Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › koppakking na revisie nog lekken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2012 om 11:30 #17253904
Beste forumleden,
Afgelopen week heb ik de koppakking van mijn 1.4 8v corsa vervangen. Deze is zorgvuldig vervangen en
nu bijna een week later begint het probleem weer.Het rare is hij heeft alleen ‘s morgens een klein beetje lekkage, verder geen probleem als hij een beetje gelopen heeft.
Nu, ik ben van plan hem weer uit mekaar te halen en dan te kijken om weer alles opnieuw te doen, maar ik
het een aantal vraagjes:Hoe kan het dat hij alleen ‘s morgens weer lekt en verder niet?
De bouten zijn met 25nm aangedraaid en nog 4 keer na gedraaid 60graden is dit juist?
Kan het zijn dat de kop scheef is?
Mag er een pakking tussen de bijde delen waar er normaal geen zit omdat hier ook olie lekt ? dan denk ik aan 0.1mm dikte of dergelijks?
zou het goed zijn de kop te vlakken?
wat zijn nog dingen om rekening mee te houden of goed om te doen?
Groetjes en alvast veel dank.
Ps. ik heb wel ervaring met auto’s ik hoor graag jullie mening hiervan, omdat ik het een raar probleem vindt.
26 december 2012 om 11:41 #18088163Ik vlak altijd de cilinderkoppen bij het vervangen van de koppakking.
Bouten vast draaien is de ene keer 25mm en 3x 60 graden en de andere keer 25nm en 3x 90 graden.
Is normaal beschreven bij de koppakkings set.Lekken bij alleen koude start zeg je, waar lekt ie dan en wat doet ie precies??
26 december 2012 om 11:44 #18088164Ik sleutel wel eens een beetje aan mijn auto`s.
Maar zover ik weet is toch meestal verstandig de kop te vlakken.
Omdat je zegt alleen smorgens.
En als ie gelopen heeft niet, dan is blok op temperatuur geweest en de lekkage gedicht vermoet ik.
En na afkoelen lekt ie weer.27 december 2012 om 11:03 #18088165Kun je ook lekkage langs je kop zien dan? Waterpomp en distributieriem ook vervangen?
27 december 2012 om 11:20 #18088166Kop zou ik sowieso altijd vlakken als hij los is geweest.
1 januari 2013 om 13:31 #18088167Heey,
Sorry voor mijn late reactie.
Vorige weer is de koppakking weer vervangen alles na gekeken en bleek slecht schoongemaakt.
Nu heeft hij het weer een week goed gedaan en net ik rijd 5 km begint alles weer van voor af aan.
Het is nu dus al de 2 keer dat alles is vervangen en begrijp niet dat hij om de week kapot gaat.
Ook best deprimerend omdat het toch steeds een dure grap is!
Kan mij aub iemand helpen hoe en wat?
Daarbij kan ik alle vragen beantwoorden.
1 januari 2013 om 13:53 #18088168Ps. volgens mij is mijn lambdasonde ook kapot kan dit hiet niet mee te maken hebben?
Of de thermostaat?1 januari 2013 om 15:09 #18088169Ook laten vlakken dan, of nie ??????
1 januari 2013 om 15:51 #18088170Heb je hem wel laten afpersen en vlakken dan? Het is niet alleen even een pakking vervangen hoor…….
1 januari 2013 om 15:53 #18088171Je kop altijd vlakken !
Als jij je kop laat vlakken en naar een week haal je hem er weer af zou het niet persee hoeven
Maar toch zou ik het laten doen..Welke olie gebruik je ??
Niet troep van aldi ofzo ??Hij raakt steeds verstopt denk ik
Dus alles even goed doorspoelenEn hem nog 1 x vervangen en vlakken
1 januari 2013 om 17:55 #18088172Beste,
De kop is erafgehaald gecleand en ra gemeten en vlakheid.
Uit de restultaten bleek dat de kop nog recht was.Omdat er na het probleem niet meer dan 100 m mee is gereden.
Ik heb nu dus te maken met sludge op de oliedop.
Olie wat ik gebruik is 10w40 long life 43,00 euro p 5 liter
Mid klasse olie dus.
Verder heb ik het vermoeden dat mijn thermostaat kapot is. Ik heb zojuist een lang stuk gereden en toen bleek er niets aan de hand.
Misschien komt het omdat ik zo vaak stukjes van 500 m rijdt waarbij de motor totaal niet op temparatuur komt.
De thermostaat is waarschijnlijk defect de temparatuurmeter in de auto komt bijna nooit boven de 70 graden uit terwijl de motor eigelijk
70 graden moet zijn voor de thermostaat opend.misschien dat zich condens uit de lucht in het blok stapeld en hier sludge ontstaat?
En misschien loopt de auto soms raar omdat de lambdasonde defect is. Dit heb ik gecontroleerd door tussen de 1500-2000 toeren stabiel gas te geven en dan zie je
de toerenteller vibereren.ook gaf hij laatst een motor storing aan.
Wanneer ik de lambda los koppel merk je ook niets aan de auto kwa lopen of dergelijk?
Misschien kunnen jullie hier meer mee.
2 januari 2013 om 05:29 #18088173Onderblok niet gescheurd? Komt zelden voor, maar toch even visueel controleren.
Kop laten afpersen (kan gescheurd zijn) en altijd laten vlakken, pasvlakken goed schoonmaken.
Geen krassen maken!
Nieuwe kopbouten gebruiken, in de goede volgorde aandraaien en natrekken.Thermostaat: Als de motor te HEET wordt blaas je wel je pakking eruit.
Goed opletten dus dat er geen lucht in je koelsysteem blijft en dat je waterpomp goed is.
Kachel moet warm worden en beide slangen van de radiator ook. Fan moet aanslaan op gegeven moment.Lambdasonde kan je alleen testen door meten of uitlezen.
Alleen als je mengsel veel te arm is of je motor veel pingelt heeft dat invloed op de pakking.Trouwens: Wat zijn de klachten waarvoor je steeds de koppakking vervangt?
Zeker weten dat het niet iets anders is?5 januari 2013 om 14:07 #18088174Yes, problemen zijn opgelost!
De bogie’s waren gewoon defect. Na vervanging loopt de auto weer als herboren.
Hij vonkte waarschijnlijk niet bij de verbrandings slag van een van de cilinders of sloegen vet daarom het schokkerig doen.
Evenzeer bedankt voor de hulp!
5 januari 2013 om 15:52 #18088175Houd er ook rekening mee dat er altijd sludge in je systeem blijft zitten, en die kan soms ook nog wel eens doorspoelen naar je koelvloeistofvat ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.