Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koppakking of word ik gek hulp aub Astra F.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2012 om 16:12 #17253282
Hallo,
Vanmiddag startte ik de astra, er kwam toen veel rook uit de uitlaat ja het is dan ook maar 7 graden maar goed.
Tijdens het rijden hoor ik een soort van waterval of naja je hoort het water bewegen tijdens op trekken komt achter dash vandaan. Ook blaast mijn midden console blazers koud.
Daarnaast komt er ook bij dat ik mayo onder m’n olie dop heb weg gehaald en nu nergens meer last van.. maar ondertussen heb ik de aansteker + olie stok test gedaan en geen geknetter. Echter zou kunnen dat die mayo komt omdat ik m’n auto gebruik voor m’n werk en dat zijn afstandjes van 7 km op en neer. S’ochtends auto neer zetten en amidags naar huis (sorry klinkt lui maar heb een hele slechte rug). Dus olie word niet warm en krijg je ook mayo.
Slangen koelvloeistof blijft inknijpbaar koelvloeistof tank hoor je lucht weg persen als hij warm is.
Wel loopt koelvloeistof erg snel leeg maar als hij stil staat zie ik ook een plasje liggen onder de radiateur.
Net 3 km gereden veel rook, sportstand aangezet en even schoon geblazen.
Nu net neer gezet en geen rook.
Koppakking? Zoja wat gaat het kosten Zonee dan stel ik m’n eigen aan.
Graag hulp, groetjes Tony,
30 november 2012 om 16:16 #18080516Sorry voor het beroerde typen maar komt dat ik niet gewend ben om heel verhaal via mobiel te doen (ben bij het vrouwtje he)
30 november 2012 om 16:20 #18080517die mayo (sludge) hoeft niks te zeggen, trap hem maar eens een rondje snelweg dan is dat al weg.
wat jij zegt over het geborrel onder je dashboard is je kachelradiateur, had mijn rooie ook, en dat is wel de koppakking.
je zegt zelf ook al dat je kvs zakt.
dat met die aansteker en oliepeil zegt ook niks.
hij zou pas knetteren gaan als je koppakking lek is op je olie kanaal als ik het goed heb.
ik ga niet met 100% zeggen dat je koppakking lek is, maar weet het vrijwel zeker dat die lek is.
jij omschrijft namelijk het zelfde geluid als wat mijn rooie deed en die is zeker lek.moet je ff op letten tussen de banners die hier momenteel staan tussen de posts, daar stond er 1 tussen die het doet vanaf 400 euro.
je kan duur uit zijn maar ook best goedkoop.
als je een complete pakking set ophaalt ben je stukken duurder uit dan wanneer je alleen een koppakking haalt.
dan komt er nog wel het 1 en ander bij, namelijk..
kopbouten a +- 30 euro.
vlakken a +- 30 euro.
kvs.maar voor dat je stappen gaat ondernemen, wacht eerst ff af wat anderen zeggen.
ik zeg alleen dat ik voor 80% zeker weet dat je je koppakking lek hebt30 november 2012 om 18:42 #18080519Als het de koppaking is die lekt zou je als je met warme motor de koelvloeistof dop eraf draait de dop inclusief koel water naar je kop moeten krijgen bij wijze van spreken zoveel druk staat er dan op het exspansievat.
Zodra je alleen maar een korte sis hoort vergelijkbaar met een cola fles die je open draait(niet geschud) is je kop niet lek.
En wat je verteld dat je ook een plasje onder de radiateur ziet doet mij vermoeden dat het gewoon een uitwendige lekkage is gewoon alles goed schoonmaken dan een keer blazen op de snelweg kijken waar de lekkage begint waarschijnlijk ook de reden waarom de kachel koud blijft.
Dat “mayo” effect krijg je inderdaad van veel korte ritjes is gewoon normaal.
Luuk
30 november 2012 om 19:10 #18080520Is het niet je kachel radiateur die kapot is: en dat het geklots uit het bakje komt waar die in zit ?
30 november 2012 om 21:04 #18080521Uit de uitlaat hoor je plof plof plof, foto van KVS temp. Na ongeveer 6 min motor aan soms iets boven 90 maar meer ook niet tenzij ik stil staat in file dan rond 100 en slaat fan aan.
Tony
1 december 2012 om 06:47 #18080522Hallllllllooootjes,
Goeden morgen allen, afgelopen nacht had ik nacht dienst en ben dus even gaan surfen op het web. Ik kwam tegen dat smurry veroorzaakt word door korte afstanden en/of koud/nattig weer bij oudere auto’s. Vanochtend even flink wezen trappen op de snelweg snelheid hebben we het maar even niet over. Daarna naar benzine pomp KVS gehaald en tot rand gevuld geen bubbels geen hoge druk gewoon een cola fles geluidje die je opent.
Wel mayo bij olie (slecht weer vermoed ik ivm op werk gekeken en er zat niets daarna gestart snelweg op) weer flink getrapt en niets meer :):) wel KVS gedaald ik vermoed toch radiateur / waterpomp.
Wie bevestigd dit :)?
P.s na de snelweg flink gas gegeven te hebben GEEN rook uit de uitlaat meer (dus voorheen condens denk ik)
Tony
1 december 2012 om 07:58 #18080523dat die sludge door korte afstanden kwam was al bekend ;)
roken zegt ook niks over een lekke koppakking, je kan je koppakking op veel punten lek hebben.
bijvoorbeeld op je water kanaal, of op je olie kanaal, en er waren nog een paag geloof ik.dat je auto geen onwijse druk opbouwt is alleen maar goed.
om te weten waar je lekkage vandaan komt kun je hem het beste ff onder druk laten zetten.
dan zie je ook waar hij lekt.
waterpomp lijkt mij raar, die zal je moeten horen ratelen dan als ie kapot is.maar hoe zit het met het borrelend geluid onder je dash dan? want daar zie ik in je 1e post wel wat over maar in je laatste niet.
1 december 2012 om 08:18 #18080524Is weg nu KVS gevuld is,
1 december 2012 om 08:29 #18080525Heb je gewoon te lang geen kvs bij gevuld systeem behoorlijk leeg natuurlijk vul je hem bij daarna. Bij warm worden termostaat open
Ja zakt ie ineens behoorlijk stuk1 december 2012 om 09:10 #18080526Dampen uit de uitlaat:
dat doet mijn Ascona 1.6S met dit weer gewoon ALTIJD, warm of koud maakt niet uit!! condens, dus inderdaad, dat is het weer / veel korte rittenZakken KVS: houd dit eens in de gaten, als het inderdaad niet meer zakt, dan zal het de geopende thermosstaat geweest zijn, dan heb je wel mazzel gehad, omdat je met een heel laag nivo gereden hebt.
Willem
1 december 2012 om 09:36 #18080527als je zelf zecht dat hij kvs lekt bij de radiateur zal die lek zijn, als je gaat rijden komt er druk op het systeem en zal die dus wat harder leeglopen, kachelradiateur kan je ook proberen even flink door te spuiten! :thumb
1 december 2012 om 13:09 #18080528Die sludge onder je doppie is ook normaal hoor.
Ik rijd naar mn werk 20 km en dan nog heb ik sludge !!
Ga ik het land in dan wordt het minder zoals verwacht.Rik ;)
1 december 2012 om 14:41 #18080518@Tonyehrd wrote:
Hallllllllooootjes,
Goeden morgen allen, afgelopen nacht had ik nacht dienst en ben dus even gaan surfen op het web. Ik kwam tegen dat smurry veroorzaakt word door korte afstanden en/of koud/nattig weer bij oudere auto’s. Vanochtend even flink wezen trappen op de snelweg snelheid hebben we het maar even niet over. Daarna naar benzine pomp KVS gehaald en tot rand gevuld geen bubbels geen hoge druk gewoon een cola fles geluidje die je opent.
Tony
Koelvloeistof vullen tot de rand is volgens mij ook niet aan te raden.
Ivm de druk denk ik dat je dat beter niet kan doen en gewoon normaal tot het minimum vullen maar ik kan het mis hebben…4 december 2012 om 09:24 #18080529Hallo,
Bij de garage geweest, koppakking is wel degelijk lek.
Woensdag gaat ze onder het mes kosten plaatje 500,- incl nieuwe gereviseerde kop.Mijn fje en ik geven niet op weg gaat ze niet. Moet ik nog belangrijke dingen weten als bijde vervangen zijn?
Tony
4 december 2012 om 09:46 #18080530had ik het wel goed dus.
lek op je waterkanaal zeker?laat me raden, 1e of 4e cilinder?
moet zeggen dat ik de 500 euro nog helemaal niet zo heel onwijs duur vind.
geld genoeg daar niet van, vooral als je bedenkt dat een pakking set krap 100 euro kost ;)maar hoe bedoel je waar je op zal moeten letten?
neem aan dat de garage wel weet wat hij doet toch? ;)
mocht er iets niet goed gaan zit er vast wel een soort garantie op ;)4 december 2012 om 10:02 #18080531Betreft inrijden? Rustig rijden of?
4 december 2012 om 10:23 #18080532neuh als jij normaal rijd hoeft dat niet, hoog in de toeren trappen is sowieso nooit echt slim ;)
4 december 2012 om 19:52 #18080533@Tonyehrd wrote:
Hallo,
Bij de garage geweest, koppakking is wel degelijk lek.
Woensdag gaat ze onder het mes kosten plaatje 500,- incl nieuwe gereviseerde kop.Mijn fje en ik geven niet op weg gaat ze niet. Moet ik nog belangrijke dingen weten als bijde vervangen zijn?
Tony
Netjes bedrag :wtf
Ja, ik was 2x 600 kwijt voor de koppakking dus waar is die garage van jou ?
Als ik weer een lekke kop heb dan ga ik naar Rotterdam dus :) :)Rik ;)
4 december 2012 om 20:16 #18080534je kunt je klus ook aanbieden op internet, krijg je vaak een goed bod op je klus, en garantie. alles is met de ‘bieder’ te bespreken. weet niet of ik hier links van mag plaatsen, maar je kunt het even googlen :thumb
4 december 2012 om 20:19 #18080535Marktplaats !
Onder het knopje “plaats klus”Of heb ik het mis ?
Rik :)
4 december 2012 om 20:29 #18080536@KadAstra-EF wrote:
@Tonyehrd wrote:
Hallo,
Bij de garage geweest, koppakking is wel degelijk lek.
Woensdag gaat ze onder het mes kosten plaatje 500,- incl nieuwe gereviseerde kop.Mijn fje en ik geven niet op weg gaat ze niet. Moet ik nog belangrijke dingen weten als bijde vervangen zijn?
Tony
Netjes bedrag :wtf
Ja, ik was 2x 600 kwijt voor de koppakking dus waar is die garage van jou ?
Als ik weer een lekke kop heb dan ga ik naar Rotterdam dus :) :)Rik ;)
zo heb jij gouden kop dan hahahah
ik was 40 euro kwijt voor koppakking met bouten voor een c18xe
en een middag sleutelen
hahah4 december 2012 om 20:40 #18080537of werkspot.nl heb mijn koppeling daar ook ‘aangeboden’ en laten vervangen voor mn astra. koppeling+drukgroep incl arbeid €500 en een jaar garantie. was gewoon bij iemand achter in een schuur, had het mooi voor elkaar met een brug enzo. alles goed geregeld, ook niet zwart gewoon netjes met een bon! :thumb
4 december 2012 om 20:49 #18080538@syl-astra wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@Tonyehrd wrote:
Hallo,
Bij de garage geweest, koppakking is wel degelijk lek.
Woensdag gaat ze onder het mes kosten plaatje 500,- incl nieuwe gereviseerde kop.Mijn fje en ik geven niet op weg gaat ze niet. Moet ik nog belangrijke dingen weten als bijde vervangen zijn?
Tony
Netjes bedrag :wtf
Ja, ik was 2x 600 kwijt voor de koppakking dus waar is die garage van jou ?
Als ik weer een lekke kop heb dan ga ik naar Rotterdam dus :) :)Rik ;)
dan heb je alleen een losse koppakking en doe je het zelf ;)
dat scheelt altijd geld hahagarage pakt meerdere pakkings he, in en uitlaat en weet ik allemaal welke meer.
dan nog eens de uren.en heb jij jou kop ook niet laten vlakken zeker?
kost normaal al 30 euro.
kopbouten kost ook ongeveer 30 euro, hier bij mij tenminste.zo heb jij gouden kop dan hahahah
ik was 40 euro kwijt voor koppakking met bouten voor een c18xe
en een middag sleutelen
hahah4 december 2012 om 20:55 #18080539@soepkiepe wrote:
@syl-astra wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@Tonyehrd wrote:
Hallo,
Bij de garage geweest, koppakking is wel degelijk lek.
Woensdag gaat ze onder het mes kosten plaatje 500,- incl nieuwe gereviseerde kop.Mijn fje en ik geven niet op weg gaat ze niet. Moet ik nog belangrijke dingen weten als bijde vervangen zijn?
Tony
Netjes bedrag :wtf
Ja, ik was 2x 600 kwijt voor de koppakking dus waar is die garage van jou ?
Als ik weer een lekke kop heb dan ga ik naar Rotterdam dus :) :)Rik ;)
dan heb je alleen een losse koppakking en doe je het zelf ;)
dat scheelt altijd geld hahagarage pakt meerdere pakkings he, in en uitlaat en weet ik allemaal welke meer.
dan nog eens de uren.en heb jij jou kop ook niet laten vlakken zeker?
kost normaal al 30 euro.
kopbouten kost ook ongeveer 30 euro, hier bij mij tenminste.zo heb jij gouden kop dan hahahah
ik was 40 euro kwijt voor koppakking met bouten voor een c18xe
en een middag sleutelen
hahahnee was kompleet set met alle pakkingen erbij en bouten
en koppen vlak ik alleen als het echt nodig is
deze niet gedaan en loopt gewoon al 2 jaar elke dag probleemloos :sleeping -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.