Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Koplampglas overzetten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2010 om 19:02 #17216960
Mensen,
Is het koplamp glas (kunststof) van de ene koplamp over te zetten op de andere. De mijne zijn nog al dof en nieuwe xenon koplampen zijn erg duur.
dus dacht zon goedkoop setje te kopen en het kunststof er af te halen en over te zetten1 februari 2010 om 19:10 #17603672is mogelijk maar een héél erg prulwerk volgens mij. En dan moet je zien dat ze nog volledig waterdicht zijn anders zullen ze ook niet lang meegaan. Kan je je koplampen niet polieren? Schéélt ook al een pak.
1 februari 2010 om 19:21 #17603673Nou ja dat heb ik al wel eens gedaan. Alleen die coating die er opzit is er vanaf na een aantal keer polijsten. dus nu zou ik ze ongeveer elke 2 a 3 maanden moeten polijsten. maar daar heb ik geen zin meer in.
vandaar mijn opmerking over het over zetten van nieuw kunststof.
Maar past het wel. of hebben ze net een iets andere pasvorm. Dat waterdicht krijgen lukt me wel.2 februari 2010 om 02:33 #17603674Probeer eens Cabrio scheibenreinger rear window cleaner. Mijn dealer wilde mij nieuwe koplampen aansmeren. Bij mij zijn ze nu al een half jaar helder. Het is het proberen waard. Kosten E 8,50.
2 februari 2010 om 19:37 #17603675Daar heb ik toevallig mijn schadehersteller over gehoord. Waar kun je dat krijgen… Is zeker het proberen waard :wors
3 februari 2010 om 08:16 #17603676Koplampglas loshalen is heel goed te doen, ik heb het recent nog gedaan (uiteraard de hele unit wel even uit de auto bouwen en binnen doen). Met een fohn geleidelijk de kit soepel maken waarmee het glas op het kunststof huis vastzit en voorzichtig met een kunststof spatel het glas naar buiten drukken, onderwijl de bevestigingsklemmetjes van het glas voorzichtig openduwen (ik zou geen schroevendraaier gebruiken i.v.m. kapot gaan van de glasrand).
Het monteren heb ik niet met de oude kit gedaan, je hebt dan niet de garantie dat het overal goed waterdicht is. Ik heb alle kit verwijderd uit de sleuf van het kunststof huis en van de glasrand. Vervolgens met nieuwe zacht blijvende kit monteren. Na enig zoeken heb ik hiervoor Shell Texophalt in een normale kitspuit gebruikt en een dunne strook kit in de sleuf van het lamphuis gelegd (die naam noem ik uit mijn geheugen, maar dan moet ik thuis even naar de schuur, veelal toegepast voor bitumineuze dakreparaties). Wellicht zijn er ook nog wel andere producten geschikt, ik wilde geen uithardende kitlijm o.i.d. gebruiken, je weet maar nooit of het ooit nog een keer open moet. Al met al ben je er wel een leuk avondje mee bezig.
Andrew
4 februari 2010 om 18:40 #17603677dat spul heb ik toevallig nog liggen, ik weet bij god niet hoe ik er aan kom. Maar heb het. haha.. Zal eerst eens die Cabrio scheibenreiniger proberen. als dat niet lukt dan ga ik voor het kunststofglas vervangen.
Thanx voor alle reacties. :thumbup5 februari 2010 om 18:09 #17603678Nou het poetsen met een kunststof hersteller werkt niet. Dan maar overstappen op nieuw koplamp kunststof..
andrew2:
Welk merk koplamp heb jij gebruikt om uit te wisselen. Dit ivm de pasvorm.6 februari 2010 om 12:12 #17603679origineel gepost door O.t.a_pinda
andrew2:
Welk merk koplamp heb jij gebruikt om uit te wisselen. Dit ivm de pasvorm.Helaas, ik kan je daar niet mee helpen, ik had de lampunit uit elkaar gehaald, omdat het stelmechanisme van de reflector was afgebroken, dus ik heb het originele glas er alleen even afgahad en weer teruggeplaatst. Tja, en dat past altijd, he :P
Andrew
13 februari 2010 om 16:10 #17603680Ah ja das jammer. gokken kan natuurlijk een dure zaak worden. Is overigens de automatische koplamp verstelling niet over te zetten?? Dan neem ik aftermarket koplampen met een lens erin.
14 februari 2010 om 12:16 #17603681Dat zal afhangen van die aftermarket lampen, welke aansluitingen daarop zitten. Je kunt de automatische hoogteverstelling op zich heel simpel eraf halen, het betreffende motorhuisje klikt met een soort bajonetsluiting in het koplamphuis, een stangetje met kogelkop steekt naar binnen en haakt in een kommetje van de reflector. Als een imitatie koplampunit deze aansluitingen ook heeft, dan lijkt het mij geen probleem, maar of dat zo is :hmmz:hmmz geen idee.
Andrew
14 februari 2010 om 13:03 #17603682mijn depo lampen hebben dat idd wel die kogel aansluiting. Deze zitten standaard vast met een bajonet bout die zo er uit kan waarna je de stel motors er zo in zet.
Gr jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.