Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › koppakking corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 22:39 #17938179
bijna naar het rode toe dan zet ik de verwarming aan voor dat die dalijk wel helemaal rood word
11 november 2011 om 22:42 #17938180laat m eens oplopen tot aan het rood, en let op of de koelvin aanslaat…
voel even of de radiateur gelijkmatig warm word.
word deze dat niet, dan zit deze verstopt of is de thermosstaat niet goed.
word deze dat wel dan heb je een laat schakelende of kapotte thermo schakelaar voor de koelvin.
temp meter komt bij deze motoren rustig op 105graden (kort voor het rood).
Willem
11 november 2011 om 22:44 #17938181de sensor van de koelvin die is toen al vervangen maar ik zal morgen even kijken of die die niet goed ontlucht?
11 november 2011 om 22:46 #17938182ontluchten gaat volledig vanzelf en zonder enige speciale handelingen, lang leven Oude Opels….
laat schakelende koelvin schakelaar: deze hoort in de C14NZ, en slaat pas goed na de 100 graden aan…
je kan m vervangen voor een 95 graden exeplaar, als dat een beter gevoel geeft.
Ik heb me er nooit druk om gemaakt, mijn astra (2.0i station) werd altijd 102 graden in de stad, de Combo (X14SZ) zelfs 105 a 106 graden.. voordat de koelvin ging werken
Willem
11 november 2011 om 22:51 #17938183oke ik zal morgen kijken als die aan slaat en warm word zo niet weer een afspraak maken
11 november 2011 om 22:54 #17938184jup, laat m niet te ver in het rood lopen..
en laat evt de meter controleren, die wil ook wel afwijken..
Willem
13 november 2011 om 14:10 #17938185nou de radiateur blijft koud maar nu het volgende me auto heeft nu bijna geen kracht meer maximaal 120 km per uur nu en harder wilt die ook niet gaan rijden iemand ervaring mee? en ik denet draaide ik de olie dop open zit er een hele witte/gele troep op me dop
13 november 2011 om 21:56 #17938186Gele troep duid op vocht in de olie, dit kan veroorzaakt worden door koelwater in de motor olie, of door veelvuldig korte ritten rijden…
Weinig vermogen…. kan met het 1e te maken hebben…
Radiateur blijft koud, dan zou het een gevalletje thermosstaat verrot zijn…
Deze moet warm worden vanaf 92graden
Willem
14 november 2011 om 11:59 #17938187Wat bedoel je met het eerste weer koppakking kapot of niet
14 november 2011 om 12:17 #17938188kan idd zijn ja, witte smurrie bij de olie duidt kan een kapotte koppakking als oorzaak hebben, maar zoals wim al zegt kan dit ook van korte ritjes komen. Ik zou m gewoon terugbrengen naar degene die m gemaakt heeft en laten maken onder garantie. Een lektest kan al uitslag geven of het probleem nog steeds aanwezig is of niet.
14 november 2011 om 15:47 #17938189ik hoop het niet dat het me koppakking alweer is dan word het maar iemand die het wil doen tegen een goedkoop prijsje en da ik de onderdelen wel haalt
maar ik heb nu pas 200 km gereden en gister korte stukjes14 november 2011 om 17:07 #17938190Kun je niet gewoon terug gaan naar diegene die het gefixt heeft? binnen 200km mag hij niet weer kapot zijn, laat het hem maar oplossen lijkt me
14 november 2011 om 17:26 #17938191x2
14 november 2011 om 17:40 #17938192ik ga woensdag terug hij denkt zelf me katalysator helemaal vol met troep of me distributie riem is een beetje verschofen (tandjes)
en me thermostaat word ook gelijk vervangen19 november 2011 om 21:04 #17938194ken ook radiateur verstopt zit ook al 1 keer meegemaakt
19 november 2011 om 21:35 #17938193hij doet het weer helemaal goed me riem stond dus niet op tijd en me thermostaat hebben ze vervangen
31 december 2011 om 12:24 #17938196en ja hoor hij is der weer uitgeklapt :fy1 :swear en nu maar weer zoeken naar iemand die het wil doen word hier een beetje gestoord van net 2000a3000 km gereden want gister vond ik hem opeen raar rijden gewoon niet lekker hoe ik het ben gewend en ik kijk vanmorgen onder de kap ja hoor koelvloestof loop der uit
31 december 2011 om 13:52 #17938197Was het een orginele gm koppakking?
Heb je de motor eerst ingereden en de kopbouten nog een keer na laten trekken?Of heb je meteen plankgas dat ding op zn staat getrapt?
Hoelang zit je motorolie dr al in? Is deze ook vervangen bij wisselen van de koppakking?
Heb je toen de tempmeter opliep ook volgas getrapt?
Laat alles eens controleren, want wanneer je blok ook echt te heet loopt is de kans op scheur in de kop of koppaking wel groot.
Of het kromtrekken van het blok.31 december 2011 om 13:53 #17938198heb je er haast mee?
zonee, wil ik m wel doen ( moet je m alleen wel naar Leidschendam brengen )
@ Haasje17:
orriginele koppakking? zonde van je geld…
ikzelf haal voor me straatauto’s altijd zo een ebay uk setje ( 20eu voor n complete set voor n c20xe )Kopbouten natrekken?? nog nooit gedaan ( en ook nog nooit van gehoord dat dat noodzakelijk is )
Koppakking inrijden?? ook nog nooit gedaan
warm draaien tot de koelvin aanslaat, kvs bijvullen en dan duik ik meteen de grote weg op, gewoon richting de toerenbegrenzerhetgeen dat degene gedaan heeft, die m gemaakt heeft:
oude kopbouten terug gezet, en waarschijnlijk de kop niet laten vlakken…31 december 2011 om 14:09 #17938199de kop is gevlak + nieuwe bouten en nee ik rij niet al een gek met piepende banden weg als die koud is no way wil wel langer genieten van de auto :P en er is nieuwe olie in gegaan en kvs dus voor de rest durf ik het niet te zeggen
en haast uhmm niet dat ik weet
31 december 2011 om 14:19 #17938200ik ben vanaf 9januari weer in t land, weet niet of je dat heel erg vind,
zoverweg is maassluis ook niet vanaf leidschendam31 december 2011 om 14:24 #17938195Kopbouten natrekken hoeft inderdaad niet. Het is vastdraaien op moment (nm) en graden en je bent klaar… En je kan inderdaad ook gewoon aardig doorrijden als je wilt. Er zijn onderdelen die het daar niet mee eens zijn als je ze net vernieuwd hebt, maar koppakking is er daar niet eentje van :)
@ricardo1991-corsa: Persoonlijk zou ik eens gaan kijken naar een andere kop. Op de sloop hebben ze er ongetwijfeld nog wel eentje liggen. De nieuwe kop even laten vlakken en dan laten monteren met nieuwe koppakking en nieuwe kopbouten.Het klinkt misschien als een radicale oplossing, maar hierdoor scheur ik nog elke dag rond zonder problemen :) Bij mij was de kop namelijk intern gescheurd.
31 december 2011 om 14:35 #17938201wat een gedoe die auto’s haha.
een kop ben niet zo held in auto’s dus een kop is dat het onderste gedeelte waar de pakking op zit toch ?
en hoe duur zou zo iets kunnen zijn zo ”kop”en nog een probleempjee hij heeft alles vast gemaakt met tyraps :argue dus dat is ook helemaal k*t op ze hollands gezegt
31 december 2011 om 15:13 #17938202T komt wel weer goed
Kop kost weinig gezien mijn connecties op de sloop
1 januari 2012 om 14:06 #17938203De kop is het deel waar de in- en uitlaat aan vast hangt en de 4 bougie-kabels in steken. Kortom; het bovenste deel van de motor :)
En een andere kop zal de kop ook niet kosten… Een beetje sloop doet ze weg voor max 100 a 150 euro…
Zo te lezen is otdh er wel fanatiek in om jou ermee te helpen, dus kan je er wel vanuit gaan dat hij een hoop kan / gaat regelen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.