Koppakking voor hoge vermogens

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Koppakking voor hoge vermogens

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251026
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Ik kan mogelijk in samenwerking met iemand uit Amerika een unieke koppakking laten maken waarbij het voor hoge vermogens niet nodig is om je blok te laten o-ringen maar daar zou dan wel een forse order aan vast moeten zitten.

      Nu heb ik zelf plannen voor meer vermogen maar wie heeft dit nog meer?

      #18052366
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Stukje is origineel bedoeld voor een 10 cilinder maar dit is het idee:

        “Based on the incredibly successful MLS gasket we have been using, these take one step further up the chain. They incorporate the same “lifter provisions” we make in all of our Gen-2/3/4 gaskets, but they also include a “stopper layer”. This is an extra thick layer around the cylinder, effectively equivalent to O-Ringing the block/heads. This layer concentrates the stud’s pulling force around the cylinder, rather than wasting it in areas it is not needed. These gaskets have all of the same benefits of metal O-Rings, but do not require block modifications. Also, since they are being used with a non-conforming MLS gasket instead of the common copper gaskets in this application, they do not have a finite life span as the wires work their way into the Copper layers and they lose sealing ability.

        These gaskets are the ultimate in Viper head sealing capability, with no downside to their use.

        *MUST be used with ARP head Studs”

        #18052367
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Waarom zou je dat doen?

          Hoeveel vermogen ga je rijden?

          Een normale Cometic is gewoon prima.

          #18052368
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Voor mensen als 16VCalibra die echt meer vermogen willen gaan draaien dan waar de meesten voor gaan en dan gaat een Cometic niet meer voldoen (kijk maar hoeveel problemen hij tot nu toe al gehad heeft), als het mee zit hoop ik op een gelijk vermogen te gaan rijden maar dat zien we tegen die tijd wel als de geldboom weer aangesterkt is.

            #18052369
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Euhm op mijn blok (net klaar voor inbouw) komt een GT3040 turbo, dus wat zijn hoge vermogens.
              Samen met Corsaboy, Max en OMR alles bekeken en toch gewoon gekozen voor een Cometic.

              #18052370
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                Nouw cometic komt er bij mij never nooit meer tussen.. Kan helemaal niks hebben kwa minimale oneffenheden. Komt nu anderhalve zlet pakking tussen.. Botter heeft t ook zo omdat ie ook al slechte ervaring had met cometic, ik dus nu ook al voor de 2e x ;). De corsa van DPT heeft trouwens ook zletjes ertussen…

                Groetjes Ram

                #18052371
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  bij cosmetic maakt het volgens mij ook uit, hoe het onderblok en de cilinderkop opgeruwd worden, grof of fijn.. (dat is anders dan bij originele pakkingen. tuning is meer dan een berg aftermarket rommel in elkaar schroeven…

                  zlet pakkingen zijn origineel dus daar heb je dat probleem niet bij en zijn inderdaad sterker als clet pakkingen maar als je er meer als 1 of meer/ 1.5 gaat gebruiken. wordt het zwakke punt (de koppaking) juist groter, dit kan voordelig zijn voor de compressie verhouding die dan lager wordt, maar ook nadelig als in een grotere zwakste schakel.. (lijkt mij)

                  #18052372
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Kijk als je een product gebruikt, dan moet je natuurlijk wel je andere materiaal zo bewerken dat het voldoet aan de specs van dat product!

                    Zeker als je een hoog vermogens motor bouwt dan houdt je daar toch al rekening mee en laat je zowel blok als kop vlakken.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.