Koppakking vervangen 1.9

Forumindex Forums Modellen Manta Koppakking vervangen 1.9

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246667
    magin1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2010

      Goeiedag iedereen.

      mijn koppakking heeft het begeven van mijn manta a 1.9 en ik heb bovenste kap er al af maar moet nu inbus doppen en torx doppen hebben, heeft iemand die in de buurt van drachten misschien te leen voor een ander clublid? of weet iemand waar ik zoiets los kan kopen, want hoef niet een hele set. in drachten overal al gekeken maar ze konden mij nergens helpen:(

      en heeft iemand misschien een handleiding van hoe ik te werk moet gaan?
      Hoe haal ik bijvoorbeeld de kop eraf als de ketting nog vast zit? en hoe maak ik die los?

      mvg ian

      #17994358
      mantadevil
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ik heb toen mijn complete setje met torx en inbus bij de kijkshop vandaan gehaald
        zit in een zwarte doos
        gebruik hem al meer dan 10 jaar en is nog steeds goed en kost geen drol :thumb
        mischien daar even kijken

        #17994359
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Je bent clublid?

          Ik weet niet hoe lang al?

          Een paar clubbladen terug vind je een hele beschrijving van het demonteren van de kop. :thumbup

          #17994360
          magin1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2010

            @postbusmanta wrote:

            Je bent clublid?

            Ik weet niet hoe lang al?

            Een paar clubbladen terug vind je een hele beschrijving van het demonteren van de kop. :thumbup

            nog niet zop lang, heb nogmaar 2 clubbladen, mogelijk dat iemand dit in kan scannen voor mij :angel ?

            zou ik heel erg dankbaar zijn.

            #17994361
            magin1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2010

              @mantadevil wrote:

              ik heb toen mijn complete setje met torx en inbus bij de kijkshop vandaan gehaald
              zit in een zwarte doos
              gebruik hem al meer dan 10 jaar en is nog steeds goed en kost geen drol :thumb
              mischien daar even kijken

              ik ga er zo even kijken:D thx voor de tip

              update
              even bij kijkshop gekeken en hadden het wel maar in een hele set van 60 euro, en ik heb maar 2 verschillende doppen nodig

              #17994362
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Heb je dan geen speciale dopsleutel nodig om je nokken-as-tandwiel eraf te halen?

                Heb je wel een momentsleutel om de kop straks weer vast te zetten?

                Als je voor iedere klus het geschikte gereedschap gaat kopen (per stuk)………………wordt het uiteindelijk helemaal een dure grap!

                Gereedschap kost nu eenmaal geld, dus kun je beter een complete set kopen.

                En waarschijnlijk ga je in de toekomst steeds meer sleutelen.

                1 keer investeren………….jarenlang plezier!!!

                Mail me maar even voor dat stuk vanuit het clubblad: secretaris@mantaclub.nl

                #17994363
                Manta 24V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 September 2004

                  Je kan de auto ook hierheen brengen voor reparatie. (kan em ook ophalen voor je) Drachten is voor mij een uurtje rijden met trailer.

                  #17994364
                  magin1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2010

                    @Manta 24V wrote:

                    Je kan de auto ook hierheen brengen voor reparatie. (kan em ook ophalen voor je) Drachten is voor mij een uurtje rijden met trailer.

                    he manta 24v, erg bedankt voor het aanbod, maar het geld groeit me niet op de rug jammergenoeg:( arme student.

                    heb van de club nu al een beschrijving van hoe en wat, aanschaffen van de doppen en moment sleutel is nog te bezien.

                    hou hem rijdent tot ik het geld voor mig/mag las apparaat heb, dan hard oefenen en laatste dingen lassen en dan laten spuiten:)

                    heb het lassen als 2x uitbesteed, en is mij erg tegen gevallen, de kwaliteit en de prijs, als ik dat niet had gedaan had ik hem nu zelf kunnen lassen:(

                    #17994365
                    Tiedo
                      Lid sinds:
                      7 December 2008

                      Ik heb toen bij ferwerda in leeuwarden die losse doppen gehaald
                      moet je wel die lange torx (12 kant?)doppen nemen, niet van die gewone torx doppen

                      #17994366
                      magin1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2010

                        @Tiedo wrote:

                        Ik heb toen bij ferwerda in leeuwarden die losse doppen gehaald
                        moet je wel die lange torx (12 kant?)doppen nemen, niet van die gewone torx doppen

                        volgensmij is er ook zo’n winkel in drachten, vorige keer dat ik er was was hij alleen dicht:(
                        zal het aankomende week nog even proberen:D thx voor de tip

                        #17994367
                        brobbel1
                          Lid sinds:
                          8 June 2008

                          je hebt ook een momentsleutel nodig neem ik aan om de kop weer vast te zetten.

                          #17994368
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            @Manta 24V wrote:

                            Je kan de auto ook hierheen brengen voor reparatie. (kan em ook ophalen voor je) Drachten is voor mij een uurtje rijden met trailer.

                            oef…. ondernemertje hoor :P

                            :jerry :jerry :jerry :jerry


                            @magin1
                            , lees eerst het stukje informatie maar eens door, daar kom je er wel achter
                            wat je allemaal nodig bent aan materiaal, en gereedschap.
                            en maak vervolgens de keus om het gereedschap te kopen… of om de wagen te laten
                            repareren.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.