Koplampglas vervangen?

Forumindex Forums Modellen Astra Koplampglas vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224231
    infineonz
      Lid sinds:
      21 November 2007

      Bij onze astra G coupe zijn de koplampen dof en krasserig.

      Als je hem gaat polijsten haal je de laklaag eraf, ik ben dus opzoek naar alleen het nieuwe glas ‘plastic’.

      Is het mogelijk om dat ‘glas’ los te bestellen, dus zonder dat je de rest van de lamp hoeft te vervangen?

      #17706879
      mrmonkey
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 February 2006

        nee dat word een compleet nieuwe koplamp

        en polijsten kan wel hoor, zit geen laklaag op een koplamp :wtf

        #17706880
        infineonz
          Lid sinds:
          21 November 2007

          http://www.hella.com/produktion/HellaBEFL/WebSite/Channels/Wholesalers/Lighting/Kunststof_lampglazen/Kunststof_lampglazen.jsp

          ” Slag- en krasvast
          Dankzij een speciaal ontwikkelde verhardingslaag worden de kunststof lampglazen beschermd tegen steenslag en krassen. ”

          ” Als basismateriaal wordt hoogwaardig policarbonaat gebruikt, waarop een UV-blokkerende harde laklaag wordt aangebracht.”

          Dus wel he ;)

          #17706881
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Ik weet niet hoor, volgens mij kun je dat glas gewoon overzetten. Ik ga toch binnenkort eens kijken want die van mij zijn ook dof. Op youtube staan btw talloze video’s met uitleg om je lampen weer helder te krijgen.

            #17706882
            OpelRoos
              Lid sinds:
              26 August 2009

              nieuw setje kost ook geen drol…

              #17706883
              manac
                Lid sinds:
                7 October 2008

                Idd, heb die van mij vorige maand moeten vervangen wegens APK afkeur op m’n koplampen.

                Imitatie koplampen voor 33 euries per stuk en ze blinken weer !:agent

                #17706884
                ICE-iceberg
                  Lid sinds:
                  9 February 2009

                  Glas is niet los te verkrijgen bij een dealer.

                  #17706885
                  Blue-Dragon
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 July 2006

                    Glas kan je wel vervangen ,alleen is dit een gigantische rotklus.
                    En daarbij er zijn geen losse te verkrijgen,dus zou je alsnog op zoek moeten gaan naar een andere set.

                    Dan zeg ik op mijn beurt koop een setje Xenon oem projectorkoplampen.
                    Te koop bij gm-tuningparts OSC sponsor.

                    #17706886
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      Wat Gerrit ook al aangeeft heeft alleen het glas overzetten weinig zin.
                      De kappen zitten gekit waardoor je de gehele units zult moeten demonteren, warm moet stoken met een fohn, dan met een scherp mesje voorzichtig die kit wegsnijden, nieuwe kitlaag aanbrengen, glas overzetten en dat 4x.

                      Voor die 60 euro ging ik al die narigheid niet aanhalen en ging ik mooi op zoek naar een imitatie setje of op de sloop op zoek naar een knap setje.

                      OEM projectors heeft eigenlijk alleen zin als je ook xenon gaat plaatsen.

                      De OEM projectors zijn eigenlijk overal wel te krijgen oa. bij SKG carstyling, Ebay.de of NL Power.
                      Kijk en vraag echter wel goed na of het een uitvoering is met multistekkers of met verloopstekkers.
                      Heb je namelijk een versie met multistekkers dan komt er nog eea aan knutselwerk bij kijken.
                      Verkijk je ook niet op de losse dingetjes die je nodig hebt zoals lamphouders / ringen, richtingaanwijzerlapmjes ed : ook dat loopt samen al snel op richting een euro of 30.

                      Gr. Arjan

                      #17706887
                      de jong
                        Lid sinds:
                        30 July 2010

                        Vorige maand ook mijn koplampen vervangen. Heb op marktplaats gekeken en gelijk de “smoke” versie koplampen erop gezet. Ziet er gelijk een stukje netter uit. Ik heb ook een Astra G 1.6 16v uit 2000 maar dit is goed zelf te doen. Alleen moet het bumpertje er even af voor het boutje aan de onderkant van de koplampen. Alles is één op één over te zetten, ook het stelmotortje. Zijn vier schroeven in de wielkast en drie aan de onderkant van de auto. Alleen voor het afstellen moet je misschien nog even naar een automonteur voor de juiste apparatuur.:thumbup

                        #17706888
                        de jong
                          Lid sinds:
                          30 July 2010

                          Ik zie trouwens bij heel veel astra’s G doffe koplampen……… Astra probleempje?

                          #17706889
                          ICE-iceberg
                            Lid sinds:
                            9 February 2009

                            nee, alle auto’s met plastic koplampen hebben of krijgen dit probleem…

                            #17706890
                            de jong
                              Lid sinds:
                              30 July 2010

                              OK! Dan kijk ik zeker alleen naar opel astra’s! :D

                              Klopt! Zag het vanmorgen ook bij een ford Focus uit 2000

                              #17706891
                              manac
                                Lid sinds:
                                7 October 2008

                                @ de jong.

                                het afstellen doen ze zelfs voor je bij het apk keurstation als je het even aardig vraagt :thumbup

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.