Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Koppakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 21:55 #17806068
hoe weet je of de kop niet krom is?
altijd late vlakken, kost je 5 tientjes extra maar weet je zeker dat je geen 2de keer de zaak uit elkaar kan schroeven in ene dag tijd
16 februari 2011 om 21:59 #17806069Als de motor niet heet is geweest is de kop niet krom!
Dat waren toen nog degelijke gemaakte koppen, tegenwoordig met die aluminium koppen is het wel aan te raden om ze te vlakken !16 februari 2011 om 22:02 #17806070dat kun je pas bevestigen als je de oorzaak van de lekek koppakking hebt kunnen achterhalen
ik zou het zeker voor het onzeker nemen iig
16 februari 2011 om 22:12 #17806071Ik heb er een rvs rij met een lampe eracht langs gehaald.
En waar hij iets los kwam heb ik een voelermaatje de kleinste er tussen gedaan.
En die kon ik er niet onder van daan trekken.
Dat zei een buurman van mij .Doet veel met oltimer blokken.
Ik laat hem er morgen nog even naar kijken.
gr mark17 februari 2011 om 11:43 #17806072Gewoon ff laten vlakken als doe je maar om meer koppel te krijgen…
Als de hoonstrepen nog in de cil zitten en je blok ziet der nog goed uit,zou je misschien de kop ff kunnen laten nakijken:
kleppen opnieuw inschuren
geleiders ff controleren
nieuwe klepsteel rubbers derop.
Kun je der weer jaren tegenaan,en die CIH zijn niet de echte koppakking killers.Als ik jou was zou ik de nokkenas eens nakijken..Vermoedelijk heeft die wat met de koppaking te maken.
Maar een kop vervangen kost net zoveel als een motor met ombouw,had je misschien niet beter een 30E of iets in die geest der in kunnen hangen,was je voor plus minus hetzelfde klaar geweest en had je toch wat meer power gehad,en een motor ombouw vind ik persoon fijner werk als zo,n koppakking vervangen,maar das ieder zijn eigen mening.
17 februari 2011 om 11:50 #17806073[rquote=1871001&tid=141452&author=GSE]Gewoon ff laten vlakken als doe je maar om meer koppel te krijgen…
Als de hoonstrepen nog in de cil zitten en je blok ziet der nog goed uit,zou je misschien de kop ff kunnen laten nakijken:
kleppen opnieuw inschuren
geleiders ff controleren
nieuwe klepsteel rubbers derop.
Kun je der weer jaren tegenaan,en die CIH zijn niet de echte koppakking killers.Als ik jou was zou ik de nokkenas eens nakijken..Vermoedelijk heeft die wat met de koppaking te maken.
Maar een kop vervangen kost net zoveel als een motor met ombouw,had je misschien niet beter een 30E of iets in die geest der in kunnen hangen,was je voor plus minus hetzelfde klaar geweest en had je toch wat meer power gehad,en een motor ombouw vind ik persoon fijner werk als zo,n koppakking vervangen,maar das ieder zijn eigen mening.[/rquote]
wat je zegt GSE klopt wel maar wat voor blok heb je dan ?
je kan er ook niet inkijken als je een ander koopt.
Nu weet die wel wat die heeft, maar zoals je al zei ieder zijn eigen mening ;)20 februari 2011 om 17:46 #17806074Deze motor is van 1983 !!
Die koppakkingen verpulveren gewoon van ouderdom !20 februari 2011 om 19:48 #17806075Wat een onzin,dat koppakingen oplossen,der zijn nog genoeg motoren van voor 1980 die nog met de eerste pakking doen…
20 februari 2011 om 20:02 #17806076Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970[rquote=1873805&tid=141452&author=jojonopel]Deze motor is van 1983 !!
Die koppakkingen verpulveren gewoon van ouderdom ![/rquote]:wtfben ik blij dat die van mij van 81 is :D
21 november 2011 om 22:05 #17806017Hallo Allemaal.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb.
Maar de koppakking zit er tussen .
Hij rijd super.
Tot afgelopen zaterdag..
Hij begon tetikken en beroerd telopen.
Dus ik vanavond even de kleppendeksel er afgehaald .
Kom ik dit tegen
[IMG]http://i43.tinypic.com/k50c9j.jpg[/IM
Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt en wat kan de oorzaak zijn .
Weet iemand met welkmoment ik deze moet aan draaien.
Ik hoop op reactie .
Groet Mark21 november 2011 om 22:07 #1780601622 november 2011 om 07:45 #17806018Oh jee, voor de rest niks gebroken? Zijn die moeren niet zelfborgend? Misschien beter nieuwe halen.
22 november 2011 om 18:36 #17806077Het lijkt erop dat de moer is los getrild.
Ik denk vast draaien en klaar.
Ik hoop niet dat er meer kapot is.
Maar ik moet wel de aandraai momenten hebben.
Heeft iemand die??
Mvg Mark22 november 2011 om 19:56 #17806078Stel moer van de hydro,s los…gebeurt wel eens geen probleem,ff losdraaien en een center in de kop van de moer slaan,zodat ie weer stroef over de draad gaan…hydro,s afstellen ken je wel neem ik.
22 november 2011 om 20:22 #17806079Dat heb ik dus nog nooit gedaan.
Kun je mij vertellen hoe dat moet?
Mvg Mark23 november 2011 om 12:01 #17806080Ieder doet het op zijn manier maar ik doe het altijd zo:
Motor laten lopen stationair iets over de ketting hangen anders krijg je zo,n vetzooi overal van de olie spetters..
Hydro aandraaien totdat de speling weg is onder het lopen het getik moet afgelopen zijn,dan 2x een kwart slag vast (laat hier een paar seconde tussen zitten je motor slaat zowat af als je 1x een halve slag maakt) dan is het goed.
Sommige mensen kiezen voor 3 een kwart slag andere vinden als de speling tussen tuimelaar en stoter weg is al voldoende…Ieder moet het op zijn manier doen.
Motor moet lopen en de speling moet weg zijn,dan na eigen keuze 2 of 3x een kwart slag die moer vaster.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.