koppakking astra g x1.6xel

Forumindex Forums Modellen Astra koppakking astra g x1.6xel

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213997
    walthuis
      Lid sinds:
      24 August 2005

      hallo allemaal, de koppakiing van mijn opel astra G 1999 met het motor type x1.6xel was lek en moest dus vervangen worden. heb zo iets wel vaker gedaan (maar niet met deze opel motors) maar omdat de kop gevlakt moest worden moesten ook de nokken assen er uit. tot dus zover ook geen probleem maar nu mijn vraag, toen ik hem er af haalde versprong de 2e nokkenas van zijn positie (op zich geen probleem merk tekens zijn duidelijk genoeg) maar toen ie er af was stonden van de 3e clinder de kleppen open, nu heb ik de nokkenassen weer terug geplaatst en nu staan de kleppen bijna allemaal dicht maar de 2e nokkenas staat nu ook niet op tijd. kan hem zo ook niet draaien maar als ie straks weer op tijd staat staat alles dan weer goed of moet ie nog een slag gedraaid worden? met vr. gr w. althuis

      #17548749
      tmug
        Lid sinds:
        4 July 2007

        Als je eerst wat leestekens e.d. toevoegt, zal iemand wel de moeite doen om het te lezen… Ik snap er geen bal van.

        #17548750
        b07
          Lid sinds:
          24 February 2009

          lees tekens of niet ik vind het een duidelijk verhaal .

          er staat mij wat bij dat de nokken van cilinder 1 met de punten van de nokken naar mekaar toe moeten wijzen als nokkenastandwiel en, het krukastandwiel ook op het merkteken staan, als het om een 16 klepper gaat en, als het om een 8 klepper gaat dan zou het goed moeten zijn als die gelijk staat met het merkteken draai wel altijd even 4 rondjes met een dopsleutel op je krukas tercontrollen of je zuigers de kleppen niet raken voor dat je gaat starten en, doe dit met de bougies er uit want dat draait wat makkelijker.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.