Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › koppeling defect in 5 min
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2013 om 19:09 #17256344
beste forum leden
ik heb een tigra c20ne (standaard) voor de cross met f13 bak.(sperdif)
nu heb ik hem vorige week getest en trok hem dwars door de koppeling heen binne 5 min helemaal weg :wtf
heb er een koppeling inzitten van een corsa a SEI zoals vermeld op corsa nova.koppeling was nieuw, komt overigens van ebay :hmmz
ik had verwacht dat de orginele koppeling het wel aan kon? fabrieksfout of?
wat is nu het verstandigs….
race koppelingskit? en zoja waar kan ik een SET kopen…
of gewoon een goed setje halen bij de normale leveransier:wors
24 maart 2013 om 08:30 #18118056Lijkt me eerder een montagefout
24 maart 2013 om 11:45 #18118057Wat heb je precies nieuw geplaatst? Alleen de plaat? of ook de drukgroep en het druklager.
Het grootste probleem is over het algemeen dat de drukgroep het niet trekt en dat de plaat dan gaat slippen.Op straat merk je dit minder omdat de auto wel voorruit komt, nu is het in de cross allemaal wel iets heftiger en trap je een koppeling veel sneller aan gort.
Wat ik je zou adviseren is om een versterkte drukgroep van sachs performance te nemen met een sachs performance versterkt druklager.
En de plaat van bijvoorbeeld helix of omp, een starre plaat wel te verstaan (geen organische spullen, die kunnen minder hebben, gewoon sinter-brons).Iemand die veel ervaring heeft met dit spul is raymond van dutchpowertrading.nl
Erg behulpzaam, weet veel van opel en van de cross, hij heeft zelf een corsa c20let 4×4 in de cross gehad..24 maart 2013 om 12:38 #18118058ik heb alles vervangen. koppelingsplaat/drukgroep/druklager.
dit heb ik nieuw gekocht,op ebay……. daar heb ik nu dus ook mijn twijfels over:Pwat zou zo’n setje ongeveer kosten van dutchpowertrading?
bedankt voor de reacties en ik ga maar is even infomeren bij raymond:Dthanks :thumb
24 maart 2013 om 12:42 #18118059ok, ja ik ben niet zo heel gek op ebay koppelingen.
Al helemaal niet met een sper diff.plaat van OMP is 184 euro
Druklager is geloof ik rond de 60 euro.
Versterkte drukgroep reken op een Kleine 250 euro..Daarmee kun je het zeker aan. Rij zelf ook met een mix van sach performance en omp
24 maart 2013 om 13:33 #18118060helemaal top:D
ik heb ze een berichtje gedaan. :thumb
24 maart 2013 om 13:42 #18118061Heb je hem er niet verkeerd om in gezet?
Wat voor vliegwiel heb je gebruikt?Ik weet nog wel dat ik bij mijn aangepaste vliegwiel er nog een stel ringetjes tussen vliegwiel en drukgroep heb gezet. Omdat ie anders te strak op de drukgroep kwam.
Anders kwam het niet goed.Heb er zo lang mee gereden. Nooit geen rare klachten over het koppelen gehad.
26 maart 2013 om 17:25 #18118062koppelingsplaat zat niet verkeerd om.
heb er ook ringetjes tussen zitten van 2mm net zoals vermeld op de site van corsanova26 maart 2013 om 18:08 #18118063Heb je hem inmiddels al weer tussenuit? Ben wel eens benieuwd naar hoe die er dan nu uit ziet.
30 maart 2013 om 18:17 #18118064ja heb de plaat er al tussen uit.had er graag een foto van op het forum willen zetten,maar krijg dat NOOIT voor elkaar :fy1 geen idee:(
laat ik het zo zeggen,1 kant van de koppeling,vliegwiel zijde,helemaal kaal. gewoon ijzer:P andere kant is nog in redelijke staat.
het vreemde van deze koppeling was,toen ik hem NIEUW monteerde moest ik de kopl kabel heel ver opstellen.verder als normaal.zelf denk ik dan ook, dat de druk groep niet goed is geweest`. ben vandaag naar dutch power trading geweest.nieuwe plaat en drukgroep van omp gehaald. dit zou het vermogen makkelijk moeten aankunnen.zeer vriendelijke mensen en ze helpen je superrrrrr:D ZEKER EEN AANRADER.
heb de nieuwe spulletjes gemonteerd,en geprobeerd.maar krijg die bak niet goed afgesteld.1e en 2e versnelling,kon hem dus niet echt testen.ik krijg die oranje afstel pin,niet in/uit getrokken.zit aan de achterzijde van de bak :wtfheb het forum al afgespeurd,maar staat niks over de f13 bak.
31 maart 2013 om 10:33 #18118065ik heb bij het afstellen van het schakel mechanisme niks een de bak in of uitgetrokken, ik heb bij de pook een schroevendraaier gebruikt (die 2gaatjes over elkaar) en zelf aan het mechanisme gedraaid (je kan voelen/horen wanneer de achteruit vertanding wordt gebruikt)
ik heb een F13CR bak…31 maart 2013 om 10:57 #18118066Oranje pin eruit halen en er een boortje/imbussleutel voor in de plaats doen. Beetje wrikken aan het schakelmechaniek en dan voel je vanzelf wel dat hij er invalt. Dan afstellen.
31 maart 2013 om 10:59 #18118067idd zoals dr ed zegt
boortje 5mm heb je dan nodig
31 maart 2013 om 15:07 #18118068oooow beterrr:D ik dacht dat je altijd zo’n pin moest indrukken :wtf mijn corsa gsi:P
in welke stand moet de bak zelf staan? in z’n vrij en dan mechanisme iets bewegen?31 maart 2013 om 16:11 #18118069je bak moet in de zelfde stand staan als je pook
in zijn vrij en dan tussen 1ste en 2de versnelling
als je voor de auto staat is het de stang naar rechts draaien
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.