Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koppeling Astra H GTC ratelt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2013 om 15:44 #17259568
Hallo leden,
ik heb een astra h gtc. Mijn astra is ongeveer drie jaar geleden bij irmscher gechipt naar 255pk. Ook is daarbij het koppelvermogen naar 450nm verhoogt.
Nu is het zo dat als mn astra in zn vrij staat en de koppeling niet is ingedrukt, er een ratelend geluid te horen is.
Wanneer is de koppeling indruk is het geluid weg. Ook als ik langzaam door de wijk in zn twee rijd en het raam open heb staan, hoor je het een klein beetje.
De vorige eigenaar zei dat dat komt omdat er een sportkoppeling is geplaatst door irmscher, deze heeft een max koppel van 600nm.
Nu is mijn vraag of dit daadwerkelijk kan kloppen of dat het het bekende probleem met de koppelingsplaten en veertjes is die los zitten?thx voor de reacties alvast
28 juli 2013 om 16:17 #18162913kan in het druklager zitten of misschien wel het vliegwiel
28 juli 2013 om 16:38 #18162914Lijkt me meer een druklager. Hoor je ook iets apparts met starten?
28 juli 2013 om 17:15 #18162915Ik zal even kijken vnvd of bij het starten iets apart klinkt.
Maar dat verhaal van dat dat door de sportkoppeling komt kan dus niet kloppen?28 juli 2013 om 18:30 #18162916een sportkoppeling grijp harder aan en, slipt minder ,daar zitten vaak ook sterkere veren op maar ,deze hoort geen ratelend geluid te maken ,het kan zijn dat er een veer gebroken is maar ,dat komt niet vaak voor,ik denk ook dat het je druklager is
28 juli 2013 om 20:31 #18162917Astra GTC met turbo motor betekend 6bak met klapperwiel (Dubbelmassa vliegwiel).
Deze laatste gaan vaak kapot, zeker als er ford gereden word met de auto…
De de koppeling van deze heeft dan ook geen comfort veertjes meer, daar heb je dat klapperwiel voor…
Willem
28 juli 2013 om 21:17 #18162918Bedankt voor de reactie willem,
Ik zie dat je er wat meer verstand van hebt.
Maar ik snap je niet helemaal.
Ik heb idd een 6bak astra turbo.
Wat moet ik nu doen? En hoe zit dat met mn sportkoppeling in verband met dit probleem?
En wat zijn de kosten om dit te maken?28 juli 2013 om 21:30 #18162919Je rijdt met een Sport koppeling, deze grijpt beter aan, hierdoor zal het vliegwiel grotere klappen krijgen, en hierdoor zal deze harder slijten.
Deze is nu kapot, doorrijden kan resulteren in een kapotte bak..
dat geld ook bij montage van een (lichter) Vast vliegwiel.het vliegwiel bestaat uit 2 losse delen, deel tegen / vast aan de motor, en een deel aan de price as van de versnellings bak.
Deze kunnen los van elkaar bewegen, met verende werking, deze verende werking is uitgewerkt, en daardoor is er veel speling op dit vliegwiel, en dat laat zich horen.Vliegwiel vervangen is de enige optie (kassa!!)
Willem
28 juli 2013 om 22:06 #18162920Okee bedankt. Ik heb een beetje op internet gekeken.
Is de originele productwn van het vliegwiel LUK?
Kost rond 320-380 euro. Ik kan ook aan een gebruikte komen voor 200.
Enkel ia de vraag hoe duur de arbeidakosten hiervan zijn en of ik iemand zou vinden om een gebruikte in te laten bouwen.Dus dat met de druklagers is het volgens jou sowieso niet willem?
29 juli 2013 om 07:29 #18162921Idd heb je gelijk denk ik. Vandaag de auto even gestart, koppeling los en het begon te ratelen, soms minder soms meer. Vooral bij het gasgeven en gas loslaten begint het erg te ratelen.
Dus gewoon vliegwiel vervangen en klaar?29 juli 2013 om 08:45 #18162922AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klinkt het het zelfde als dit geluid in het filmpje. Het is in het filmpje een diesel. Vliegwiel principe is het zelfde
[youtube:13g3x4u7]http://www.youtube.com/watch?v=lC18myLnWSs[/youtube:13g3x4u7]
Nog een filmpje van een zeer versleten dual mass vliegwiel
[youtube:13g3x4u7]http://www.youtube.com/watch?v=JOQgGHgateY[/youtube:13g3x4u7]
3D animatie hoe een dual mass vliegwiel in elkaar steekt
[youtube:13g3x4u7]http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ[/youtube:13g3x4u7]
29 juli 2013 om 09:44 #18162923Beter dat je alles in 1 keer vervangt als dat het straks weer los moet omdat het dan wel een druklager is.
29 juli 2013 om 10:43 #18162924Ja precies zelfde. Het ligt dus zeker aan het vliegwiel.
Ik probeer het een en ander te regelen.
Vanmiddag bel ik even met de opel dealer.
Het probleem ik alleen dat ik veel meer kwijt ben als ik nog een koppelingssetje laat vervangen.
Is er misschien een vliegwiel dat beter is, dat mijn sportkoppeling beter aankan?29 juli 2013 om 11:03 #18162925AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://kcperformance.eu/nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ga hier een kijken en informeren. Voor wat ik gelezen en gezien heb op de website speekt mij dit wel een. Goed betaalbaar (aan de prijzen op de website te zien) En hebben ook echt wel verstand van tuning en koppeling29 juli 2013 om 15:39 #18162926Ik heb net een vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep van een astra uit 2010 met 43000km gekocht voor 400 euro. Volgende week wordt het vervangen voor 250 euro incl nieuwe olie voor de bak.
29 juli 2013 om 15:44 #18162927De onderdelen komen uit een z20leh, een OPC, ik hoop dat deze sterker is en het vermogen aan kan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.