Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koppeling defect??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2010 om 13:05 #17225649
Hallo mede opel liefhebbers,
Ik bezit een opel astra 1.6 XEL uit 1995 en deze geeft de laatste tijd wat vreemde geluiden. Namelijk, wanneer ik schakel en voornamelijk naar ze 1 of 2, dan op het moment van het pakpunt hoor en voel ik een tik. Alsof de versnelling er niet soepel invalt als het ware. Ik bedoel dit mag misschien ook wel na 280.000km, maar deze auto rijdt zoo verschrikkelijk fijn dat ik deze niet kwijt wil.
Rij ook veel in een Fiat uit 2007, nou ik rij veeel liever in me oude (nog steede vertrouwde) opeltje.
Voor de technici, kunnen jullie dit geluid plaatsten?
Hoor graag van jullie.
Alvast Bedankt,
Edwin7 september 2010 om 13:07 #17725790Ik heb dit ook wel een beetje, is dat niet normaal dan dat je hem iets voelt. Ik verving mijn koppeling en heb altijd nog wel dat ik hem iets voel bij wegrijden enzo. Maar de koppeling slipt verder niet ofzo?
7 september 2010 om 13:09 #17725791Nee slipt zeker niet..
Koppeling zit wel “hoog”, maar dit hoeft geen probleem te zijn meen ik.
Versnelling valt er gewoon RUW in. Voorheen ging dit geleidelijker en zonder geluid :P8 september 2010 om 08:20 #17725792mijn Koppeling bij de x16xel grijpt zo halverwege of net daar boven van de pendaal slag aan en heb in z,n 1 ook een beetje klak gevoel met schakelen net of de bak nog ff moet inlopen maar met 134000km zal dat wel goed zijn zo .
heb met de caravan wel het gevoel dat de koppeling klein bemeten is ik heb 10 jaar met omega,s gereden dat voelt solider aan .
dus ik denk gewoon doorgaan en als hij gaat slippen is het vroeg genoeg om in actie te komen .
denk aan materiaal 2 mogelijk heden (motor nr) €200 of €274 druklager mechanisch €44 dan je werkplaats tarief zo,n 4 uur ongeveer
zit in Vlaardingen een die doet het voor € 300 hij adverteerd in het opel gedeelte op marktplaats
het volgende lijkt me niet meer vermeld het wel
heb je al de uitvoering met een hydrolisch druklager doe er €225 bij optellen kijk even boven op de bak heb je een kabel bediening heb je de zeg maar voordelige uitvoering .
Bert
8 september 2010 om 09:47 #17725793Ok.
Toch wel een investering dus als deze kapot blijkt te zijn.Eerst maar eens door de APK die volgende maand vervalt.
Ben benieuwd :).
Bedankt voor de antwoorden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.