koplampsproeiers uit de haak

Forumindex Forums Modellen Astra koplampsproeiers uit de haak

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Sneeuw en ijs is allemaal mooi en wel. Ik moest vandaag een héél lang stuk over de snelweg, met gevolg dat de voorruit meteen vol zoutvegen hing. Dus ruitensproeiers op, ik heb een optioneel wintherpack dus ook koplampsproeiers. Deze zaten dus ook onder het ijs. Deze werken mee als de lichten op staan en als je de sproeiers bedient. Gevolg, dat ze wat geblokkeerd hebben gezeten, en ze nu niet meer hellemaal in de bumper kruipen. Ik heb ze daarnet warm gemaakt met een haarddroger en nu is er ééntje die terug normaal functioneert. De andere hangt nog uit de bumper en komt er niet meer uit als ik de sproeiers bedien :fy1:fy1. Als je aan de sproeier voelt, dan voel je hem maar een héél klein beetje duwen, maar hij blijft gewoon staan.

Klanderman

De boel kapot gevroren ben ik bang. Je hebt je auto nog niet zo lang toch? Ga gewoon terug voor de garantie! Een winterpack als optie nemen en bij de eerste beste vorst begeeft de boel al…..

Opel_Bjorn
        Deelnemer

yep garantie idd :D maar ik wacht tot de vorst weg is, dat ze het zeker niet in mijn schoene kunne schuive

Jerremy
          Deelnemer

Oei ja, das niet zo mooi.
            Heb ook winterpack om m’n Astra F, dat zijn echter vaste sproeiers dan welliswaar, maarja, volgens mij heb ik vergeten in dat tankje antivries te doen.. Want zijn apparte tankjes dus die blijft relatief langer vol dan die voor de ruitensproeiers, dus raakt beetje in de vergetelheid. Of had ‘m eerst leeg moeten sproeien helemaal :sleeping

Maar is er iets van ijs ofzo tussen gekomen Bjorn ?
            Hopen dat het snel opgelost kan worden.
            Moeten zeggen, vind dit weer helemaal niks, allemaal zout, en troep op de wagen, bah.

Opel_Bjorn
            Deelnemer

met het rijden is er sneeuwwater tegen men bumper gekomen dat weer aangevroren is, en er lag dus een 3cm dikke ijslaag op men bumper, maar dat heb je nu éénmaal met dit weer. Met gevolg toen ik met men ruiten sproeiede, dat men koplampen automatisch meegaan met dit als resultaat.

erwin78

Komt er nog wel sproeier vloeistof uit de koplamp sproeier???, deze komen namelijk alleen omhoog op de druk van de ruitensproeier vloeistof.

Met alle pekel en rotzooi op de weg, kan dit ertussen zitten, waardoor ze blijven hangen.

Opel_Bjorn
                Deelnemer

nope die zitten ook dicht, wss een beetje aangevroren want die op men ruit pist er ook maar héél lichtjes uit (terwijl er wel wintervloeistof inzit). Werken de sproeiers op druk van het sproeiwater?? Ik denk dat ze elektrisch zijn.

AsconaC20NE
                  Deelnemer

yep garantie idd maar ik wacht tot de vorst weg is, dat ze het zeker niet in mijn schoene kunne schuive

ik wilde je net die tip geven, want dit zal misschien niet onder de garantie vallen. ff dooiperiode afwachten :thumbup

Zelfde als die meriva/zafira ruitenwissers. Als je die niet goed sneeuw en ijsvrij maakt dan gaat het mechanistme ook stuk. valt ook nooit onder garantie. Al vind ik het verhaal van jou eigenlijk ook niet echt jou te verwijten valt

nope die zitten ook dicht, wss een beetje aangevroren want die op men ruit pist er ook maar héél lichtjes uit (terwijl er wel wintervloeistof inzit). Werken de sproeiers op druk van het sproeiwater?? Ik denk dat ze elektrisch zijn.

ze gebruiken wel de zelfde vloeistof, maar hebben wel een eigen pompje

Astranomic
                    Deelnemer

Zo das even k*t :swear

Wel handig om dit nu ook te weten ik had hier namelijk nog helemaal niet aan gedacht… :o

Bij de volgende ritten met de Astra H Station 2.0 Turbo maar meteen de koplampsproeiers bekijken op ijsvorming heb door de automatische lichtschakelaarstand ook vaak de xenonlampen aan staan namelijk!

Succes met je afhandeling!

Gr,

Steven

Opel_Bjorn
                      Deelnemer

Ze zijn ondertussen terug in de originele stand komen te staan mee da et wa gedooit heeft. Dus volgens mij komen de sproeiers eruit als die druk krijgen van de pomp (en zijn ze niet elektrisch, mss een hulpmotor). Als nu de sproeier dicht zicht en de druk kan er niet uit, dan blijft die de koplamp sproeier naar buiten duwen. Dus volgens mij ist gefixt, kzal strax eens kijken. En als ze da ni onder garantie aannemen moesten ze kapot zijn, dan zijn ze nog ni klaar mee mij (der zijn meer garage’s die da kunnen be-amen;) ). Mer ik zeg natuurlijk ni da daar een pel ijs op lag. Hij staat altyd mooi in een verwarmde garage wink.gif. En dan nog trouwens! dan zouden ze het moeten construeren dat deze bij vriestemperaturen worden uitgeschakeld!, tis juist mee dees weer da ge u sproeiers gebruikt mee al da zout. Als ik nu door ne sneeuwstorm rijd en der hangt 5cm sneeuw en ijs op den bumper van onderweg, dan ga ik ni ff stoppe omda eraf te gaan vegen, om dan vervolgens te kunnen gaan sproeien!

arjontje
                        Deelnemer

origineel gepost door Goossens Bjorn
                          Ze zijn ondertussen terug in de originele stand komen te staan mee da et wa gedooit heeft. Dus volgens mij komen de sproeiers eruit als die druk krijgen van de pomp (en zijn ze niet elektrisch, mss een hulpmotor). Als nu de sproeier dicht zicht en de druk kan er niet uit, dan blijft die de koplamp sproeier naar buiten duwen. Dus volgens mij ist gefixt, kzal strax eens kijken. En als ze da ni onder garantie aannemen moesten ze kapot zijn, dan zijn ze nog ni klaar mee mij (der zijn meer garage’s die da kunnen be-amen;) ). Mer ik zeg natuurlijk ni da daar een pel ijs op lag. Hij staat altyd mooi in een verwarmde garage wink.gif. En dan nog trouwens! dan zouden ze het moeten construeren dat deze bij vriestemperaturen worden uitgeschakeld!, tis juist mee dees weer da ge u sproeiers gebruikt mee al da zout. Als ik nu door ne sneeuwstorm rijd en der hangt 5cm sneeuw en ijs op den bumper van onderweg, dan ga ik ni ff stoppe omda eraf te gaan vegen, om dan vervolgens te kunnen gaan sproeien!

Ik weet dat de sproeiers bij de omega(b1) op druk naar buiten komen. Waarschijnlijk is dit ook bij de astra zo.

erwin78

Sproeiers werken bij mijn weten bij elk merk en type op waterdruk, waarschijnklijk zit er ook een “overdruk klep” tussen om te voorkomen dat het mechanisme kapot gaat.

wim-v6
                            Deelnemer

heb vandaag HEEL wat auto’s zien rijden met de koplampsproeiers op half 7

Vooral BMW’s scoren daar hoog mee.. ook een enkele vectra-C en Astra-H, met uitstekende sproeier

willem

Opel_Bjorn
                              Deelnemer

Bij mij zijn ze terug in orde gekomen, sproeien allebei terug goed en kruipen weer mooi in de bumper

Jerremy
                                Deelnemer

Mooi zo ! :thumbup

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.