Koppakking kaduk! Help!

Forumindex Forums Modellen Astra Koppakking kaduk! Help!

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    bastiaanlier
    Deelnemer

Allen,
      Ik ben de trotse eigenaar van een Opel astra tailgate X1.6XEL. Echter, vanmorgen kwam er dikke witte rook uit de uitlaat zetten… de koppakking hoogst waarschijnlijk. Nu heb ik de auto meteen richting garage gestuurd waar ze de reparatiekosten rond de 1000-1400 euro schatten. Best behoorlijk… Nu lees ik op internet dat het zelf installeren van een nieuwe koppakking etc goed te doen is. Heeft iemand hier ervaring mee. Is dit ook te doen door een leek? Heb je hier veel apparatuur voor nodig? Zijn er wellicht gegadigden om dit samen te doen of mensen die dit een leuke klus vinden?

De auto verkeert verder in goede staat. Is gebouwd in 1996 en heeft maar 72000 km gelopen. Is hiervoor van mijn oma geweest, heeft altijd binnen gestaan en goed onderhouden. Vandaar dat ik denk het zinvol is om deze reparatie uit te voeren i.p.v. hem weg te doen. Ik houd me graag aanbevolen voor advies!

Alvast bedankt!
      Bas

ps. auto staat in zutphen

koenelsenaar
      Deelnemer

Waar kom je ergens vandaan? Dat is wel handig om te weten mocht je hulp willen.

Repareren is inderdaad het handigst, je volgende auto kan ook weer een lekke kop hebben immers ;).

Ik zou in eerste instantie een aantal garages mailen voor een offerte, want ik heb gemerkt dat hier FLINKE verschillen in kunnen zitten qua prijzen.

okkie-001
        Deelnemer

ik heb voor mijn koppakking die ik er toen tussen uit blies 450 euro aan reparatie kosten betaald.
          bij de garage waar ik en mijn ouders al jaren komen
          dit was de dag na 2de kerstdag 2010

michel

Astra_DLS
          Deelnemer

@okkie-001 wrote:

ik heb voor mijn koppakking die ik er toen tussen uit blies 450 euro aan reparatie kosten betaald.

michel

Dus 3e kerstdag? :D

Ik heb em ooit voor ca 200 laten vervangen door b. haas

KadAstra-EF
            Deelnemer

Ik heb 2 keer de koppakking laten vervangen bij de garage voor a E600 Euro.
              Dit gaat om een C1.6NZ motor.
              Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen de jouwe en de mijne maar tussen de 1000 en 1400 Euro lijkt mij aan de prijzige kant.

Rik ;)

okkie-001
              Deelnemer

@Astra_DLS wrote:

@okkie-001 wrote:

michel

Dus 3e kerstdag? :D

Ik heb em ooit voor ca 200 laten vervangen door b. haas

het was eigenlijk 2de kerstdag maar heel laat en was net thuis.

en het ging bij mijn ook om een c16nz.

michel

wim-v6
                Deelnemer

knap geld, zowel de 1000 a 1400 euro voor de X16XEL als de 600 voor de C16NZ, bij die laatste is het zelfs nog een leuk klusje om te doen haha…. koppie ligt er met een uurtje af bij de C16NZ, X16XEL is alleen zo volgeprakt dat dat lager duurt.

Ik had m er met 2 uurtjes naast liggen, was de eerste keer voor mij een kop demonteren van dit type motor (X16XE / zo goed als gelijk aan de X16XEL)

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.