Koppakking lek? vectra a 1993 c1.6nz

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koppakking lek? vectra a 1993 c1.6nz

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    tijne
    Deelnemer

En die koeloeistof zit er nog steeds in de olie?

Zo ja dan kan ik je feliciteren sat je een onder blok naar de haaien hebt geholpen want dan zal het zo zijn dat de lagers vast lopen om dat ze te heet worden van geen olie hebben

Sexy-lexy10

Zal dat zo snel gaan dan? Want heb alleen stationair laten draaien voor bijvullen koelvloeistof maar ja toen pakking kapot ging onderweg hadden we ook al aantal kilometer gereden. Toen was er een paar liter koelvloeistof de olie ingegaan. Zou nieuwe olie nu geen nut meer hebben dan?

tijne
        Deelnemer

je kan het proberen maar denk dat hij het geen 2000km meer vol houd met nieuwe olie.

het probleem is dat olie drijft op water en de olie word onderin het carte aan gezogen (dus water) en aangezien water geen smeering geeft zijn de lagers warm geworden (dat de motor bijna of niet rond wil op de startmotor) dus dat houd in dat de lager schalen zijn gesmolten en aan de krukas zitten geplakt.

het enige wat je nog kan doen is de krukas polijsten (als er geen groeven in zitten) en nieuwe lagers er in zetten.

maar ik bedoel het niet lullig maar dat gaat jou nooit lukken want dan moet je weten waar je mee bezig bent.

gr martijn

Sexy-lexy10

Nee ik snap het. Ben ook geen monteur. Beetje jammer dat ik het niet wist voor ik koppakking had gedaan. Maar toch meer geleerd hoe ik dat moet doen. Wel jammer. Maar is niet anders. Motor moet er zeker ook helemaal uit als je dat wil gaan doen? Maar ik denk dat het jammer genoeg niet meer de moeite is

tijne
            Deelnemer

@tijne wrote:

laat de kop wel vlakken dit moet eigenlijk altijd want je wil nu niet een hoop geld er in stoppen en dan na 1000 km opnieuw beginnen omdat hij er weer uit ligt.

en vervang de olie en koelvloeistof ook (dus niet op vangen en terug stoppen)

gr matijn

je had het dus kunnen weten.

motor moer er uit dan maar kan je beter kijken naar een motor uit een sloop auto en die er dan in hangen.

Sexy-lexy10

Voor ik het olie wou vervangen deed ie al raar met alleen stationair lopen. Dus kwaad was al geschiet voor ik koppakking ging vervangen.

Maar is nutteloze discussie dit. Feit is dat blok gaar is en ik voor wat anders moet gaan kijken.

chieltjuh
                Deelnemer

Balen zeg! zeker na al dat werk, Op zoek naar een nieuwe auto/blok

tijne
                  Deelnemer

het is en blijft k*t.

sucses met het zoeken naar een oplossing.

tijne
                    Deelnemer

op marktpl**ts staat een interesante donor voor je 667038404 adnr. 300 euro

Sexy-lexy10

Bedankt voor het zoeken op mp :)

Maar ik dacht vandaag misschien moet ik auto maar eens uitlezen.

Dus ik heb auto uitgelezen met paperclip methode. En daar kwam code:

33 en 34 uit. Map sensor.

Ik woon vlak bij een sloop en daar mocht ik een andere map sensor proberen maar helaas het mocht niet baten. Wat kan nog meer zulke codes veroorzaken?

Sexy-lexy10

Gisteren toch ff naar de opel garage geweest om te vragen wat ik het beste kon doen. Ik mocht auto laten staan en hun ging ff alles nakijken. Als eerste had ik mapsensor code 33 en 34 en dat kwam door de kleine vacuüm slangetje dat aan de slang vastzit van de rembekrachtiger naar de inlaat. Dus auto liep weer netjes stationair totdat ie warm werd. Toen gingen ze ontsteking nakeken en die bleek er niet goed op te zitten. Volgorde klopte wel. Maar hij stond verkeerd dus hebben ze hem een paar graden verdraaid ofzo en nou gaat ie als een banaan. :D :D

Lemmens
                          Deelnemer

MAP sensor foutcode heb ik ook eens gehad, bleek uiteindelijk de lambdasonde te zijn geweest. Maar nu doet ‘ie het weer zo te lezen? :)

Sexy-lexy10

Jah ik ben super blij. Jammer dat ik het niet zelf had gezien. Maar garage houder vond het voor de eerste keer koppakking vervangen wel heel netjes gedaan op een paar details na dan. Ik wist niet dat ontsteking zo gevoelig was. Ik had hem er alleen opgezet en vastgezet. Maar opel heeft het netjes opgelost :)

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.