Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › koppakking corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2011 om 18:48 #17242961
hallo
ik heb een adresje gevonden die mijn koppakking en distributie riem gaat vervangen voor 450 euro is dit duur of juist heel goed koop ?
mvg ricardo
3 november 2011 om 18:59 #17938158wel goed koop,
gemiddelde garage vraagt tussen de 800 en 1000 euro
3 november 2011 om 19:06 #17938159ligt er aan wat voor motor je hebt. maarja, aan materiaal ben je hoogstens 100 euro kwijt, kopje vlakken een paar tientjes. reken uit je winst ;)
3 november 2011 om 19:06 #17938160@Gsifreak wrote:
wel goed koop,
gemiddelde garage vraagt tussen de 800 en 1000 euro
Weet ik niet welke garage jij gaat hoor, maar dat zijn beste prijzen
3 november 2011 om 19:09 #17938161ik heb een xn of xz1.4 hupplepup :jerry waar ik altijd me auto webrengt die wou me koppakking doen voor 730 maar heb een ander adresje voor me koppaking tog bijna 300 euro verschil
3 november 2011 om 19:22 #17938162@*Jurgen* wrote:
@Gsifreak wrote:
wel goed koop,
gemiddelde garage vraagt tussen de 800 en 1000 euro
Weet ik niet welke garage jij gaat hoor, maar dat zijn beste prijzen
Ligt maar net aan de motor… Bij 16-kleppers is er meer werk om alles van de motor los te krijgen om de kop te lichten… Denk dat diezelfde garage voor een 8-klepper 600 zou vragen…
3 november 2011 om 19:39 #17938163Tja ik heb voor me zelf een auto klaar gemaakt voor 350…inclusief distributie en alles. complete grote beurt van gemaakt.
Kop van de sloop ipv nieuwe klep er in.5 november 2011 om 00:00 #17938164X14SZ is een 8klepper, dat is echt poepen zonder douwen, zo’n koppakking-kje.
Koppie legt er binnen een uur af, en binnen een uur er weer op…
Willem
7 november 2011 om 19:45 #17938165@*Jurgen* wrote:
@Gsifreak wrote:
wel goed koop,
gemiddelde garage vraagt tussen de 800 en 1000 euro
Weet ik niet welke garage jij gaat hoor, maar dat zijn beste prijzen
Bijv dhz zou ik ongeveer rond de 800 kwijt zijn
8 november 2011 om 06:55 #17938166een x14sz is een peuleschilletje en het materiaal is echt niet duur hoor. Een koppakking met bouten kost 5 tientjes, een distributieset een tientje of 6-7. Dan heb je het bij de automaterialenzaak vandaan. Als je een beetje gaat snuffelen op ebay kun je het voor de helft nog wel vinden en dat is over het algemeen ook gewoon goed spul. En zo’n kop heb je er zo af zoals wim ook al aangeeft. Dan is 800 euro echt belachelijk veel geld :vertag
8 november 2011 om 07:45 #179381678kleppers zijn simpel ja.
150 euro onderdelen ofzo, als je alles echt heel goed doet (b.v. ook inlaat en uitlaatpakking).Kop lichten is redelijk eenvoudig omdat je overal goed bij kan en de motor niet zo ingewikkeld is.
Rest van de kosten is gewoon arbeidsloon. Het is wel goed te doen, maar kost wel tijd. Een paar euro werkplaatskosten per uur meer tikt al hard aan.
Ongeveer 500 tot 600 euro voor deze blokken is een nette prijs bij een merkloze garage.8 november 2011 om 17:16 #17938168@wim-v6 wrote:
X14SZ is een 8klepper, dat is echt poepen zonder douwen, zo’n koppakking-kje.
Willem
Dus de monteur moet eerst aan de laxeermiddelen? :wtf :wtf
8 november 2011 om 17:40 #17938169Als het een 16-klepper zou zijn misschien wel :P
Bij de 8-klepper is het gewoon enkele kabeltjes en slangen loskoppelen, distri eraf, kopboutjes eruit en klaar is [vul hier je naam in]. :D8 november 2011 om 17:57 #17938170nou hij staat er nu dus hopen dat die snel klaar is ik laat het weten of het is gelukt
10 november 2011 om 20:22 #17938171nou ik heb de man gebeld morgen is hoog wss me auto klaar ze hebben vandaag de kop laten vlakken dus alleen nog in elkaar zetten dus hoop ik wel dat die morgen klaar is en hopelijk weer een paar km er op kunnen zetten
11 november 2011 om 09:09 #17938172Mooi om te horen :thumbup
11 november 2011 om 13:21 #17938173Maar wat kost het nou uiteindelijk?
Stel 3 uur werk en hooguit 150 euro aan (dure) materialen maakt op mijn rekenmachine ongeveer 250 euro…
Waarom is 500 euro dan een goede prijs?
Sinds ik het zelf een paar keer heb gedaan op een 8v klinkt 500-800 euro mij als ronduit belachelijk in de oren.
Eerste keer was ik zelfs in 3 uur klaar. :wtf11 november 2011 om 13:36 #17938174de kop hebben ze ook laten vlakken, is ook niet gratis ;)
en alles wat je zelf kunt is altijd (veel) goedkoper
buiten mijn opel hobby pruts ik graag aan pc’s
wat sommige mensen uitgeven aan een standaard niet boeiend systeem
bouw ik zelf een hardcore gamers pc van incl waterkoeling met hoog overclock potentie king:11 november 2011 om 13:40 #17938175Je gaat helemaal voorbij aan mijn berekening van iemand die het wel proffesioneel doet.
kop vlakken kost 50 euro.11 november 2011 om 14:20 #17938157ik snap je berekening wel
maar als je ziet wat er gemiddeld word gevraagd voor dit klusje is de prijs niet schrikbarend te noemen
zelf vind ik ook dat de meeste garage’s belachelijke prijzen rekenen, mja ze moeten ook eten toch?
als je alles gaat berekenen naar als je het zelf zou doen ben je altijd goedkoper uit11 november 2011 om 14:47 #17938176ik hep er veel gedaan corsa + astra meeste 1.4 of 1.6 laat eigelijk nooit de kop laten vlakken van deze motoren tot nu altijdt goed gegaan half jaar de laatste gedaan van kennis +- 120 euro aan matariaal kwijt kop bouten pakking thermostaat riem + rol koelvloeistof en olie hadden we nog 3 uurtjes klaar op gemak gr baboe
11 november 2011 om 15:01 #17938155Ik vind het toch maar een eng idee… Kop eraf halen en niet vlakken…
Als de motor niet meer gedraaid heeft, dan kan je dat gerust doen, maar de eerste keer dat de kop warm wordt, begint hij toch weer te wringen…11 november 2011 om 15:03 #17938156@baboe wrote:
ik hep er veel gedaan corsa + astra meeste 1.4 of 1.6 laat eigelijk nooit de kop laten vlakken van deze motoren tot nu altijdt goed gegaan half jaar de laatste gedaan van kennis +- 120 euro aan matariaal kwijt kop bouten pakking thermostaat riem + rol koelvloeistof en olie hadden we nog 3 uurtjes klaar op gemak gr baboe
met z’n 2e in 3 uur?
bier was lekker zeker ;) :jerry11 november 2011 om 22:36 #17938177nou me koppakking enz zit er in maar nu heb ik weer een probleem nu loopt me motor goed warm wat is ht probleem ?
11 november 2011 om 22:36 #17938178wat is goed warm, 100 a 105 graden, of echt in het rood???
WIllem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.