Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Koppakking voor hoge vermogens
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2012 om 14:00 #17251026
Ik kan mogelijk in samenwerking met iemand uit Amerika een unieke koppakking laten maken waarbij het voor hoge vermogens niet nodig is om je blok te laten o-ringen maar daar zou dan wel een forse order aan vast moeten zitten.
Nu heb ik zelf plannen voor meer vermogen maar wie heeft dit nog meer?
1 augustus 2012 om 14:02 #18052366Stukje is origineel bedoeld voor een 10 cilinder maar dit is het idee:
“Based on the incredibly successful MLS gasket we have been using, these take one step further up the chain. They incorporate the same “lifter provisions” we make in all of our Gen-2/3/4 gaskets, but they also include a “stopper layer”. This is an extra thick layer around the cylinder, effectively equivalent to O-Ringing the block/heads. This layer concentrates the stud’s pulling force around the cylinder, rather than wasting it in areas it is not needed. These gaskets have all of the same benefits of metal O-Rings, but do not require block modifications. Also, since they are being used with a non-conforming MLS gasket instead of the common copper gaskets in this application, they do not have a finite life span as the wires work their way into the Copper layers and they lose sealing ability.
These gaskets are the ultimate in Viper head sealing capability, with no downside to their use.
*MUST be used with ARP head Studs”
2 augustus 2012 om 10:33 #18052367Waarom zou je dat doen?
Hoeveel vermogen ga je rijden?
Een normale Cometic is gewoon prima.
2 augustus 2012 om 12:59 #18052368Voor mensen als 16VCalibra die echt meer vermogen willen gaan draaien dan waar de meesten voor gaan en dan gaat een Cometic niet meer voldoen (kijk maar hoeveel problemen hij tot nu toe al gehad heeft), als het mee zit hoop ik op een gelijk vermogen te gaan rijden maar dat zien we tegen die tijd wel als de geldboom weer aangesterkt is.
2 augustus 2012 om 15:41 #18052369Euhm op mijn blok (net klaar voor inbouw) komt een GT3040 turbo, dus wat zijn hoge vermogens.
Samen met Corsaboy, Max en OMR alles bekeken en toch gewoon gekozen voor een Cometic.2 augustus 2012 om 21:40 #18052370Nouw cometic komt er bij mij never nooit meer tussen.. Kan helemaal niks hebben kwa minimale oneffenheden. Komt nu anderhalve zlet pakking tussen.. Botter heeft t ook zo omdat ie ook al slechte ervaring had met cometic, ik dus nu ook al voor de 2e x ;). De corsa van DPT heeft trouwens ook zletjes ertussen…
Groetjes Ram
2 augustus 2012 om 22:21 #18052371bij cosmetic maakt het volgens mij ook uit, hoe het onderblok en de cilinderkop opgeruwd worden, grof of fijn.. (dat is anders dan bij originele pakkingen. tuning is meer dan een berg aftermarket rommel in elkaar schroeven…
zlet pakkingen zijn origineel dus daar heb je dat probleem niet bij en zijn inderdaad sterker als clet pakkingen maar als je er meer als 1 of meer/ 1.5 gaat gebruiken. wordt het zwakke punt (de koppaking) juist groter, dit kan voordelig zijn voor de compressie verhouding die dan lager wordt, maar ook nadelig als in een grotere zwakste schakel.. (lijkt mij)
3 augustus 2012 om 08:40 #18052372Kijk als je een product gebruikt, dan moet je natuurlijk wel je andere materiaal zo bewerken dat het voldoet aan de specs van dat product!
Zeker als je een hoog vermogens motor bouwt dan houdt je daar toch al rekening mee en laat je zowel blok als kop vlakken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.