Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › koppaking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 19:15 #17224910
vanmorgen wou ik naar mijn werk.
start mijn vectra hoor alleen klikrrrrr en niks verder .
aan mijn accu lag het niet .
het was een iets groter probleem eigelijk had ik het gister ook al maar toen wou hij nog net aan slaan.
alleen toen hij aan sloeg op drie poten ,grote witte dikke rookwolken .
duidelijk verhaal koelvloeistof op een plek waar het niet moet wezen .
toen de motor warm was liep hij weer prima .
thuis savonds koelvloeistof bijgevuld bijna 3 liter .
vanmorgen dus niks meer zoveel koelvloeistof tussen zuiger en kop.
de startmotor kreeg de motor niet meer rond .
de garage heeft hem afgesleept nu maar afwachten .een geluk ik heb nog garantie (heb de auto pas 4 maanden ) .
maar heb zo langzaam het vertrouwen in mijn vectra verloren .ff een lijstje
aankoop vectra 5 aprilroest op achterklep en achter portieren
airco kaduuk
motor management lapje brand af en toe .
rubber tussen voor en achterportier kapot
olielekkage
koelvloeistof lekkage door kapotte waterpomp .
en nu kopakking naar godhoezo vectra betrouwbaar
maar ik moet zeggen de garage heeft tot nu toe alle goed en netjes gerepareerd.
wordt vervolgt
18 augustus 2010 om 19:23 #17714892Ik neig meer dat de vectra niet echt goed onderhouden is.
Moet wel zeggen dat de airco en roest wel kwalen zijn van de vectra.Ik hoop dat je snel weer van de vec mag genieten.
18 augustus 2010 om 19:31 #17714893het grapige is dat hij juist wel goed onderhouden is .
toen ik herm kocht waren alle rekeningen er bij .
remblokken distributieriem remolie alle filters .
hij is van iemand geweest die altijd alles gelijk en volgens boekje liet doen .
dus dan zou je denken top auto nee dus zucht :cry19 augustus 2010 om 07:06 #17714894misschien van iemand geweest die een 2 standen gaspedaal had?
1 gas los, 2 vol gas. Dan krijg je elke koude motor wel lam hoor.19 augustus 2010 om 07:26 #17714895Dus, omdat jouw wagen problemen heeft zijn Vectra’s onbetrouwbaar? Lekker grote sample size voor je statistische onderbouwing :P
In de regel zijn Vectra’s prima. Tuurlijk is er wel eens een rot exemplaar, maar dat ligt gewoon aan de vorige eigenaar en bijbehorende afwezigheid van fatsoenlijk onderhoud, of de huidige eigenaar is gewoon slecht voor de wagen.
Ik kan je ook een compleet ander uiterste vertellen. De Vectra B 2.0 Diesel (1997) van m’n pa heeft afgelopen jaar 6 ton op de teller gezet, en heeft niet één keer met problemen langs de weg gestaan.
Even na de 6 ton is de brandstofpomp er mee opgehouden en heeft m’n pa een Astra G gekocht. De wagen is daarna ge-exporteerd en rijd nu nogsteeds rond ergens in het oostblok (Polen als ik het goed heb).Edit: Oh, en papierwerk zegt ook niet alles he. De rijder kan nogsteeds slecht zijn voor de auto, en de hoeveelheid papier zegt ook maar weinig. Het gaat er meer om dat de onderdelen niet in rap tempo verwisseld zijn, dus goed onderzoek is vereist.
Stel dat er al 10 keer een koppakking vervangen is. Dat riekt naar problemen.19 augustus 2010 om 21:21 #17714896ik wil alleen zegen dat ik met deze auto pech heb .
dit is mijn tweede vectra en in totaal mijn 6e Opel .
wat mij teleurstelde is dat roest nog een kwaal is bij deze vectra,s
hij moet nog tien worden en dan al zoveel roest echt jammer .
ik dacht dat ze dat nu wel onder controle hadden .
en oké dit is dan misschien een uitzondering met problemen .
maar een auto waar je helemaal weg van bent met dit lijstje raak je toch wat teleurgesteld .
ik heb ook een vectra gehad met 270.000 km op de klok (ex politie auto )dat ding deed het altijd.
wit van kleur en geen spatje roest .
en na wat omzwervingen van Hyundai Exel naar Nissan Primera Peugeot 306 deze Vectra
ik weet het is gewoon pech hebben maar na 6 Opels heb ik dit nog niet mee gemaakt .maar het komt wel weer goed de garage gaat hem van a tot z nazien hebben ze belooft .
want dit hadden ze ook nog niet veel meegemaakt en vonden het erg vervelend voor mij .
we wachten maar afgarf
19 augustus 2010 om 21:50 #17714897nou ja, je hebt dus de tekenen van slecht onderhoudt.
en daar kan geen enkele auto tegen.als je de d-riem vervangt, moet je ook de waterpomp vervangen.
en dat heeft de vorige misbruiker dus niet gedaan . . . anders lekt de waterpomp nl niet.de mijne kreeg vorige week ook z’n 2de d-riem . . . en ja incl nieuwe waterpomp.
want ik weet gewoon dat als ik die niet vervang, ik net als jij het boeltje halverwege weer open kan slopen om de waterpomp te vervangen.Mijn auto heeft nu 110 dkm gereden en is brand schoon van onder, heeft geen lekkages, geen storingen.
En is door de vorige bejaarde misbruiker altijd dealer onderhouden geweest. Incl boekje met onderhouds historie.Ja wat tie wel had was een scheef rechter voorwiel en hij zit aan de rechterkant vol lakstift.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.