Koppeling

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppeling

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    breedframe

Moi allemaal,

Ik ben Gerrit en nieuw op dit forum.
      Ik sleutel regelmatig aan motorfietsen maar ik heb nu een nieuw probleem.
      De koppeling van m’n Corsa ligt eruit. Laten vervangen is een duur gientje,
      dus ik heb besloten om het zelf te gaan doen.
      Zijn er speciale dingen waar je op moet letten, b.v. hoe trek je de aandrijfassen uit de bak?
      Is er veel speciaal gereedschap nodig?

B.V.D. groeten Gerrit

Jurgen
      Deelnemer

Om wat voor corsa gaat het? bouwjaar en motortype? van een corsa a en b is het makkelijk om te doen. Waar je op moet letten, is dat als je de bak er achterweg haalt, dat je motorblok dan ondersteund moet worden, omdat 2 van de 3 motorsteunen aan de bak vast zitten. De aandrijfassen kun je er gewoon uittrekken. Eerst helemaal induwen en dan met een ferme tik eruit trekken. Verder om de koppeling te centreren heb je ook speciaal gereedschap, maar mij is het altijd nog gelukt om het zonder te doen. Gewoon goed kijken of je koppelingsplaat in het midden zit, anders loop je straks zo te martelen om de as van de bak er weer in te krijgen. En weet niet of je al eens fuseekogels hebt los gehaald?

mantarobin

Mocht je het niet zelf kunnen, zijn hier genoeg mensen die het wel voor je willen doen voor een mooie prijs ;)

breedframe

Jurgen bedankt.

Zulke informatie kan ik wat mee.
            Het gaat om een 1700 diesel van ’98.
            Centreerpennetje maak ik zelf wel even .
            en met de fuseekogels redt ik me ook wel.
            Moeten de veerpoten aan de bovenkant ook los?
            Als jij dit klusje vaker doet, mag je na de reparatie het pennetje wel van me hebben.
            Wil de motor ver genoeg kantelen als je de uitlaat vast laat zitten?

Groeten Gerrit.

Jurgen
            Deelnemer

Ik denk dat de uitlaat wel in de weg kan komen te zitten, zou je gewoon dan even moeten bekijken. En de veerpoten hoeven aan de bovenkant niet los. Fusee kogels loshalen en grote centrale moer van de aandrijfas eraf draaien, dan kun je de veerpoot ver genoeg naar buiten halen om de assen uit de naaf te halen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.