koppeling 3.2 V6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koppeling 3.2 V6

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Kano
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Inmiddels begint de Signum te wennen en valt alles een beetje op z’n plaats. Wat een heerlijk apparaat! :thumb

De koppeling zit alleen wat laag en het aangrijppunt vind ik (persoonlijk) een beetje kort. Mijn eerste indruk is wellicht de koppeling ontluchten. Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Andere ideeen?

Dank.

(edit: voor zover van belang, kilometerstand is 96.000)

Kano
      Deelnemer

Niemand een idee? :(

gerben rsv
        Deelnemer

Hoe voelt het koppelingspedaal aan, is hij over het hele bereik hetzelfde qua gevoel of heb je het idee dat hij in het begin wat makkelijker in te trappen is als het eerste stukje superlicht gaat en hij daarna zwaarder gaat kan het zijn dat er lucht inzit.

Kano
          Deelnemer

Het gevoel is nogal wisselend.

Ik zal er eens op gaan letten of er een verschil in zwaarte in zit. Weet jij waar de ontluchtingsnippels zitten?

gerben rsv
            Deelnemer

Volgens mij alleen op de versnellingsbak meestal bovenop of aan de voorkant.
              Ontluchten is overigens niet echt makkelijk beste werkt het om druk erop te zetten (remvloeistofapparaat!) en dan een zuigapparaat op de ontluchtingsnippel.
              Als je de nippel zonder zuigapp opendraaid heb je kans dat er lucht in komt!

Als het gevoel wisselend is kan dit al duiden op een (beginnend) defect! Zit er wel voldoende remvloeistof in?

Kano
              Deelnemer

Vloeistof genoeg. Wellicht ligt het ook aan mij hoor. Ben ik wat te lomp met de koppeling.

Nu ik er over nadenk. Hoe lager het toerental, hoe lastiger ik het vind om soepel te schakelen naar de volgende versnelling.

Over iets meer dan een week staat een afspraak bij de Opel garage voor APK. Zal ze dan eens vragen.

sw_reijnders
                Deelnemer

wellicht sowieso eens remolie verversen, kun je je koppeling gelijk mee pakken.
                  (bij mij B zit overigens onluchtingsnippel op de hoofdremcilinder volgens mij :hmmz)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.