koppeling afgesteld

Forumindex Forums Modellen Astra koppeling afgesteld

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    BmB

Hee goedenavond allemaal,

Net ff m’n koppeling afgesteld, auto ging laatste tijd niet meer goed in z’n achteruit. Maar wat ik me nu afvraag is, hoelang blijft dit goed z’n werk doen of moet ik toch binnenkort een koppelings setje aanschaffen?

Ik heb volgens mij wel een plaat op de versnellingsbak zitten, deze zit vast met een 6 tal bouten geloof ik, is het vervangen van de koppeling en drukgroep een beetje zelf te doen of moet ik er niet aan beginnen?

Mvg,

Benji

Astra F Vaassen
      Deelnemer

Astra F ? Heb net die van mij vv (astra f c16NZ) uit 1993 en die had een luikje bij de vbak en kon je hem dus vv zonder de bak eraf te doen. Ik had ook dat die soms moeilijk in achteruit ging en hobbelen in de 1 en 2.

BmB

origineel gepost door Astra F Vaassen
          Astra F ? Heb net die van mij vv (astra f c16NZ) uit 1993 en die had een luikje bij de vbak en kon je hem dus vv zonder de bak eraf te doen. Ik had ook dat die soms moeilijk in achteruit ging en hobbelen in de 1 en 2.

Jup een astra F uit 95 x16sz, heb ook net jou topic gelezen, voordat ik mn koppeling ging doen :P Daar werd ook iets over afstellen gezegd dus dacht probeer dat eens!

Astra F Vaassen
          Deelnemer

Ja en ik heb het met beperkt gereedschap gedaan, een ring gemaakt om de diafragmaveer tegen te houden anders is er geen ruimte om hem te monteren het zelfde met demonteren. Je hebt daar officieel van die plaatjes voor wat ik hoorde. Verder had ik voor de prise as een slagtrekker nodig, eerst een bout die erin paste in de as en daaraan een lange bout gelast en zo kon ik de as eruit trekken. En ja afstellen kan helpen maar je kunt het wel gewoon merken met rijden.

wim-v6
            Deelnemer

je kan wel vaker stellen voordat deze vervangen dient te worden..

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.