Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Koppakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2010 om 17:05 #17597676
En als je het laat doen denk ik niet dat het goedkoper dan 1000 euro word. Ik wil niet graag je weekend verzieken maar denk dat het realiteit is.
22 januari 2010 om 17:29 #17597677Mijn zus betaalde voor een vierpitter astra 800 euro.
22 januari 2010 om 17:48 #17597678Daar zeg je het al ja 4 pitter. maar hij heeft een 6 cylinder. Dus 2 koppen, 2 pakkingen en 2 keer zoveel ellende:vertag
22 januari 2010 om 18:29 #17597679Zo goeienavond……
Nouw je wou me weekend niet verpesten maar dat lukt ook niet hoor :)
Stand van zaken…. Auto na laten kijken… zitten wat vochtplekjes op het blok als je van onderaf kijkt….
Nog geen problemen met rijden of iets dergelijks dus op dit moment een indicatie dat er ZEER WAARSCHIJNLIJK iets niet goed is met de koppakking….
Ik heb contact gehad met een forumlid…. dit mij enigzins geruststelde qua prijzen etc…. en mij nog iets meer info kon geven….
Ik ga morgen langs de garaga waar hij zn laatste grote beurt heeft gekregen… dit i.v.m. het gebruik van de verkeerde koelvloeistof…..:swear schijnt rood te moeten zijn… Met het gezegde ” Een brutaal mens heeft de halve wereld” moet er toch iets uit te halen zijn……
Tot zover de laatste info….. denk ik ………..
22 januari 2010 om 19:36 #17597680IN MIJN OMEGA VAN 2000 3,2 liter mv6 zat blauw groene keolvloeistof
ik repareer nu al jaren auto,s maar beide vloeistoffen kunnen zelfs bij elkaar geen kwaad ..die rose is een zogenaamde long live ??wat dat moge in houden
en VW leverd de nieuwe wagens af met dit er in .vraag dit is voor je verhaal gaat halen goed na of Wim v6 geef ff een reactie .
ook wij gunnen niemand een kapotte koppakking maar zijn wel reeel
ik heb de klep deksel pakkingen zelf gedaan met de boel slopen en weer opbouwen was ik en ben best ervaren toch dik 3 en een half uur bezig en dan moet je nog verder he dus 6 tot 8 uur in de garage is best mogelijk. doe daar de onderdelen en de btw bij zit je op een rug minimaal.ik hoop voor je dat het een kleinig heidje zal blijken te zijn .
bert
22 januari 2010 om 19:44 #17597681rood word gebruik tegen corrosie van lichtmetalenkoppen is mij geleerd.
en mengen van rood en blauw word zeker niet geadviseerd door de fabrikanten.:fy1ik citeer
De kleur van de vloeistof dient ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen namelijk diverse problemen ontstaan, zoals loskomende oxidatielagen die voor verstopping zorgen. Ook zijn lekkages van de waterpomp en de koppakking niet uitgesloten. Voorts kunnen kunststoffen en rubber verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur.
http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak/Wegwijs-in-moderne-koelvloeistoffen-2007-2.htm
22 januari 2010 om 19:53 #17597682Heren Heren hierbij de mij toegespeelde link waarin het verschil tussen Blauw ( Traditioneel ) En Rood ( Nieuw OAT) wordt uitgelegd.
22 januari 2010 om 20:01 #17597683Tja in de Vectra zat en zit blauw, deze is van ’96
In de Combo zat en zit Rood, deze is van ’98
heb met bijde geen problemen eigenlijk..
Mengen doe ik ook liever niet.
Willem
22 januari 2010 om 20:03 #17597684In de Mercedes Benz Atego 1217 van de zaak met Stalen 16kleppen kop draait ook op Rode koelvloeistof.
deze is van 1999, en altijd MB onderhouden..
Willem
22 januari 2010 om 20:07 #17597685uit de 2 links kan ik opmaken dat blauw geschikt is voor staal/ ijzer/ “oude” motoren. Rood daarintegen is langer houdbaar maar wel specifiek geschikt voor aluminium en andere metalen. daarbij dus ook geschikt voor “andere dan aluminium” motoren
23 januari 2010 om 09:21 #17597686HEREN HET IS NET ALS MET DRANK WIJN OP BIER GEEFT PLEZIER EN BIER OP WIJN GEEFT VENIJN ,,
het is nu echt niet zo dat als je de koel vloeistoffen zou mengen dat je kunt gaan zitten wachten tot het in de puin loopt .
BETER NATUURLIJK EEN SOORT .
maar wat heeft het blok al beleefd is het een trekker zware lasten ?????
en er kan een ziekke pakking tussen zitten ,,,kijk naar JACK z,n distirbutie kit van SKF , gebruik ik ook geen problemen maar je ziet het alles kan .
ik denk als het zo is kop pakking dan heb je gewoon dikke pech .ik zou eerst mijn compressie is goed meten bij koude en warme motor en dan een oordeel vellen
maar blijf helder wat prijsen aan gaat zeker buiten de deur .
een distributie voor de v6 kost hier zo rond de € 700 ex btw bij de dealer dus vawaar die € 500 dan vandaan moge komen
tel de onderdelen die Jack opnoemd is bij elkaar en daar blijft het niet bij.heb is opgevraagd de Opel doet het hier bij de v6 niet in een dag nou sorry dan ben je met die € 500 wel erg voordelig is minder als hun uurloon van een dag € 85 per uur ex btw . doen zou ik zeggen .
23 januari 2010 om 12:26 #17597687Hoe en wat en waarom is niet meer zo belangrijk…. ik heb nu een adres waar die voor +- 1000 gemaakt kan worden qua koppakking etc…
23 januari 2010 om 17:41 #17597688even een vraag tussen door, wat kun je doen aan die slurrie in de vul pijp ( olie ) .
heb daar wel last van , rij elke dag maar korte stukken ,vr gr mark
23 januari 2010 om 17:45 #17597689maak er even een topic van.
23 januari 2010 om 18:55 #17597690origineel gepost door rex
even een vraag tussen door, wat kun je doen aan die slurrie in de vul pijp ( olie ) .
heb daar wel last van , rij elke dag maar korte stukken ,vr gr mark
je kunt de vulhals los halen en deze schoon maken en dan een lang stuk gaan rijden.
Gr jack
24 januari 2010 om 10:47 #17597691” Offtopic ” De dame in questie
24 januari 2010 om 12:37 #17597692nette omega. :thumbup
gr jack
3 februari 2010 om 21:00 #17597693Update…….
Zo hehe eindelijk alles weer zoals het hoort op het ogenblik…
De auto is nagekeken en wat blijkt……………..
Motor was niet helemaal in op en top staat…. Bekend was dat het een duister is maar de werkwijze wat ze er daar op nahouden is niet wat we er hier van verwachten…
Betreffende de hoeveelheid rook & walm wat hij uitstootte…. Iedereen die ik erover sprak ging er vanuit de koppakking de geest aan het geven was….:o Wat blijkt….. dat warmtewisselaar heeft/was bezig de geest te geven… tijdens de reparatie bleek dat er olie en koelvloeistof uit dit onderdeel te lopen….
Reden dat ik dit nooit heb opgemerkt is dat alles “keurig” op de beschermkap onder de motor werd opgezogen door het sponsmateriaal wat daar op zit…. :hmmz:hmmz
Ander probleempje wat tevoorschijn kwam:
Kleppendekselpakkingen…. ook nog nooit van gehoord in duitsland…. er werd tenminste weinig pakking aangetroffen dus ook die zijn in originele staat teruggebracht….
Kortom de binnenzijde motor het zonlicht weer eens gezien en de buitenzijde is schoongemaakt van de lekkende olie….
Al met Al veel te veel werk wat keurig is verholpen door RAL………..:wors:wors
Hopelijk kan ik nu weer eens wat kilometers maken zonder al te veel gekreun en gesteun van de lady in kwestie………
3 februari 2010 om 21:12 #17597694nouw netjes opgelost zeg ik dan maar.
En goed geholpen door een mede forum lid.
Veel veilige en storings vrije km toegewenst.
Gr Jack
4 februari 2010 om 09:44 #17597695nou nu op naar veel probleem loze km,s en rij plezier.met de dame in kwestie .
bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.