteruit vertanding wordt gebruikt)
                          ik heb een F13CR bak…

Dr.Ed

Oranje pin eruit halen en er een boortje/imbussleutel voor in de plaats doen. Beetje wrikken aan het schakelmechaniek en dan voel je vanzelf wel dat hij er invalt. Dan afstellen.

corsaracer
                            Deelnemer

idd zoals dr ed zegt

boortje 5mm heb je dan nodig

my ride
                              Deelnemer

oooow beterrr:D ik dacht dat je altijd zo’n pin moest indrukken :wtf mijn corsa gsi:P
                                in welke stand moet de bak zelf staan? in z’n vrij en dan mechanisme iets bewegen?

corsaracer
                                Deelnemer

je bak moet in de zelfde stand staan als je pook

in zijn vrij en dan tussen 1ste en 2de versnelling

als je voor de auto staat is het de stang naar rechts draaien

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.