koppeling

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    meindert van bokkel

Goedendag forumgasten.
      Het is voor mij voor het eerst dat ik op een forum zit, maar ik zien geen andere manier om aan advies te komen, hopelijk kunnen jullie mij helpen…
      Ik heb al een tijdje problemen met mijn koppeling van een zafira uit 1999.
      Verleden jaar, oktober 2010, heb ik een nieuwe koppeling en versnelingsbak laten reviseren, maar vandaag had ik geen druk op mijn koppelingspedaal.
      Zit er ergens een resevoir om olie bij te vullen of kan het een lekkage zijn in het koppelings huis?
      Waar zit die hoofdkoppelings cilinder?
      Zouden jullie mij a.u.b. kunnen helpen!

bijvoorbaat dank meindert

wim-v6
      Deelnemer

hoofdkoppelings cilinder zit bij je pedaal, hulp cilinder (genaamd hydraulisch druklager) in je koppelings huis.

is het hydraulisch druklager mee vervangen met de koppeling (duur onderdeel).

zo nee, dan ben je aardig de sjaak, kan de bak er weer vanaf, dan lekt deze waarschijnlijk.

Vullen doe je gewoon in de remvloeistof voorraadpot.

ontluchten is een heel ander verhaal.

je had deze vraag beter bij zafira gedeelte kunnen plaatsen.

Willem

meindert van bokkel

Bedankt Willem voor je antwoord .
          ik ben nog niet zo bekend met deze forum ,vandaar dat ik hem hier geplaats heb.

meindert van bokkel

goedenmorgen willem nog een vraagje
            waar kan ik een een nieuw topic plaatsen over het ontluchten van het systeem jij zei bij zafira maar ik ben nog niet zo bekend op de forum ,en kon hem niet vinden bij modellen .
            mvg meindert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.