Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koplampen zijn verweerd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2011 om 11:38 #17239683
Hallo allemaal,
Ik rij een Opel Vectra GTS en daar zijn de koplampen iets van verweerd.
Het meeste heb ik er inmiddels al vanaf gehaald, maar zijn er ook mensen die dit ook hebben gehad. Mijn vraag is met welk middels hebben jullie dit verholpen.Grt,
Koos
27 juli 2011 om 11:42 #17900564zelf niet gehad maar wel gefikst.
27 juli 2011 om 13:16 #17900565Hey, ik heb er ook veel last van op m’n Astra Coupé.
Mij werd aangeraden om met nat schuurpapier met een fijne korrel een hele middag te gaan polijsten.
Ben van plan er dit weekend aan te beginnen en ik zal wel laten weten of/hoe het gelukt is.27 juli 2011 om 16:21 #17900566Is al een topic over incl. oplossing:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=151283&p=1963051#p1963051
Mijn oplossing:
@Erwin wrote:
Had ik zelf ook las van bij mijn Vectra C GTS van 2005. De randen aan de bovenkant van de units begonnen aardig de slijten. Ik heb een keer een poging gewaagd met Turtle wax Headlight restorer kit:
http://www.turtlewax-store.nl/turtle-wax-headlight-restorer-kit-fg6690″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier zitten 4 verschillende type schuur papier in waarmee je de lamp opschuurt. Van grof tot steeds fijner. Hiermee haal je de verweerde laag van de lamp af. Daarna moet je de lamp polijsten met het polijst spul wat er bij zit. Als het resultaat OK is kun je de lamp weer sealen met een soort van blanke lak doekje dat ook in het pakket er bij zit.
Kitje kost ongeveer 15 euro. Voordat je nieuwe units voor een paar honderd euro gaat bestellen is het een poging waard.
Ik ben hartstikke tevreden over het resultaat. De lelijke slijtage plekken zijn weg en de lampen zijn niet meer geel, maar glas helder. Onder een paar foto’s hoe ze lampen er van te voren uit zagen. Foto’s na behandeling heb ik niet, maar ze zien er weer bijna als nieuw uit.
27 juli 2011 om 17:10 #17900567Heren,
Bedankt ga het zeker proberen. Had het meeste al weg gehaald commerdant 4 en dit werk ook redelijk. Moet nu nog alleen een beschermlaag aanbrengen.
Grt, Koos
27 juli 2011 om 17:14 #17900568Hey, wat ga je gebruiken als beschermlaag dan?
27 juli 2011 om 17:24 #17900569Dat weet ik nog niet, het kan best zo zijn dat ik nog gewoon een setje ga kopen en daar zit het meestal wel iets bij.
grt,
Koos
27 juli 2011 om 18:45 #17900570@KoosV wrote:
Heren,
Bedankt ga het zeker proberen. Had het meeste al weg gehaald commerdant 4 en dit werk ook redelijk. Moet nu nog alleen een beschermlaag aanbrengen.
Grt, Koos
Succes!
Zet een paar before en after foto’s hier neer.
@RISL wrote:
Hey, wat ga je gebruiken als beschermlaag dan?
Kun je niet lezen? Het staat hierboven gewoon beschreven.
@Erwin wrote:
Hier zitten 4 verschillende type schuur papier in waarmee je de lamp opschuurt. Van grof tot steeds fijner. Hiermee haal je de verweerde laag van de lamp af. Daarna moet je de lamp polijsten met het polijst spul wat er bij zit. Als het resultaat OK is kun je de lamp weer sealen met een soort van blanke lak doekje dat ook in het pakket er bij zit.
27 juli 2011 om 18:52 #17900571Kun je niet lezen? Het staat hierboven gewoon beschreven.
Erwin schreef:
Doe niet zo lichtgeraakt. Volgens mij kun je zelf niet lezen, ik ben niet van plan zo’n kant en klaar pakketje te kopen. Dus ben gewoon benieuwd wat je nog meer als beschermlaag kan gebruiken.
27 juli 2011 om 19:00 #17900572Een forum is om vragen te stellen, maar om nou een vraag te stellen 2 reacties onder het antwoord… :hmmz
Als je niet zo’n setje wil gebruiken kun je blanke lak gebruiken, kost ongeveer even veel dan zo’n setje van Turtle wax. Voordeel van het doekje bij de Turtle wax kit is dat je de koplampen niet hoeft te demonteren en/of de auto voor een groot deel hoeft af te plakken voor het spuiten. Of het resultaat met blanke lak hetzelfde is weet ik niet. Het doekje van Turtle wax is er speciaal voor gemaakt. Heb daar dus meer vertrouwen in
27 juli 2011 om 19:06 #17900573Een forum is om vragen te stellen, maar om nou een vraag te stellen 2 reacties onder het antwoord…
Je bewijst het, je kunt niet lezen…ik stelde geen vraag onder het antwoord. Ik was namelijk benieuwd naar een beschermmiddel, niet naar iets wat in een kant- en klaarsetje zit. Blanke lak heb ik nog, net als fijn schuurpapier e.d.
27 juli 2011 om 19:25 #17900574Sow :shock: da’s een hele andere prijs dan zo’n setje van Meguiars,ik ben alleen zeer benieuwd (voor beide producten) hoe lang ze mooi blijven
27 juli 2011 om 19:51 #17900575Erwin, ik ben benieuwd naar jouw resultaat.
Dus als je een keer tijd hebt om een paar foto’s te maken zie ik deze graag.groet,
Evert.
28 juli 2011 om 08:19 #17900576Heb op een frans tigra forum ooit een topic gezien van iemand die de (angel eye) koplampen met hele lichte korrel en water opgeschuurde en daarna met blanke lak bespoot (als nieuw!)
Zelf had ik andere lampen gekocht :wub
28 juli 2011 om 08:36 #17900577Hey, ja, dat ga ik dus ook proberen. Zal foto’s posten van het resultaat.
28 juli 2011 om 18:45 #17900578OK, ik ben benieuwd.
31 juli 2011 om 11:09 #17900579Gisteren was ik in de autoshop voor een nieuw lampje. Gelijk even die Turtle-spul voor koplampen bekeken. Volgens de verkoper hielp het amper tegen krassen, vooral tegen vergeelde lampen. Die van Meguiars is veel duurder (€35 ofzo), maar werkt schijnbaar wel veel beter dan Turtle.
Heb net m’n koplampen gepolijst en met blanke lak ingespoten. Effect is echt super!
Zal proberen mooie foto’s te nemen na de F1.31 juli 2011 om 16:04 #17900580Het Turtle wax kitje helpt ook tegen krassen, als je maar lang genoeg schuurt. Kwestie van materiaal om de kras heen weg schuren totdat kras verdwenen is. ;)
Mijn ervaring is dat vooral de blanke lak die origineel op de Vectra lamp units zit vergeeld en afbladert. Ik zie nu aan de rechter lamp (als je voor de auto staat) dat de blanke lak weer opnieuw begint de bladeren. Als je gaat schuren adviseer ik om deze blanke lak laag er volledig af te halen alvorens je de lamp gaat sealen.
Hier nog een paar foto’s na behandeling. Aan de bijrijderskant is het heel goed gelukt. Als je goed kijkt zie je dat aan de bestuurderskant rechts boven aan de unit de originele blanke lak alweer begint te bladeren (laatste foto). Als het erger wordt ga ik de behandeling nog eens herhalen. Diepe krassen zijn nog een beetje zichtbaar, maar ik ben tevreden over het resultaat, zeker gezien het geld dat je bespaart ten opzichte van twee nieuwe units bestellen.
3 augustus 2011 om 18:35 #17900581heb gisteren de turtlewax headlight restorerkit geprobeerd maar vind zelf de resultaten nogal tegenvallen moet ook wel eerlijk zeggen dat mijn koplampunits wel heel erg verweerd zijn maar heb na de hele behandeling en langdurig krachtig schuren met de bijgeleverde pads toch nog waterproof schuurpapier commadant cleaner en autopoets moeten gebruiken om eindelijk een acceptabel resultaat te krijgen heb nu 1 koplamp gedaan de andere binnenkort maar even doen als het weer weer wat beter is
3 augustus 2011 om 20:05 #17900582Is het niet zo dat er wat aanslag aan de binnenkant van de koplamp zit ( door condenswater blijft er altijd wat vuil achter) en daardoor de koplampen niet voor 100 % helder te krijgen zijn !
3 augustus 2011 om 21:14 #17900583Ziet er goed uit hoor Erwin :D
4 augustus 2011 om 16:21 #17900584Lang leve dit forum :wors
Ik zocht ook al naar andere koplampunits, nadat ik geschrokken was van de verwering:
Voor € 14,- heb ik vanmiddag de Turtle Wax headlight lens restore kit aangeschaft en vervolgens netjes de gebruikaanwijzing gevolgd. Omdat ik nogal kritisch ben (lees gerust: mieren**ker), was ik na één behandeling niet tevreden. De linker koplamp had de meeste aanslag en deze heeft in totaal vijf keer de totale behandeling ondergaan en de rechter koplamp twee keer.
Als allerlaatste heb ik daarna het handschoentje met het doekje, gedrenkt in ondefinieerbare chemische smurrie slecht voor alles en iedereen, gebruikt. Deze handeling is slechts eenmaal te doen. Het resultaat vind ik zeer bemoedigend en zelfs ik (!) ben tevreden. Dat scheelt toch een bak geld, even twee uurtjes poetsen en schuren of twee nieuwe units.
Resultaat:
Kunnen we weer veel veilige km’s maken :agent
4 augustus 2011 om 19:55 #17900585Hoi HarryBarry,
Ziet er mooi uit, flinke vooruitgang!
Wat bedoel je met “ondefinierbare chemische smurrie”?
Zit dat gewoon in die koplamp restore kit van Turtle?4 augustus 2011 om 20:03 #17900563@evertfisherman wrote:
Hoi HarryBarry,
Ziet er mooi uit, flinke vooruitgang!
Wat bedoel je met “ondefinierbare chemische smurrie”?
Zit dat gewoon in die koplamp restore kit van Turtle?Thnx … ach, ik heb de neiging wel eens te overdrijven ;)
Je haalt een doekje uit een verzegeld zakje, idd horend bij deze kit, en dit doekje haal je dan over de koplampen. Belangrijk is dan wel het bijgeleverde plastic handschoentje te dragen. Het doekje, of beter gezegd, het goedje erin kan irritatie aan handen en ogen opleveren en is gevaarlijk voor kids.4 augustus 2011 om 21:12 #17900586OK, bedankt!
Ik ben nu ook overtuigd in ieder geval. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.