Koplampen vochtig

Forumindex Forums Modellen Astra Koplampen vochtig

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    frank23
    Deelnemer

Van de zomer nieuwe koplampen er op gezet van depo opel astra nu blyven me koplampen voor vochtig van binnen na een paar dagen is het pas weg maar by het knipperlicht van de koplamp bluft het vochtig wat kan ik hier aan doen alvast bedankt

frank23
      Deelnemer

Ik vergeet te zeggen het is een opel astra g uit 2004

SlayrNeo
        Deelnemer

koplampen mogen vochtig van binnen zijn, het vocht zou weg moeten trekken als de lampen aan staan. Dat is wat een apk-keurmeester mij heeft verteld.
          dus ik zou vaker met de lampen aan rijden :P

ricksmits
          Deelnemer

depo lampen heb ik ook.. ik hebz e afgekit en alles en bij mij staan er druppels in.. kan gebeuren blijkbaar alleen ik heb t maar aan 1 kant.. komende zomer nieuwe koplamp.. kheb weinig zin om mijn lampen aante moeten zetten omdat ik dan mijn goudvis verjaag

Arnoldinho14
            Deelnemer

Bij mijn astra h zijn ze ook vochtig van binnen, wat bij mij is, is dat er vlekken ontstaan doordat ik de lampen aanzet en het vocht gaat verdampen. Dus maar nieuwe koplampen van Hella besteld in duitsland.

Ewoud94

Zou het helpen om ze uit elkaar te halen en van binnen in te smeren? Met bijvoorbeeld rain-x of ander water afstotende wax / spullie?

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Arnoldinho14
                Deelnemer

Hmmm ik denk dat droogblazen en vervolgens heel erg goed afdichten met kit/silicone of dergelijke beter zou zijn.

2cv6
                  Deelnemer

Jaren geleden had ik ook water in de koplampen staan. Volgens een Duitse site zou dit komen doordat de motorkap te laag is afgesteld en daardoor de lamp een klap krijgt bij het dichtslaan van de motorkap en daardoor de kit kapot gaat.
                    Ik heb de lampunits er uit gehaald, de kit los gesneden en de kit vlakken schoon gemaakt, twee gaten onder in de lampunits geboord, lampunit weer met siliconenkit in elkaar gezet. Tot op heden geen last meer van water in de koplampen. Nog een tip, tape de het “glas” met schilderstape af bij het kitten, dan komt er geen kit op.
                    Nog een koplampen tip: als ze dof worden met een doekje met tandpasta weer helder polijsten. Als ze erg dof zijn eerst met schuurpapier korrel 2500 met water opschuren.
                    Ik heb een Astra G uit 1999 met 420.000 Km op de teller en nog steeds de originele koplampen.

SlayrNeo
                    Deelnemer

Als je het wilt proberen te verhelpen zou ik de lampen aan zetten totdat alle vocht is verdampt. Daarna de lampjes eruit zodat de vochtige lucht eruit kan en de randen van de lamp kitten.

Maar zoals gezegd het is puur esthetisch, voor ome agent of apk mag het.

vfrmarcel
                      Deelnemer

je kan de lamp in een bak water doen met de kit onder water , dan kan je na een nacht zien of deze lek is
                        evt afkitten maar noooooit de andere afdichting lamp moet ademen

leuk stukje over vocht in lampen

http://www.hella.com/produktion/HellaBEFL/WebSite/Channels/Wholesalers/Lighting/Waterdicht/Waterdicht.jsp” onclick=”window.open(this.href);return false;

frank23
                        Deelnemer

Ik heb het ook als ik de lampen aanzet beslaan ze van binnen

SlayrNeo
                          Deelnemer

en gaat dat niet na een tijdje weg?
                            Zoniet, dan is het niet meer alleen esthetisch en moet je ze inderdaad ook voor apk repareren.

frank23
                            Deelnemer

Bedankt allemaal de lampen zyn nu weer droog ik denk dat het is gekomen door de vele regen die gevallen is en nu is het een paar dagen droog en heb er geen last meer van

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.