Koplampen vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Koplampen vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238675
    Mipilo
      Lid sinds:
      17 January 2011

      Beste Opel liefhebbers king:

      Ik heb afgelopen maandag een topic gemaakt over het inbouwen van xenon verlichting en vermelde ook dat ik de oude koplampen ga vervangen voor Angel Eyes.
      Nou heb ik een vraag over het monteren van de Angel Eyes. (daarom ook een nieuwe topic van gemaakt)

      Ik ben aan het voorbereiden om de oude koplampen te vervangen voor de Angel Eyes. Zover ik het nu zie bij mijn eigen auto zitten ze aan twee plaatsen vast.
      Verder zie ik bij een Topic op het Opel-forum dat ze met een plastic (ding) onder vast zitten en dat met een schroevendraaier los kan krikken. (Met Beleid!!!)
      Bij een andere Topic zag ik dat je de vervangende lampen moet afstellen bij de garage. Maar waarom snap ik eigenlijk niet. Zover ik weet is het als de lampen erin zitten dat ik ze in de hoogte moet afstellen niet in de lengte.

      Mijn vraag die hopelijk iemand kan beantwoorden en mij kan helpen :wors
      Kan iemand uitleggen hoe ik de koplampen moet vervangen en waar ik rekening mee moet houden!
      Een soort “How to koplampen vervangen”. king:

      Alvast bedankt!!!

      Groeten, Pim

      #17890410
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        Voor een corsa b vanaf 97, dan schroef ik eigenlijk de grill aan de bovenkant los zodat je iets meer ruimte hebt. Sommige mensen halen de bumper eraf, maar dat vind ik eigenlijk grote onzin. Dan de 2 schroeven per lamp los halen. Vervolgens alle electra loshalen inclusief de stelmotoren ed. Dan MET BELEID de lamp naar je toe ”trekken”. Let op, je lampen ”klikken” in een soort witte kubus/busjes. Deze willen nog al snel kapot gaan, dus misschien is het handig om deze al aan te schaffen. Gewoon bij de dealer, die dingen kosten iets van 0.75 oid, en deze dienen heel te zijn voor de apk, want alle onderdelen van de auto dienen goed vast te zitten en juist gemonteerd te zijn.

        Het afstellen, vaak kun je dit aan de hand van een muur doen oid. Je lampen kun je namelijk niet alleen horizontaal maar ook verticaal afstellen. Anders kun je dit inderdaad bij een garage laten doen.

        #17890411
        Mipilo
          Lid sinds:
          17 January 2011

          @2e-c14nz wrote:

          Voor een corsa b vanaf 97, dan schroef ik eigenlijk de grill aan de bovenkant los zodat je iets meer ruimte hebt. Sommige mensen halen de bumper eraf, maar dat vind ik eigenlijk grote onzin. Dan de 2 schroeven per lamp los halen. Vervolgens alle electra loshalen inclusief de stelmotoren ed. Dan MET BELEID de lamp naar je toe ”trekken”. Let op, je lampen ”klikken” in een soort witte kubus/busjes. Deze willen nog al snel kapot gaan, dus misschien is het handig om deze al aan te schaffen. Gewoon bij de dealer, die dingen kosten iets van 0.75 oid, en deze dienen heel te zijn voor de apk, want alle onderdelen van de auto dienen goed vast te zitten en juist gemonteerd te zijn.

          Het afstellen, vaak kun je dit aan de hand van een muur doen oid. Je lampen kun je namelijk niet alleen horizontaal maar ook verticaal afstellen. Anders kun je dit inderdaad bij een garage laten doen.

          Dankjewel voor je snelle reactie!

          Ik heb trouwens een Opel Corsa B 1.7D 2000

          Oké dus ik schroef als eerst de bovenste grill (waar dus ook het opel teken op staat :D) los voor wat meer ruimte.
          De stelmoter kan ik toch ook weer gebruiken voor mijn nieuwe angel eyes?

          #17890412
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            @Mipilo wrote:

            @2e-c14nz wrote:

            Voor een corsa b vanaf 97, dan schroef ik eigenlijk de grill aan de bovenkant los zodat je iets meer ruimte hebt. Sommige mensen halen de bumper eraf, maar dat vind ik eigenlijk grote onzin. Dan de 2 schroeven per lamp los halen. Vervolgens alle electra loshalen inclusief de stelmotoren ed. Dan MET BELEID de lamp naar je toe ”trekken”. Let op, je lampen ”klikken” in een soort witte kubus/busjes. Deze willen nog al snel kapot gaan, dus misschien is het handig om deze al aan te schaffen. Gewoon bij de dealer, die dingen kosten iets van 0.75 oid, en deze dienen heel te zijn voor de apk, want alle onderdelen van de auto dienen goed vast te zitten en juist gemonteerd te zijn.

            Het afstellen, vaak kun je dit aan de hand van een muur doen oid. Je lampen kun je namelijk niet alleen horizontaal maar ook verticaal afstellen. Anders kun je dit inderdaad bij een garage laten doen.

            Dankjewel voor je snelle reactie!

            Ik heb trouwens een Opel Corsa B 1.7D 2000

            Oké dus ik schroef als eerst de bovenste grill (waar dus ook het opel teken op staat :D) los voor wat meer ruimte.
            De stelmoter kan ik toch ook weer gebruiken voor mijn nieuwe angel eyes?

            en de garage hebben een apperaat om de hoogte nauwkeurig aftestellen zonder dat je je tegenliggers verblind
            als hij daar voor voorbereid is wel ja

            #17890413
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              mist een stukje in me vorige bericht :???: als je angel eyes daarop voorbereid zijn kan dat volgens mj

              #17890414
              Mipilo
                Lid sinds:
                17 January 2011

                @johanhummer9 wrote:

                mist een stukje in me vorige bericht :???: als je angel eyes daarop voorbereid zijn kan dat volgens mj

                Ja de Angle Eyes zijn daar op voorbereid! Heb zelf gekeken king:
                Wilde het vanavond al erin zetten maar ik ga dat zaterdag pas doen! Voor het geval dat het langer duurt!
                Wat ik wel niet snapte was het losmaken van de Grill. Zover ik zie komt de grill niet in de buurt bij de koplampen… :hmmz

                #17890415
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  Wanneer je je lampen eruit wilt halen is alle ruimte makkelijk die je meer kunt krijgen. Ik vond het persoonlijk makkelijk om de grill aan de bovenkant los te schroeven zodat je net wat meer ”speelruimte” hebt. :)

                  #17890416
                  Mipilo
                    Lid sinds:
                    17 January 2011

                    @2e-c14nz wrote:

                    Wanneer je je lampen eruit wilt halen is alle ruimte makkelijk die je meer kunt krijgen. Ik vond het persoonlijk makkelijk om de grill aan de bovenkant los te schroeven zodat je net wat meer ”speelruimte” hebt. :)

                    Oké zoals je hieronder ook ziet op de foto, zit de grill niet eens in de buurt bij de koplampen.
                    Of ik zie ik dit nu verkeerd! (wil het beste doen maar als het niet hoeft doe ik het liever niet king: )

                    #17890417
                    Mipilo
                      Lid sinds:
                      17 January 2011

                      Goeiemorgen,

                      Ze zitten erin!!! Vanmiddag nog even naar de garage toegaan om ze afstellen.
                      Ze zien er mooi uit, ik zal vanmiddag even wat foto’s maken. Het was gister al te donker!

                      Helaas zijn er nog wel wat probleempjes…. :swear

                      Ik heb een elektrische hoogte-regeling moter, die krijg ik niet uit de oude lampenkap…
                      Ik ben daarvoor naar een vriend gegaan (Is automonteur) en wat blijkt dat de elektrische hoogte-regelin moter niet eens in de Angel Eyes passen :wtf
                      Op de site staat wel dat de Angel Eyes voorbereid zijn voor elektrische hoogte-regeling. :swear
                      Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad? Zo ja, Wat was je oplossing. Het zal wel fijn zijn als het kon!

                      Verder moet de stads verlichting nog aangesloten worden, dit kon ik gister niet doen omdat de aansluitkabel van mijn corsa zelf te kort is, straks even door verlengen aansluiten!

                      En als alles goed gaat zet ik morgen de xenon verlichting in :D !!! Alleen als ik daar nog tijd voor heb!

                      Ik hoor hopelijk nog van jullie ;) !!

                      Groeten, Pim Geurts

                      #17890418
                      Mipilo
                        Lid sinds:
                        17 January 2011

                        Goedeavond,

                        Jahoor ze zitten erop! Afgesteld bij de garage en de led ringen aangesloten. Ziet er mooi uit zeg :agent
                        Hieronder zie je twee foto’s ervan.


                        Ik zat ook te denken om nieuwe achterlichten erin te zetten :hmmz
                        Update: Toch maar nieuwe achterlichten besteld.

                        Morgen kijken hoe de xenon ingebouwd moet worden en misschien al inbouwen, kan niet wachten :D :D

                        Iedereen bedankt voor je hulp :wors
                        Ik laat nog wel wat weten over de xenon verlichting of als ik een vraag heb :D

                        #17890420
                        Dillenvd
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 October 2010

                          Mooie lampkes, ik heb ze zelf ook! Vooral met Xenon ziet het er erg goed uit, mooi lichtbeeld. Die heb je zelf zo gemonteerd als je een beetje handig bent. :thumbup
                          Heb zelf een set van Camco 6000k.

                          Veel plezier ermee! Ik stap zelf nooit meer van Xenon verlichting af! :wors

                          #17890423
                          jefcorsab
                            Lid sinds:
                            21 November 2011

                            EN als je de voorbumper hebt met vaste grill , wat is dan de beste oplossing?

                            groetjes

                            #17890424
                            carlover
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 December 2004

                              @jefcorsab wrote:

                              EN als je de voorbumper hebt met vaste grill , wat is dan de beste oplossing?

                              groetjes

                              hele bumper eraf schroeven.

                              #17890425
                              jefcorsab
                                Lid sinds:
                                21 November 2011

                                lijkt me sterk… laatst bij de keuring was er ook zo`n blokje afgebroken zeiden ze en die hadden ze zo vervangen…
                                Ik ga vanavond wel eens peuteren

                                #17890421
                                miclem
                                  Lid sinds:
                                  10 January 2012

                                  Welk lampje/fitting zit er boven de pinker ?
                                  Ik heb deze koplampen ook maar er zit standaard geen lampje in die opening

                                  #17890419
                                  Coiler
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2010

                                    Hey Pim,

                                    Waar heb je dit setje weg (angel eyes en xenon lichten)?
                                    Ziet er erg netjes uit, zou ze zelf ook wel willen hebben vandaar :thumb

                                    #17890409
                                    CorsaTuner1991
                                      Lid sinds:
                                      12 March 2012

                                      Volgensmij zijn deze van sonar want deze heb ik vorige week binnen gehad.
                                      ik heb een vraag over het vastzetten van mijn angel eyes.
                                      ik heb een vraag over die witte blokjes heb vorige week mijn angel eyes erin gezet alleen heb ik nu het probleem dat ze alleen met de 2 bouten vastzitten. op mijn originele lampen zaten ook geen witte blokjes.
                                      kunnen jullie mij misschien ook vertellen hoe ik mijn angel eyes zelf kan afstellen thuis?

                                      #17890422
                                      PeterNoFear
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 January 2012

                                        Als je een corsa met een grill aan de bumper hebt, moet je de bumper er af halen dus ;) .

                                        @jefcorsab wrote:

                                        lijkt me sterk… laatst bij de keuring was er ook zo`n blokje afgebroken zeiden ze en die hadden ze zo vervangen…
                                        Ik ga vanavond wel eens peuteren

                                        Volgens mij zit zo’n bumpertje met maar een stuk of 6 boutjes vast, dus dat zal niet alle moeite zijn, of het nodig is is wat anders :P

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.