Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › koplampvraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2010 om 10:01 #17215971
tis hier al es vaker aangedragen zelfs door mijzelf haha
maar de oplossing was er nog niet dacht ik.
zoals velen net als mij waarschijnlijk ook vinden is dat er zo bar weinig licht uit de koplampen komt van de opel calibra.
zeker op binnenwegen ken je niet zonder grootlicht.
maar ook op de snelweg begin ik me er mateloos aan te irriteren dat zwakke lichtbundeltje voor mijn auto.is er nou niet een bepaald type lamp die echt beter licht geeft???
en nee kom please niet aan met dat eeuwige gezeur over xenon dat gedoe heb ik helemaal geen zin in dat nweet ik nou wel inmiddels dat dat beter is.
ik bedoel gewoon een goede lamp die een stuk beter licht geeft.
is die er en weet iemand dit uit ervaring???9 januari 2010 om 12:10 #17586971Begin bij het begin hoeveel watt aan lampjes zitten erin?:D
9 januari 2010 om 12:29 #17586972AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er zijn philips lampen en PIAA lampen die meer licht geven dan standaard.
Als je geen Xenon wil wat tegenwoordig weer gewoon legaal is dan zal je er gewoon mee moeten leven.
Er komt nou eenmaal geen licht uit.Ik begrijp dat je moe wordt van de opmerking Dan moet je Xenon nemen,
Als je die opmerking niet meer wil horen dan moet je de vraag niet meer stellen.Of 100W lampen nemen en wachten tot je lichtbeeld helemaal weggesmolten is.
Het is nou eenmaal niet anders.
Leer er zonder Xenon maar gewoon mee leven, dat is denk ik beter voor je hart LOLPS>
Ik neem wel aan dat de Dimlicht en mistlicht hebt, en dat je met allebij aan rijdt.
Dat is ook legaal in NL omdat beide in de zelfde armatuur zitten!Ter Info.
Ik rij gewoon met Dim en mistlicht XENON!
en snap niet waarom je niet met Xenon wil rijden.Als het de kwaliteit is, Philips is echt goed, ook nog eens leverbaar en nog zeker niet onbetaalbaar, hoeft dat ook je bezwaar niet te zijn
9 januari 2010 om 19:16 #17586973origineel gepost door corres
tis hier al es vaker aangedragen zelfs door mijzelf haha
maar de oplossing was er nog niet dacht ik.
zoals velen net als mij waarschijnlijk ook vinden is dat er zo bar weinig licht uit de koplampen komt van de opel calibra.
zeker op binnenwegen ken je niet zonder grootlicht.
maar ook op de snelweg begin ik me er mateloos aan te irriteren dat zwakke lichtbundeltje voor mijn auto.is er nou niet een bepaald type lamp die echt beter licht geeft???
en nee kom please niet aan met dat eeuwige gezeur over xenon dat gedoe heb ik helemaal geen zin in dat nweet ik nou wel inmiddels dat dat beter is.
ik bedoel gewoon een goede lamp die een stuk beter licht geeft.
is die er en weet iemand dit uit ervaring???helder glas , scheelt ook al een hoop, maar idd wat er steeds word gezegd is xenon het beste, rijdt er zelf ook alweer 2 jaar mee en dat zijn 2 lichtvolle jaren heweest.
grtz bjorn
9 januari 2010 om 19:42 #17586974ja ja ja haha toen ik de vraag stelde wist ik al daar begint dat gedoe weer over xenon:P
vandaar dak et er direkt bij zette.
was gewoon benieuwd of er ook idd lampen zijn die iets meer licht geven.
blijkbaar zijn die er dus al zal het geen reuze verschil maken zo te lezen.
ik heb in mijn koplampen de mistlichten niet zitten dus dat werkt niet.
maar piaa en phillips hebben dus een lamp die iets meer licht geeft?
iemand toevallig het type??10 januari 2010 om 12:59 #17586975Ik heb mijn koplampen echt helemaal uitelkaar gehaald en alles schoongemaakt, ook de contactpunten om stroomverlies tegen te gaan. En heb nu eindelijk weer vrij normaal licht. Maar ik ga binnenkort ook wel de overstap naar xenon maken, lijkt me stukken beter. Iemand toevallig ervaring met de 50watt xenon lampen ipv de 35watt????
Trouwens, de philips lampen werken ook wel iets heb ze zelf ook gehad. Geloof dat het type iets van “Night Vision” is als ik me niet vergis.
10 januari 2010 om 17:52 #17586976AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb zelf 50W Xenon.
Moeilijk vervangende onderdelen te vinden, producten zijn minder compatibel met elkaar, en uiteindelijk geeft Philips 35W haast het zelfde licht.
Binnenkort stap ik dus weer over op Philips 35W.
Ik kijk zelf alleen nog naar de mogelijkheid van een BiXenon lens in plaats van de standaard lens.
Dan kan ik nog wat anders met de koplamp doen. LOL10 januari 2010 om 19:48 #17586977Jupzz Dim en grootlicht met 1 lens haha..
willem
11 januari 2010 om 18:00 #17586978als we het toch over koplampen hebben… is dit niet wat?
of is dit gewoon rommel?
mk
11 januari 2010 om 18:10 #17586979origineel gepost door maartentje
als we het toch over koplampen hebben… is dit niet wat?of is dit gewoon rommel?
mk
qua licht maakt het niet uit.
Alleen is het wel een goede combinatie met xenon.Philips heeft 3 of 4 types lampen die meer licht geven dan de standaard lampen.
Night Vision is er 1 van.11 januari 2010 om 18:15 #17586980dus dat zou ook in deze set kunnen? En is philips dan dat xenon?
11 januari 2010 om 18:37 #17586981origineel gepost door HardcoreHell
origineel gepost door maartentje
als we het toch over koplampen hebben… is dit niet wat?of is dit gewoon rommel?
mk
qua licht maakt het niet uit.
Alleen is het wel een goede combinatie met xenon.Philips heeft 3 of 4 types lampen die meer licht geven dan de standaard lampen.
Night Vision is er 1 van.met het normailelicht maaktr deze set ook al wat meer uit. en zoals ik hem met xenoin heb is dit echt perfect.
grtz bjorn
11 januari 2010 om 19:31 #17586982okay dank!
wat kost een setje xenon mij? of hangt dat weer overal van af?
ga binnekort namelijk dat setje bestellen!
ze zeggen plug en play! is het ook echt plug en play?mk
11 januari 2010 om 19:46 #17586983origineel gepost door maartentje
okay dank!wat kost een setje xenon mij? of hangt dat weer overal van af?
ga binnekort namelijk dat setje bestellen!
ze zeggen plug en play! is het ook echt plug en play?mk
is indd plug en play…bumper demonteren 3 boutjes per koplamp en de centrale stekker + knipperlicht er loshalen weer in omgekeerde volgorde in de angel eyes zetten.
grtz bjorn
ps: om xenon in de angel eyes te krijgen moet je deze iets uitvijlen.
grtz bjorn
11 januari 2010 om 20:44 #17586984okay dat lijkt me idd niet zo heel moeilijk! Maar hoe demonteer ik me bumper? (shame on me!)
heb daar eerlijk gezegd geen kaas van gegeten!mk
11 januari 2010 om 20:56 #17586985in je wielrandjes voor natuurlijk;) moterkap open, en dan voor bij de bumper zie je van zelf wel zie je 3 lipjes van je bumper. die zitte vast los maken en hoppa;)
Moet lukken.
11 januari 2010 om 21:19 #17586986ik zal me best doen! ik hou je op de hoogte!
thanks!mk
11 januari 2010 om 23:14 #17586987ik heb evt nog wel koplampen mt hoogte verstelling en mistlampen te koop!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.