Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Koppakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2011 om 19:40 #17806043
Bij de de brezan was alleen een koppakking.
Maar ik ga opel4ever mailen.
Jullie horen van mij.29 januari 2011 om 19:40 #17806044Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dat chroom gedoe op de schermranden horen er idd niet
op, vindt het enorm afbraak doen op een Monza. :(De velgen zou je kunnen gebruiken als stalling of wintervelgen :thumbup
een andere setje velgen zal de wagen optisch zekers goed doen,
kijk maar even rond, keuze in overvloed [bmw 3 serie]die spoiler is er een die extra onderhoud vergt,
toen, begin jaren tachtig, was het een opvallende spoiler,
maar nu in het hedendaagse verkeer, is het naar mijn mening
geen spoiler waar je :wub tegen zegt :Dzou zeggen, maak er zelf iets leuks van,
je geeft al aan dat je de Monza niet mooi vindt,
maar dat het wel een fijne wagen is om in te rijden :thumbupsucces ermee ;)
29 januari 2011 om 19:54 #17806045tja.. vandaag net een setje velgen 5×120 weggegooid :D
29 januari 2011 om 20:14 #17806046Dat kan:hmmz
Hebben jullie wel eens rs4 velgen onder de opel gezien??29 januari 2011 om 20:15 #17806047uh ja das toch van die dunne spaak achtige troep. heeft bmw ook niet zoiets??
29 januari 2011 om 20:16 #17806048[rquote=1855065&tid=141452&author=MonzaRon]Dat chroom gedoe op de schermranden horen er idd niet
op, vindt het enorm afbraak doen op een Monza. :([/rquote]
ach tegen mij zei je wat anders:D:P
[size=-2]geintje ron[/size]
31 januari 2011 om 21:49 #17806049Heeft iemand misschien een telefoonnummer van opel4ever?
Want hij reageerd niet op mijn mail.
Gr Mark31 januari 2011 om 22:06 #17806050rob is wel vaker wat later met mailen :D
1 februari 2011 om 06:57 #17806051Hee, mooie Monza. Mark. Een hele vroege A2, en een originele Nederlander dan, als het kenteken klopt.
Tja, je kunt een Monza misschien wel niet mooi vinden, maar je hebt nu wel een zeldzame Opel (nog plm 180 op kenteken geregistreerd in Nederland) en je zult straks de kwaliteiten van de auto gaan waarderen. Je hebt echt een auto onder je kont, geen lichtgewicht Japannertje. En het zijn super cruisers, om lange afstanden mee te rijden en uitgerust uit te stappen.De auto kan met gemak mee met het hedendaagse verkeer, Opel had toen al z’n know how in dit model gestopt (samen met de Senator), en het was in die dagen top-of-the-bill.
D’r zitten volgens mij Commodore velgen onder, en ja, die chroom randen bij de schermen…. Het is ook niet mijn smaak, je ziet het ook vaak bij oudere Mercedessen en soms BMW’s uit die tijd (jaren 80), en ze worden vaak gebruikt om roest te verbergen, zoals Ron al zei (maar dat hoeft natuurlijk niet, de vorige eigenaar kan het ook gewoon mooi gevonden hebben, net zoals Uniek hier :D).
Spoiler is wel origineel (klantenoptie), maar een GSE spoiler is mooier.
Over velgen, die moet je zoeken naar je persoonlijke smaak. Ik vind BBS-en erg mooi (honingeraadspaakvelgen), maar anderen zweren bij Borbets, enz. Die je nu eronder hebt, horen er eigenlijk niet onder. Maar het is een mooi setje voor winterbanden, bijvoorbeeld, zoals al eerder gezegd.
Zo’n pakking kost natuurlijk geen 250 Euries, dat moet goedkoper kunnen. En het kan ook voor de vorige eigenaar de reden van verkoop zijn geweest.
Adressen voor Monza onderdelen zijn allereerst uiteraard de reeds genoemde Rob van Opel4ever, maar ook Garage Romijn te Renswoude. Je hebt dan (wat meer Opel algemeen) ook nog Egbert de Boer, ARTA (plaatwerk), M&M (plaatwerk en onderdelen), enz. Daarnaast zijn er nog vele gebruikers hier, die het een en ander op de plank hebben liggen en ook zijn er nog andere particuliere adressen, die vaak adverteren op MP. Zoek maar bij Opel onderdelen en typ als steekwoord in Monza, dan popt het vanzelf op.
Voor de rest zit je hier best goed op het forum nu je een Monza hebt, d’r zitten hier genoeg mensen die veel verstand hebben van de auto (daar reken ik mezelf niet toe :P:P:P), en die je met raad en daad kuinnen bijstaan.
Daarnaast kun je ook nog naar het Big Opels Forum gaan, daar zitten nog veel meer mensen die verstand hebben van 6 pitters in het algemeen, en ook van de Monza. Veel gebruikers van dit forum zitten ook daar.
Welkom in de Monza (Opel) wereld. :D:D:D
2 februari 2011 om 21:11 #17806052Bedankt Rinus voor deze info.
Ik moet eerst even een andere auto apk klaar maken.
En dan gaan we beginnen.
Jullie hoor en zien het allemaal wel.
Mvg Mark13 februari 2011 om 20:18 #17806053Hallo allemaal .
Ik ben een beetje begonnen .
De Monza staat in de schuur.
Kleppen deksel heb ik eraf gehaald, wel erg veel drap.
[IMG]http://i55.tinypic.com/10cw9r4.jpg[/
Maar ik kan Opel4ever niet tepakken krijgen.
Hij reageerd niet op mijn Mail .
Heeft iemand zijn telefoonnummer .
Gr mark13 februari 2011 om 20:21 #17806054Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970hier is die andere drap foto :thumbup
13 februari 2011 om 20:23 #17806055
Sorry voor de grote foto.13 februari 2011 om 20:30 #17806056Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970je hebt een u2u, Mark, kijk rechtsboven in beeld :thumbup
16 februari 2011 om 17:58 #17806057Hallo ik weet niet hoe je de distributie ketting ontspand en hoe hij weer op tijd komt?
Weet iemand dat hier misschien?
En heeft iemand de momenten van de kop.
Gr Mark16 februari 2011 om 18:02 #17806058Achter je stuurbekrachtegings pomp zit een hydro spanner die werkt op olie druk van je motor,geloof sleutel 24 of 27 of iets in die geest dat je um los kun halen dan zit de ketting al een stuk losser,die spanner druk tegen een geleider aan,met wat geluk kun je de ketting dan een tand verzetten..
En die drap is sludge mix van vocht en olie komt door korte stukken en niet fatsoenlijk warm worden..
Had die Monza maar 30KM lang over de bundesbahn gejaagt met 170 was die drap ook weg geweest…
16 februari 2011 om 18:06 #17806059kweenie wat je alemaal los hebt gehad maar nokkenastandwiel en keting hadden kunnen blijven zitten, dwz, aan elkaar, met tie wraps, hoef je naderhand niet alles op tijd te gaan zetten
aanhaalmoment kopbouten, 110 nm
ehey ben, deze sludge lijkt me wel erg veel voor alleen van de korte ritjes:hmmz
16 februari 2011 om 18:36 #17806060ja de nokkenas en tandwiel heb ik aan elkaar met tiewraps.En dat tandwiel los en omhoog met de kop
gr mark16 februari 2011 om 19:06 #17806061dan hoef je niets af te stellen als het voorheen ook goed stond
16 februari 2011 om 19:15 #17806062ja maar moet ik de spanner nu wel of niet los halen
16 februari 2011 om 19:16 #17806063nope
16 februari 2011 om 19:20 #17806064bedankt ga nu sleutelen
jullie horen nog van mij16 februari 2011 om 20:38 #17806065Het is ook erg veel sludge,maar een zachte rijstijl amper warm worden en dat erg lange tijd kan zoiets tot gevolg hebben.
16 februari 2011 om 21:19 #17806066Zo een avond sleutelen en ik heb de kop er af.
4de en de 5 de cilinder vol koelvloeistof.
Nu een koppakking en dan kan hij weer in mekaar.
Gelukkig is de kop niet krom.
O en iedereen bedankt voor de info.
Gr Mark16 februari 2011 om 21:49 #17806067ben ook nog even bezig geweest met wielen.
Dit vind ik wel wat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.