Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Koppakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2010 om 15:07 #17216491
:cry:cry Vandaag te horen gekregen dat me koppakking begonnen is met te vergaan :cry:cry
Iemand een idee wat me dit gaat kosten om het te laten maken :vertag
Als ik dat al wil weten….
21 januari 2010 om 15:15 #17597652bij een garage bedrijf?minimaal €500 denk ik
21 januari 2010 om 15:53 #17597653Wat was het ook alweer voor een motor?
Ligt er aan waar je gaat en wat er nog allemaal mee vervangen moet worden.
Zijn er hier op het forum genoeg die het ook doen en dan ben je al een stuk minder kwijt.Gr jack
21 januari 2010 om 16:01 #17597654Hmmm dat klinkt al iets beter allemaal ….. Eehm het gaat om een V6 2.6L uit 2001 en tja als er iemand is die er ervaring mee heeft met het vernieuwen van de koppakkingen dan hoor ik dat graag… wil hem namelijk niet zo graag kwijt… en zijn er mischien nog tips wat je dan gelijk kan vervangen als je toch bezig bent ????
21 januari 2010 om 17:20 #17597655Weet niet waar je vandaan komt.
Hoe zijn ze op de diagnose gekomen dat het de koppakking is????
Koelvloeistof en olie lekkage?? Dan kan het ook je olie koeler zijn.Als het de koppakking is.
Wat je nog nodig hebt is een:
distributie set en multisnaar
Waterpomp.
Koppakking set (heb ik van e-bay gehaald voor €75,-) Kost bij de dealer meer dan €300,-
Kopbouten.Gr Jack
21 januari 2010 om 17:23 #17597656€500?
distributieriem, kun je niet terug plaatsen
span en leirollen, gelijk meenemen.
koppakking.
8 kopbouten, moeten vervangen worden bij loshalen.
olie + filter als de koppakking al doorgeslagen is.
4 banjo pakking ringen voor de koelbrug tussen de kopppen.
keeringen krukas en nokkenassen, eventueel.en dit is nog maar het begin.:vertag
wat betreft de ervaring heb ik genoeg, dus vuur maar af.
wat ik je kan meegeven is neem de tijd als je het zelf gaat doen het is niet gemakkelijk vergt een hoop ervaring.21 januari 2010 om 17:26 #17597657origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Weet niet waar je vandaan komt.
Hoe zijn ze op de diagnose gekomen dat het de koppakking is????
Koelvloeistof en olie lekkage?? Dan kan het ook je olie koeler zijn.Als het de koppakking is.
Wat je nog nodig hebt is een:
distributie set en multisnaar
Waterpomp.
Koppakking set (heb ik van e-bay gehaald voor €75,-) Kost bij de dealer meer dan €300,-
Kopbouten.Gr Jack
jij typt sneller, draaid hij al.
21 januari 2010 om 17:27 #17597658Ikzelf kom uit beverwijk maar dat hoeft voor mij geen probleem te zijn. Ik kom tot deze conclusie omdat…
Geen lekkage olie of koelvloeistof , Wel “verdwijnen” van koelvloeistof, Nagekeken door monteur die een indicatie op het blok zag (Vocht)…. Hij blijft roken en niet alleen met dit weer…
Ik weet niet of er andere indicaties kunnen zijn m.b.t. het stuk gaan van de koppakking…..21 januari 2010 om 17:31 #17597659Als je de dop van de olie los haal zit er dan mayonaise?? (sludge)???
Roken uit de uitlaat of onder de kap?
Vaak gaat eerder de oliekoeler erdoor dan de koppakking. Al hoewel die van mij er ook niet meer zo fris uitzag.
Gr Jack
21 januari 2010 om 17:32 #17597660rij je toevallig veel korte stukjes??? vocht in een blok lijkt me redelijk normaal met dit weer en korte afstanden rijden. roken doen ze nu ook vanwege condens in de uitlaat. maar zodra je een compleet rookgordijn neer kunt leggen dan heb je een lekke koppaking
21 januari 2010 om 17:36 #17597661origineel gepost door Vuurvosje
Ikzelf kom uit beverwijk maar dat hoeft voor mij geen probleem te zijn. Ik kom tot deze conclusie omdat…Geen lekkage olie of koelvloeistof , Wel “verdwijnen” van koelvloeistof, Nagekeken door monteur die een indicatie op het blok zag (Vocht)…. Hij blijft roken en niet alleen met dit weer…
Ik weet niet of er andere indicaties kunnen zijn m.b.t. het stuk gaan van de koppakking…..gasmeting laten uitvoeren.
en in sommigegevallen kun je het zien aan de zuiger, is dan metaalkleurig i.p.v. roet zwart.21 januari 2010 om 17:42 #17597662Korte afstanden idd… en de sludge die er is kan verklaard worden door de korte afstanden….
Wat betreft de gasmeting… dat zal ik nog eens laten doen maar….
21 januari 2010 om 17:44 #17597663heb je ook gekeken naar de 3 wegklep als deze erin zit
21 januari 2010 om 17:48 #17597664origineel gepost door RAL
origineel gepost door Vuurvosje
Ikzelf kom uit beverwijk maar dat hoeft voor mij geen probleem te zijn. Ik kom tot deze conclusie omdat…Geen lekkage olie of koelvloeistof , Wel “verdwijnen” van koelvloeistof, Nagekeken door monteur die een indicatie op het blok zag (Vocht)…. Hij blijft roken en niet alleen met dit weer…
Ik weet niet of er andere indicaties kunnen zijn m.b.t. het stuk gaan van de koppakking…..gasmeting laten uitvoeren.
en in sommigegevallen kun je het zien aan de zuiger, is dan metaalkleurig i.p.v. roet zwart.Dan zul je door het bougie gat moeten kijken. MAar moet die dan niet al wat langer lekken???
Gr Jack
21 januari 2010 om 17:56 #17597665origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
origineel gepost door RAL
origineel gepost door Vuurvosje
Ikzelf kom uit beverwijk maar dat hoeft voor mij geen probleem te zijn. Ik kom tot deze conclusie omdat…Geen lekkage olie of koelvloeistof , Wel “verdwijnen” van koelvloeistof, Nagekeken door monteur die een indicatie op het blok zag (Vocht)…. Hij blijft roken en niet alleen met dit weer…
Ik weet niet of er andere indicaties kunnen zijn m.b.t. het stuk gaan van de koppakking…..gasmeting laten uitvoeren.
en in sommigegevallen kun je het zien aan de zuiger, is dan metaalkleurig i.p.v. roet zwart.Dan zul je door het bougie gat moeten kijken. MAar moet die dan niet al wat langer lekken???
Gr Jack
hij moet dan al even lekken dat klopt, maar kan leiden tot een uitslag voor hem, het iis een van de grootste nachtmerries voor ons. heb er in de garage nu 3 gedaan van de V6 en het is en blijft een k&* werk.
21 januari 2010 om 21:05 #17597666en je radiateur slangen?? Die zijn keihard zeker als je er in knijpt??
21 januari 2010 om 21:53 #17597667€500,00 ?
Ik was (moet erbij zeggen bij een sub dealer) €1245,00 kwijt voor een 4 pitter!!!!
Achteraf hoor je je had hier en je had daar moeten gaan, maar dat is de welbekende koe
onder zijn staart kijken.
Nu weet ik beter en ik hoop het nooit meer mee te maken!Even wat anders, wat merk je?
1: start hij gewoon goed of loopt hij eventje op een paar pitten minder?
2: Als je koelvloeistof bijvult hoeveel moet er dan bij en om de hoeveel tijd?
3: Hoe rijdt hij als hij warm is?allemaal kenmerken kan je hier terug vinden als het idd een lekke koppaking is.
Misschien gewoon een drieweg klep zoals al eerder gezegt werd.ik hoop het voor je.
Aart
22 januari 2010 om 06:51 #17597668Hij start normaal… en loopt normaal. uhm wat betreft de koelvloeistof… De slangen zijn keihard ja… maar bijvullen is minimaal… zeg een groot glas op uhm… 1500/2000 km…
22 januari 2010 om 07:17 #17597669origineel gepost door Vuurvosje
Hij start normaal… en loopt normaal. uhm wat betreft de koelvloeistof… De slangen zijn keihard ja… maar bijvullen is minimaal… zeg een groot glas op uhm… 1500/2000 km…dat is te veel van het goede kijk nog even naar de 3 wegklep zit als je voor de motor staat aan de rechterkant achter het cilinderblok.
22 januari 2010 om 07:54 #17597670500 euro om de koppakking te laten vervangen van een v6 bij een dealer is geen geld.
22 januari 2010 om 08:46 #17597671Ga vanmiddag eens naar de 3-weg klep kijken….
22 januari 2010 om 10:39 #17597672Ik denk niet dat het bedrag wat er genoemd word ergens op slaat 500 e voor een v6 ??????? kijk is naar het werk aan uren toch zeker 5/6 uur werk op z,n minst x gemiddeld e 60 hier bij de dealer e 85 is al e 300
dan komen de onderdelen koppakking , rekbouten,klepdekselpakking of kompleet dealer er bij distributie kompleet of alleen riem ik denk eerder dat je een rug kwijt bent . vraag maar is wat klepdeksel pakkingen vervangen kost bij de dealer je schrikt je het lazerus.maar je rijd wel in een echte 6 cillinder
zou me eerst maar is terdege laten voorlichten wat er stuk is en verdomd goed overleggen wat de kosten gaan worden ,en zegt de dealer dat de prijs juist is goed afspreken dat het niet meer mag worden en gouw brengen
22 januari 2010 om 12:36 #17597673origineel gepost door Vuurvosje
Hij start normaal… en loopt normaal. uhm wat betreft de koelvloeistof… De slangen zijn keihard ja… maar bijvullen is minimaal… zeg een groot glas op uhm… 1500/2000 km…Als de slangen keihard zijn dan zou ik maar gaan sparen. Dan zal de kop eraf moeten en gevlakt worden..
22 januari 2010 om 12:49 #17597674quanta kosten
22 januari 2010 om 16:34 #17597675Ligt eraan waar je gaat, koppen vlakken ligt tussen de €50 en €100.
Koppakking set kost op ebay €75,-
kopbouten heb ik de laatste keer voor 10 stuks rond de €20, betaald en je hebt er 16 nodig.
Waterpomp €80,-
Distributie set bruto €200,-Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.