Koplampen polijsten

Forumindex Forums Modellen Astra Koplampen polijsten

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246019
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Ik had vorige week op ebay een astra h afl koplamp gekocht, nu was het een beetje een gok omdat de lampen enorm dof waren en tevens zaten er een aantal krassen op.

      Vandaag had ik hem binnengekregen en was meteen aan de gang gegaan met een polijst machine (dap500), dat ding had ik een tijdje terug gekocht maar nog niet gebruikt. Eerst had ik het met een grof polijstmiddel de lampen gepolijst en daarna met een lichtpolijst middel, ze zijn nu weer als nieuw! Het heeft me maar een half uurtje gekost. Ik heb ook één nieuwe lamp liggen en je ziet het verschil niet eens.

      Conclusie: Koop niet zomaar nieuwe koplampen als je lampen dof zijn :thumbup

      #17986405
      Jefkere
        Lid sinds:
        6 August 2011

        Ik wil dat met de mijne ook proberen, maar heb het nog nooit gedaan, daarom durf ik niet goed… Dacht eerst wat oude koplampen te kopen om op te oefenen, want als ik die AFL lampen verpruts

        #17986406
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Whaha, ik was gewoon begonnen :), voor mij was het ook de eerste keer met zo’n polijstmachine. De glans was er helemaal af dus er moest sowieso iets mee gebeuren.

          #17986407
          Jefkere
            Lid sinds:
            6 August 2011

            ‘k Heb de koplampen denk ik zien staan die jij gekocht hebt ;)
            Was inderdaad wazig, vooral op de bovenste delen, niet? :p
            Hmm, heb wat vrienden die kunnen polijsten, ik zal ze daar maar binnensteken, voor de zekerheid ;)

            #17986408
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              Zou zomaar kunnen dat dat die was, jij had hem toch maar niet gekocht :vertag ?

              Als je zo’n excentrische polijst machine hebt kan er weinig fout gaan.

              #17986409
              Jefkere
                Lid sinds:
                6 August 2011

                Ik heb de mijne al een tijdje eh… maar dat wil niet zeggen dat ik die advertenties op de Duitse ebay nietmeer bekijk ^^
                Ken een paar mensen die er ook zoeken enja, als het wat is stuur ik de links door.

                #17986410
                -AstraSport-
                  Lid sinds:
                  4 January 2012

                  Met de dap500 richt je geen schade aan..ik heb mn koplampen gewetsand en daarna met 2 verschillende polijstmiddelen weer opgepolijst..als nieuw..ze waren voorheen helemaal geel en ruw dus moest wel eerst wetsanden om een mooi helder resultaat te krijgen als je fijn genoeg wetsand krijg je alles kraakhelder

                  #17986411
                  muizenissen
                    Lid sinds:
                    9 July 2008

                    Moet dat ook maar eens (laten) doen bij m’n S4 koplampen (I know – geen Opel). Maar, er staat me iets van bij dat er een anti-UV coating op de lampen zit; schijnt sowieso zo te zijn bij Audi’s (misschien verkleuren die daarom niet, maar krijg je aleen kleine krasjes van stenen en zand, en de Astra lampen wel). Hoe zit dat hiermee dan? Zou lullig zijn als ze nu elk half jaar zo verkleuren in plaats van pas na 4 jaar..

                    #17986412
                    -AstraSport-
                      Lid sinds:
                      4 January 2012

                      er zit idd een coating op bij de astras dan..maar als je koplamp eenmaal geel en ruw is , dan is je coating er toch al vanaf dus richt je geen schade aan..er zijn ook verschillende coatings verkrijgbaar..ik zelf zet ze elke keer na t wassen in de EX-P sealant van Poorboys en dat beschermt ook genoeg..2 keer per jaar ofsow polijst ik ze bij en bescherm ze opnieuw…maar als je koplamp nagenoeg helder is en nog de originele coating heeft zou ik liever ook wachten tot de koplamp er echt niet meer uitziet

                      #17986413
                      kwuyts
                        Lid sinds:
                        27 October 2011

                        @muizenissen wrote:

                        Moet dat ook maar eens (laten) doen bij m’n S4 koplampen (I know – geen Opel). Maar, er staat me iets van bij dat er een anti-UV coating op de lampen zit; schijnt sowieso zo te zijn bij Audi’s (misschien verkleuren die daarom niet, maar krijg je aleen kleine krasjes van stenen en zand, en de Astra lampen wel). Hoe zit dat hiermee dan? Zou lullig zijn als ze nu elk half jaar zo verkleuren in plaats van pas na 4 jaar..

                        Gewoon van turtle wax een koplamp polish pakketje kopen (kost +- 12 euro) en daar zit
                        alles in. Schuurpapiertjes van fijn naar nog fijner, spuitbusje om alles vochtig te houden (anders krijg je natuurlijk krassen),
                        polish om alles terug op te blinken, en een bescherming tegen verkleuren (uv etc.)

                        #17986414
                        GTS2.2DTI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 October 2006

                          Koplampen moet je nadien weer beschermen als je ze gerestyled hebt. Ik doe het ook veelvuldig, heb profesioneel materiaal. Sealer die er overheen gaat is schreeuwend duur dat wel maar het resultaat mag er dan ook zeker zijn. Ik neem €15,- per koplamp.

                          #17986415
                          Spacejam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2006

                            Wat voor sealant gebruik je?

                            Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.