Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Koplampsproeiers insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2014 om 16:59 #18250949
zit dacht ik bij het comfort pakket
2 september 2014 om 17:36 #18250950Hoorde in Duitsland bij een winterpakket.
2 september 2014 om 21:03 #18250951Ik heb net Opel Deutsland een mail gestuurd , hoop dat ik bericht terug krijg , bij het invullen moest ook de post code ingevuld worden ,alleen bij de Nederlandse postcode melde het klopt niet dus heb maar een Duitse postcode ingevuld , kon niet anders! bij een bericht meld ik het!
7 september 2014 om 15:49 #18250952Nog geen bericht ontvangen, ja dat ze de mail ontvangen hadden en ik een reactie terug kreeg ,maar ik ben nog niet geheel uit het koplamp sproeiers ,hoe het precies werkt ! als ik rij gebeurd er bij de koplampen niks als ik de ruitensproeier indruk ,is dit normaal?
7 september 2014 om 18:57 #18250953@Franco49 wrote:
Nog geen bericht ontvangen, ja dat ze de mail ontvangen hadden en ik een reactie terug kreeg ,maar ik ben nog niet geheel uit het koplamp sproeiers ,hoe het precies werkt ! als ik rij gebeurd er bij de koplampen niks als ik de ruitensproeier indruk ,is dit normaal?
Zie de handleiding ?
Er vanuit gaande dat je xenon verlichting hebt werkt het als volgt:
De koplamp sproeiers werken alleen als je de koplampen aan hebt (= licht).
De sproeier gaat aan als je wat langer de ruitensproeier ingedrukt ( eigenlijk naar je toe trekt)
De sproeier gaat niet aan als je het recent gebruikt hebt. Er moet een bepaalde tijdsduur tussen zitten.7 september 2014 om 19:32 #18250954Ik heb dus geen xenon verlichting maar H7 , wat is het verschil ervan met betrekking op de koplampsproeiers? tevens de verlichting gaat zodra ik de wagen start aan !
7 september 2014 om 19:51 #18250955Bij xenon verlichting zijn hoge druk sproeiers verplicht. Verder heb ik ook xenon dus weet ik hoe het daarbij werkt. En verlichting als in dimlicht? Stadslicht telt niet
7 september 2014 om 20:02 #18250956Koplampreinigingssinstallatie is niet meer verplicht.
https://autoverlichting.eu/wetgeving-xenon-en-dagverlichting” onclick=”window.open(this.href);return false;7 september 2014 om 20:06 #18250957Komt ie nu mee. Meerdere mensen heb ik hier wijsgemaakt dat het moet… Wetgeving + Nederland = :hmmz :puke
Bedankt voor de info, Hisense!
7 september 2014 om 20:17 #18250958Np, heb t ook bij politiebureau nagevraagd voor de zekerheid. Ben namelijk momenteel mn H7 koplampen aan het ombouwen naar xenon
7 september 2014 om 20:29 #18250959Allemaal heel mooi ,maar nu weet ik nog niks meer. :shock:
7 september 2014 om 20:36 #18250960Je spreekt jezelf een beetje tegen Franco49. Je meldt eerst dat je dacht dat je xenon koplampen had en een paar posts later zie ik ineens weer H7 staan.
Een foto uploaden van je koplampen zou alle twijfel uit de wereld helpen…
7 september 2014 om 20:36 #18250961He verlichting gaat automatisch aan als de schakelaat op “auto” staat, links naast je stuur. Overdag heb je dan de dagrijverlichting en zodra de sensor bij de achteruitkijkspiegel schemer opmerkt dan gaan de koplampen aan. Dus ook in tunnels etc. Als overdag je koplampen aangaan dan is je sensor vies.
Koplampsproeiers zitten vrijwel altijd op wagens die fabrieksaf voorzien zijn van xenon. Dit om de koplampen goed schoon te houden en zo eventueel “strooilicht” te voorkomen.Franco post ff een foto dan zien we t gelijk.
7 september 2014 om 20:39 #18250962Xenon :
H7 halogeen
7 september 2014 om 20:46 #18250963@gose91 wrote:
Je spreekt jezelf een beetje tegen Franco49. Je meldt eerst dat je dacht dat je xenon koplampen had en een paar posts later zie ik ineens weer H7 staan.
Een foto uploaden van je koplampen zou alle twijfel uit de wereld helpen…
gose91 , als je leest wat ik geschreven heb zie je dat ik geen xenon koplampen heb (heb ik gemeld na ik dat extra heb gescheckt ) als je de foto kijkt van de insignia van mij kun je het ook zien.
7 september 2014 om 20:51 #18250964Welke vragen heb je nog verder over de verlichting franco?
7 september 2014 om 20:52 #18250965@Hisense wrote:
He verlichting gaat automatisch aan als de schakelaat op “auto” staat, links naast je stuur. Overdag heb je dan de dagrijverlichting en zodra de sensor bij de achteruitkijkspiegel schemer opmerkt dan gaan de koplampen aan. Dus ook in tunnels etc. Als overdag je koplampen aangaan dan is je sensor vies.
Koplampsproeiers zitten vrijwel altijd op wagens die fabrieksaf voorzien zijn van xenon. Dit om de koplampen goed schoon te houden en zo eventueel “strooilicht” te voorkomen.Franco post ff een foto dan zien we t gelijk.
Hisense , ik heb net al geschreven dat ik geen xenon koplampen heb en nogmaals je kunt het ook nog zien op de foto die ik geplaatst heb met de wagen er compleet op, dat ik wel koplampsproeiers en geen xenon snap ik ook niet er zitten gewone H7 lampen in , ik heb de schakelaar op daglicht staan !
7 september 2014 om 20:58 #18250966Het kan zijn dat je auto voorzien is van een winterpack en die hebben als extra oa koplampsproeiers en verwarmde stoelen en volgens mij ook een verwarmd stuurwiel.
7 september 2014 om 21:02 #18250967@Franco49 wrote:
als je de foto kijkt van de insignia van mij kun je het ook zien.
Ik zie hem niet. Ook niet als ik al jouw geposte berichten op dit hele forum teruglees.
7 september 2014 om 21:23 #18250968@Hisense wrote:
Het kan zijn dat je auto voorzien is van een winterpack en die hebben als extra oa koplampsproeiers en verwarmde stoelen en volgens mij ook een verwarmd stuurwiel.
Zo is het, winterpakket in een Insignia uit Duitsland.
7 september 2014 om 21:24 #18250969@Franco49 wrote:
@Hisense wrote:
He verlichting gaat automatisch aan als de schakelaat op “auto” staat, links naast je stuur. Overdag heb je dan de dagrijverlichting en zodra de sensor bij de achteruitkijkspiegel schemer opmerkt dan gaan de koplampen aan. Dus ook in tunnels etc. Als overdag je koplampen aangaan dan is je sensor vies.
Hisense , ik heb net al geschreven dat ik geen xenon koplampen heb en nogmaals je kunt het ook nog zien op de foto die ik geplaatst heb met de wagen er compleet op, dat ik wel koplampsproeiers en geen xenon snap ik ook niet er zitten gewone H7 lampen in , ik heb de schakelaar op daglicht staan !
Goed, als ik dan aanneem dat je dimlichten branden dan moet je de sproeier meer dan 2 seconden bedienen dan zou de koplamp sproeier moeten gaan werken.
Offtopic:
Ik las dat de regels voor xenon idd gewijzigd zijn, maar dat er onduidelijkheid is over wanneer dit geldt. Blijkbaar als je meer dan 2000 lumen licht hebt moet het weer wel?Toelichting:
N en UUU onder 16 (wijziging van de artikelen 5.2.51, 5.3.51, 5.3a.51 en artikelen 116 en 118 van bijlage VIII van de Regeling voertuigen)
Met deze wijzigingen worden een tweetal permanente eisen geschrapt die worden gesteld aan dimlichten met gasontladingsbronnen, omdat deze niet langer van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen die meer produceren dan 2.000 lumen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie. In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen welke minder produceren dan 2.000 lumen en derhalve geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling koplampreinigingsinstallatie ? gasontladingslampen is niet langer actueel. Om die reden wordt artikel 116 van bijlage VIII uit de Regeling voertuigen geschrapt. Voorts worden inmiddels typen voertuigen die voorzien zijn van gasontladingsbronnen goedgekeurd zonder automatische hoogteverstelling voor zover deze dimlichten een lichtstroom van minder dan 2.000 lumen hebben. Om te voorkomen dat voertuigen die aan de toelatingseisen voldoen op grond van artikel 118 van bijlage VIII aangepast zouden moeten worden, wordt deze eis met betrekking tot een niveauregeling geschrapt uit de Regeling voertuigen.
7 september 2014 om 21:44 #18250970Zoals ik het begrijp uit de zin daarna is dat ze niet moeilijk gaan doen en de regel volledig schrappen.
Voorheen was de koppeling: xenon, dus meer dan 2000 lumen, dus wasinstallatie verplicht. Nu komen ze daar ook onder en hoeven ze die wasinstallatie dus niet te hebben. Dat wordt lastig controleren, want dan moet er vastgesteld worden hoeveel lumen de lamp nu produceert. Dat kan je niet zomaar aan de straat doen.
Nogmaals, zo lees ik het. Kan zijn dat de waarheid anders is
8 september 2014 om 09:19 #18250971Hoe plaats ik de foto van de koplamp?
8 september 2014 om 10:33 #18250972nou gelukt deze is het dus !
8 september 2014 om 10:48 #18250973Dat is inderdaad H7, ja. En blijkbaar heeft jouw auto een optiepakket waar de koplampsproeiers bij zitten. Alleen maar fijn!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.