Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koppakking lek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 18:33 #17224906
Hey iedereen!
Ik heb even gekeken of ik er iets over kon vinden maar ik denk dat het toch het beste werkt als ik even een nieuw topic maak.
Ik heb een opel astra 1.4 uit 1994 en vandaag stond ik voor het verkeerslicht en deed mijn auto ineens niks meer. Ik hoorde een raar getik toen ik harder dan 80 reed en hij begon te sputteren in de 5e versnelling. Toen ik moest stoppen viel ie uit en deed het niet meer :(
Had de ANWB gebeld en die zeiden dat de koppakking lek is tussen de 3e en 4e cilinder? Ze hebben echt heel goed gekeken naar mijn mening dus neem aan dat het dan ook echt zo is. Don’t blame me als ik het niet helemaal goed verwoord hehe. Hij is weggesleept.
Nu had ik een paar vragen:
Als idd mijn koppakking lek is, wat gaat me dat dan kosten?Ik kan het absoluut niet zelf dus wat is wijsheid? Het verdelingskastje is ook pas vervangen.
Neem aan dat het goedkoper is om het te laten maken via een beunhaas, maar hoe vindt je zo iemand in de buurt van Zeeland?
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Groetjes, Chantal
18 augustus 2010 om 18:47 #17714832heej chantal welkom op het forum,
dat is flink balen dat je koppakking lekt. het is nog een aardig prijsje voor dat te laten repareren, heb het zelf nog nooit gehad ” gelukkig” maar ik gok dat je toch algouw naar de 3 a 400 euro gaat voor reparatie omdat gewoon je blok uit elkaar moet..
zal het wel bij een erkent bedrijf laten doen dan weet je dat het “meestal” goed gedaan is en als er dan wat stuk gaar kan je de garage aansprakenlijk stellen..suc6 ermee.
corsageak
18 augustus 2010 om 18:49 #17714833misschien kan je via marktplaats wel een beunhaser vinden, garage ben je wel duur uit jah.
ken iemand die had zo cinqecento of zo, moest in garage rond 800 betalen bij beunhaser nog geen 300
nou heb ik niet veel verstand van autos maar zelf rijd ik ook met een lekke kop rond momenteel, me moter loopt er niks anders om, oke tis zeker niet goed maja portemenee laat ff niet toe. alleen me waterslang had ik laatst een keer zo dik, ma die was al slecht, dop van water resevoir stukje los zodat ie de druk daar kwijt kon en ik kon weer naar huis, toen toch ma ff nieuwe waterslang er op. rij nu nog met lekke kop, maja net wat ik zeg, k heb er niet veel verstand van
18 augustus 2010 om 18:53 #17714834origineel gepost door corsageak
…maar ik gok dat je toch algouw naar de 3 a 400 euro gaat voor reparatie omdat gewoon je blok uit elkaar moet..
zal het wel bij een erkent bedrijf laten doen dan weet je dat het “meestal” goed gedaan is en als er dan wat stuk gaar kan je de garage aansprakenlijk stellen..suc6 ermee.
corsageak
Ik lees al op internet bedragen van de 500 tot 1.000 euro dus als t echt 300/400 is word ik al iets blijer!
En soepkiepe, ik kan er niet meer mee rijden helaas want hij valt uit als ik stil sta :(
18 augustus 2010 om 18:57 #17714835heb ik geen last van, maarja als je kop al een lange tijd lek is word het natuurlijk wel steeds erger, dus misschien rijd je al een lange tijd met een lekke kop zonder dat je zelf in de gaten heb, er is nog wel een simpele manier om er in iedergeval weer mee te kunnen rijden, dan moet je de termostaat er uit trekken, dan bouwt ie geen druk meer op, maar ja van uitstel komt afstel dus je kan hem beter goed klaar laten maken, en voor een beunhaser ken je misschien wel ff rondvragen, ik zal niet zomaar naar de 1e de beste gaan, corsageak heb wat dat betreft ook weer gelijk, bij een garage heb je wel garantie natuurlijk, en wie weet zit er hier op forum wel iemand die je er eventueel mee kan helpen
18 augustus 2010 om 19:04 #177148363 400 vin ik toch wel n beetje aan de hoge kant voor alleen n koppakking vervangen en evt kop vlakken.
Heb laatst de mijne gedaan en was met 250 klaar. Pakking set en kop vlakken.Maar als je je aan 400 houdt kan t alleen maar meevallen, tenminste als ze je nie oplichten :P
Gr’s
18 augustus 2010 om 19:10 #17714837Als dat een 8-klepper is, dan denk ik dat je met 400 euro inderdaad al wel klaar bent. Zo lastig is dat niet bij die blokjes.
18 augustus 2010 om 19:11 #17714838origineel gepost door Junior125
…Heb laatst de mijne gedaan en was met 250 klaar. Pakking set en kop vlakken.Maar als je je aan 400 houdt kan t alleen maar meevallen, tenminste als ze je nie oplichten :P
Gr’s
Haha ja ben een meid he, dan denken ze al snel van die kunnen we mooi oplichten ;) Hoop dat je gelijk hebt qua prijs. Die prijs wordt steeds lager, daar word ik blij van.
18 augustus 2010 om 19:14 #17714839origineel gepost door Junior125
3 400 vin ik toch wel n beetje aan de hoge kant voor alleen n koppakking vervangen en evt kop vlakken.
Heb laatst de mijne gedaan en was met 250 klaar. Pakking set en kop vlakken.Maar als je je aan 400 houdt kan t alleen maar meevallen, tenminste als ze je nie oplichten :P
Gr’s
en je distributie dan?
ligt er ook een beetje aan of het een 16v is of 8v
bij een 16v heb je meer werk en ben je dus iets langer bezig gevolg hogere kosten
bij een 8v zou je kunnen overwegen de riem alleen te vernieuwen
bij een 16v niet op gokken en gewoon complete distributie vervangen…..gevolg hogere kosten
18 augustus 2010 om 19:19 #17714840plus nieuwe kopbouten, wie weet hoe lang deze er op zitten, als je ze kapot draait wegens ouderdom ben je verder van huis, koelvloesitof en olie komt er ook nog overheen
ben voor mijne nu geld apart aan het leggen, ik gooi er ook drekt nieuw oliefilter bij op, die heb zijn beste tijd ook wel gehad eigenlijk
kop laten vlakken kost meen ik 30 euro, tenminste hier dan bij ons dan, dus dat valt wel mee, pakking set is ook niet onwijs duur, maar bij de gagrage de man uren, die doen het hem ook wel in de prijs
18 augustus 2010 om 19:21 #17714841distributie roekeloos vervangen zou ik nie doen, als ie er nog gewoon goed uitziet en de rollen enzo niks aparts laten zien kun je m gewoon laten liggen, want als je je gewoon aan de onderhoud kilometers houd kun je m gewoon laten liggen, vooral als je er nog n km of 2000 of meer vanaf zit, heeft ze nog ff tijd om te sparen. Ken de meiden logika onderhand n beetje :P
18 augustus 2010 om 19:26 #17714842origineel gepost door Junior125
…Ken de meiden logika onderhand n beetje :PMaar t is ook belangrijk om met mooie kleren en schoenen in je auto te zitten :angel
18 augustus 2010 om 19:29 #17714843origineel gepost door KadetD
en je distributie dan?
bij een 16v heb je meer werk en ben je dus iets langer bezig gevolg hogere kosten
bij een 16v niet op gokken en gewoon complete distributie vervangen…..gevolg hogere kosten
Ik uhm.. weet niet of t 8 of 16v is :hmmz
18 augustus 2010 om 19:54 #17714844Hahaha julllie meiden zijn ook allemaal hetzelfde he :P
Zo is die van mij ook al, kleren die bij de auto moeten passen en weet ik t wa allemaal nog meer :Porigineel gepost door ChantalSmit
origineel gepost door Junior125
…Ken de meiden logika onderhand n beetje :PMaar t is ook belangrijk om met mooie kleren en schoenen in je auto te zitten :angel
18 augustus 2010 om 20:23 #17714845origineel gepost door Junior125
Hahaha julllie meiden zijn ook allemaal hetzelfde he :P
Zo is die van mij ook al, kleren die bij de auto moeten passen en weet ik t wa allemaal nog meer :Porigineel gepost door ChantalSmit
Gewoon zonder kleren, hoeven ze niet te kiezen ook…. :jerry -offtopic
=============================================
MOTORCODES
Ehh hoe kom je erachter of het een 8V of een 16V is.
Op kentekenbewijs Deel 1 (of tegenwoordig Deel 1A) staat het volgende:
– dit kenteken is uitgegeven voor de 4 wielige personenauto
– Merk: OPEL
– Type: Corsa C14NZ E2
bla bla blanu is dat C14NZ de motorcode
(E2 is mileu classificering, daar zijn ze later mee gestopt)
of:
– Type: Corsa X14SZ
bla bla blanu is dat X14SZ de motorcode
of
– Type: Corsa X14XE
bla bla blaNu is dat X14XE de motorcode.
Als je bij jouw kijkt wat daar op je kenteken papieren staat kan je zien of het een 8V of 16V is.
motorcodes corsa-B 1.4 motoren:
1.4 8V motoren:
C14NZ
X14SZ1.4 16V motoren
X14XE
Willem
18 augustus 2010 om 20:45 #17714846origineel gepost door KadetD
3 400 vin ik toch wel n beetje aan de hoge kant voor alleen n koppakking vervangen en evt kop vlakken.
Gr’s
en je distributie dan?
Bij beiden zou ik de distributie wel durven te laten zitten hoor, als de boel er nog goed uit ziet en hij’s nog niet aan z’n kilometers, gewoon lekker laten zitten.
18 augustus 2010 om 20:48 #17714847Bij de 16V niet de Distri opnieuw opspannen, deze breken bij bosjes met ernsotge motorschade tot gevolg.
gewoon alles vervangen incl waterpomp
Bij de 8V zowiezo thermosstaat vervangen.
Bij de 8V ken je wel overwegen enkel de riem een nieuwe om te leggen.
Als de riem breekt bij BIJDE motortypen is er motorschade!!!
Willem
18 augustus 2010 om 20:50 #17714848Heb al zovaak riempjes opnieuw opgespannen, die auto’s rijden allemaal nog rond ;)
Als die riem er bijvoorbeeld net een jaar en 10.000 km op ligt, vind ik het nutteloos om die te vervangen, beetje onnodig de klant op kosten jagen.
Als die nou juist over 10.000 vervangen moet worden, dan leg ik er ook wel een nieuwtje op ja.
18 augustus 2010 om 20:57 #17714849Ik heb 2x een 16V riempje opnieuw opgespannen, daarvan is er een binnen 40.000 gebroken door vastgelopen spanrol. (riem mocht nog 15.000 en 2 jaar mee.
ik meld het maar hoor, ik begin er niet meer aan.
19 augustus 2010 om 06:29 #17714850zelfde verhaal gehad……riem na 10dkm compleet opgevreten
waarschijnlijk omdat zo’n beunhaas goedkoop wilde uitzijn en alleen een nieuwe riem had gestoken en de rollen en waterpomp had laten zitten
reslutaat……ander blok erin…..en dat koste iets meer dan 500 euro:P
19 augustus 2010 om 06:33 #17714851er zit n hoop verschil tussen spannen en spannen, je kan m zo op zn flikker trekken datie wel moet knappen maar als je m er gewoon volgens het boekje opspant en van te voren ff de rollen na kijkt kan er niks mis gaan. als je je maar aan je onderhouds kilometers houdt. Maar waarom in godsnaam zowiezo de thermostaat vervangen, das nou echt HELEMAAL nergens voor nodig als da ding gewoon werkt, ja oke ze wille wel s kapot gaan maar als je toch de kop eraf hebt kun je m gewoon ff nakijken en als ie werkt lekker laten zitten.
19 augustus 2010 om 09:52 #17714852ik denk dat wim-v6 de waterpomp bedoelt
19 augustus 2010 om 16:47 #17714853Nou de garage heeft er ondertussen ook naar gekeken, en er is inderdaad wat aan de hand met de 3e en 4e cilinder, die lekte voor 80% toen hij hem onder druk gezet had ofzo? Dat is toch wel heel erg veel lijkt mij. Hij denk aan misschien een kapotte klep? Ik moest rekenen op kosten tussen de 500 en 700 euro, ik kon morgen even komen kijken… want als hij het uit elkaar gaat halen moet ook de riem vervangen worden enzo…wat moet ik nu doen?
24 augustus 2010 om 20:37 #17714854Weet je ondertussen al iets?? 80% is idd veel maar kan toch goed alleen de koppakking zijn hoor.
Gr’s24 augustus 2010 om 20:43 #177148555 a 700 euro? :wtf
k weet niet hoe wijs je bent met die auto maar als je ff goed zoekt heb je voor dat geld al een knappe astra weer.
deze te koop zetten, eventueel voor onderdelen, tenminste, ik denk wel dat ik dat had gedaan.maar ja met een beunhazer ben je wel weer wat goedkoper natuurlijk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.