Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Koppakking vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2010 om 16:51 #17221305
hallo
heeft iemand hier een howto of iets dergelijks voor je koppaking te vervangen voor een c20ne blok
zo niet dan een andere vraag.
de nokkenas tandwiel welke markering moet ik aanhouden op het tandwiel en het blok
welke markering moet ik aanhouden voor de krukas poelie en het blok?
op hoevel nm moet en de cilinder kop bouten vast?
ik ga ook me nokkenas vervangen.
hoeveel nm moeten deze bouten vast?Mvg Remco
16 mei 2010 om 17:08 #17672895kan ik wel antworden, heb er net de kop afgehad.
je nokkenas staat een markering op, op 1 tand, en de kap over de distributieriem.
op je krukaspoulie, die van de distri staat ook een markering, en die moet recht naar beneden staan, ook een markering op het blok.
als je distributieriem gespannen word met de waterpomp kun je die het beste ook vervangen als je de riem weer spant, want door de andere stand van de pomp gaan vaak de lagers kapot, wat lekken of een vastslaande pomp veroorzaakt.voor het aandraaien van de kopbouten zet je ze eerst op 25 Nm, en daarna 3 stappen van 90 graden, dus eerst alles op 25 Nm, dan alles op 90 graden, dan nog een keer alle bouten op 90 graden, en daarna nog een stap 90 graden.
houd ook rekening met de volgorde, je begint met de middelste bout, eerst die aan de inlaatzijde, dan uitlaatzijde, dan uitlaatzijde de bout er links naast, dan recgt naar boven, dan die ene rechts naast de eerste, en zo ald het ware steeds groter rond, met de klok mee.
16 mei 2010 om 17:45 #17672896dat van de graden klopt niet helemaal.
Soms wordt idd 3x 90 voorgeschreven, maar orgineel is het 25nm en dan 3x 60 graden..Een plaatje van hoe je de bouten in dus 4 stages vastdraait
van Corsa-NovaTuning.nl
Draai nu de kopbouten op de volgende manier aan:
– 01 met 25 Nm
– 02 met 25 Nm
– 03 met 25 Nm
– 04 met 25 Nm
– 05 met 25 Nm
– 06 met 25 Nm
– 07 met 25 Nm
– 08 met 25 Nm
– 09 met 25 Nm
– 10 met 25 NmOp dezelfde volgorde draai je ze nu aan met een hoek van 60 graden.
Doe dit 3 maal over dus in totaal 180 graden.16 mei 2010 om 18:59 #17672897dat is dan super dat is mooi dat ik dit weer kwa aanhaalmomenten.
alleen nog wat anders.
hoe krijg ik de nokkenas uit het nokkenashuis?
moet namelijk een andere in.heeft iemand toevallig ook plaatjes of iets dergelijks waar het uitgelegt staat met de tijdstippen hoe alle poelies moeten staan voor het monteren van de riem?
Mvg Remco
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.