Koplampglas Manta B lijmen/kitten waarmee? Vissekom model

Forumindex Forums Modellen Manta Koplampglas Manta B lijmen/kitten waarmee? Vissekom model

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    mantaboy1976
    Deelnemer

Ik was vandaag bezig met schoonmaken van mijn oude koplampen ( vissekom model)
      en toen kwam mijn glas los van de behuizing. Kitlaag was behoorlijk poreus en brokkelde af.

Nu is mijn vraag: Waarmee zet ik het weer vast zonder dat ik bang hoef te zijn dat het glas er ooit af zal vallen.

Mantaboy1976.

ST1 V6
      Deelnemer

Poly Max MS-Polymer van Bison is hier prima geschikt voor.
        Verkrijgbaar in de bouwmarkt.

ST1 V8.

bitter cd
        Deelnemer

Ik heb hem zelf met doorzichtige siliconenkit geplakt.
          Aquarium blijft er ook mee in elkaar zitten.

rpjverhoev

Ik heb dakkit gebruikt, das zoiets als vloeibaar rubber(van mn oom geleend welke dakdekker was)
            Da spul zit muurvast, met alsof het uit de fabriek komt

BlitzKicker
            Deelnemer

Handige tip!

Die van mij moeten ook gereinigd worden. In 1 van de lampen heeft een tijdje water gestaan en dat heeft de lak/reflectie aan de binnenzijde ietwat aangetast.

Waarmee kan ik dat bijspuiten, zonder op zoek te gaan naar nieuwe koplampen?

(al wil ik er stiekem wel weer dubbele in ;) )

wfvdijk
              Deelnemer

Haak ik gelijk even op in: bij mij laat niet zozeer het glas los, maar wel de rubberen rand die erom heen zit (zie foto). Omdat dit rubber ook een begin en een eind heeft, is dit ook lelijk, het sluit nooit mooi om het glas heen.
                Ook dit probleem met kit vastlijmen, of zijn er andere varianten?

mantaboy1976
                Deelnemer

Morgen maar eens even kijken in de bouwmarkt naar Poly Max MS-Polymer van Bison.
                  kan ik daar die rubberen rand die erom heen zit, daar ook mee vast zetten?

En dan nog een vraag: Moet ik het glas ook nog speciaal behandelen, of is alleen goed
                  ontvetten genoeg.

Mantaboy1976.

Stender
                  Moderator

Rubber zit gelijmd, is origineel ook zo.

Was jouw glas van de behuizing af? Dus echt het voorste glas van het zilvere af?

Ohja enne, die reflectoren niet gaan spuiten en zeker niet onvoorzichtig schoonmaken, het is enorm poreus. Met een doek poets je het er zo af en dat wil je niet.

mantaboy1976
                    Deelnemer

@Stender wrote:

Rubber zit gelijmd, is origineel ook zo.

Was jouw glas van de behuizing af? Dus echt het voorste glas van het zilvere af?

Ohja enne, die reflectoren niet gaan spuiten en zeker niet onvoorzichtig schoonmaken, het is enorm poreus. Met een doek poets je het er zo af en dat wil je niet.

Ja, mijn glas was compleet van het zilvere af, maar nu naar een opknapbeurtje
                      zien de koplampen er weer zo goed als nieuw uit.

Hier is hij te zien voordat ik begon met schoonmaken en toen zat het glas er nog aan:

Aangezien hij best wel aangetast was, heb ik hem helemaal geschuurt en opnieuw in de lak gezet
                      en de achterkant heb ik schoongemaakt met wasbenzine (alleen de buitenkant)

Zo ziet hij er nu uit:

Ik moet alleen nog dat rubber aan de rand vast lijmen, met welke lijmsoort kan ik dat het beste doen?

Mantaboy1976.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.