Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koplampen bekrast / afgebladerd (Nu met foto's)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2010 om 19:38 #17227989
De koplampen van mijn C1 GTS zijn aan de randen behoorlijk beschadigd. Het lijkt wel alsof er krassen in zitten of een laag blanke lak er af is aan het gaan. Heeft iemand van jullie daar ook last van en hoe kan ik dit voorkomen en weer repareren?
]
3 november 2010 om 20:01 #17753768Heb je zo.n goedkoop fel imitatie xenon setje er in gemonteerd??
3 november 2010 om 20:19 #17753769Ik heb origineel Xenon er in zitten.
Hoe zou een goedkoop setje de buitenkant van de lamp unit kunnen beschadigen dan?
3 november 2010 om 20:34 #17753770nee geen last van:hmmz
mischien een pic?
3 november 2010 om 20:45 #17753771omdat ik dat ook had bij mijn calibra!
De lamp is zo fel dat het er langs buiten afbladderde de glans/beschermlaag! vraag me niet hoe! Maar herriner me dat iemand het hier nog had op dit forum met xenon wat heel hoog was!3 november 2010 om 21:24 #17753772origineel gepost door Erwin
De koplampen van mijn C1 GTS zijn aan de randen behoorlijk beschadigd. Het lijkt wel alsof er krassen in zitten of een laag blanke lak er af is aan het gaan. Heeft iemand van jullie daar ook last van en hoe kan ik dit voorkomen en weer repareren?Op kunststof koplampen van tegenwooridg zit een coating om ze te beschermen en er voor te zorgen dat ze niet te snel dof worden.
Deze coating zal bij jou los aan het laten zijn.
Daar is niets tegen te doen.Er zijn mensen die hun lampen polijsten, maar dat is een lapmiddel, zonder coating worden ze snel dof.
Enige echte oplossing is een nieuwe set lampen.
3 november 2010 om 23:08 #17753773origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
omdat ik dat ook had bij mijn calibra!
De lamp is zo fel dat het er langs buiten afbladderde de glans/beschermlaag! vraag me niet hoe! Maar herriner me dat iemand het hier nog had op dit forum met xenon wat heel hoog was!Calibra is toch glas itt kunstof van zo’n vectra c.
3 november 2010 om 23:10 #17753774binnenlakwerk laat los bij de Calibra lampen.
Willem
4 november 2010 om 07:23 #17753775Heb ik ook, is een kwaal. Ga er ook andere op zetten, het is geen gezicht
4 november 2010 om 08:28 #17753776origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door Erwin
De koplampen van mijn C1 GTS zijn aan de randen behoorlijk beschadigd. Het lijkt wel alsof er krassen in zitten of een laag blanke lak er af is aan het gaan. Heeft iemand van jullie daar ook last van en hoe kan ik dit voorkomen en weer repareren?Op kunststof koplampen van tegenwooridg zit een coating om ze te beschermen en er voor te zorgen dat ze niet te snel dof worden.
Deze coating zal bij jou los aan het laten zijn.
Daar is niets tegen te doen.Er zijn mensen die hun lampen polijsten, maar dat is een lapmiddel, zonder coating worden ze snel dof.
Enige echte oplossing is een nieuwe set lampen.
Polijsten is inderdaad een optie.
wat je ook ziet is wet sanden en dan polijsten.
maar inderdaad, dan heb je er geen coating meer overheen zitten.ja of je spuit ze gewoon opnieuw met blanke lak.
eerst in een paar stapjes goed egaal wet sanden (tot 1000 grit ofzo) en daarna een 2 componenten blanke lak er overheen.4 november 2010 om 17:26 #17753777Ik heb geen zin om ruim 500 euro voor een nieuwe xenon koplamp set uit te geven :(.
Is dit niet op te poetsen met een of ander koplamp wax setje, of in het geval vak opnieuw lakken; welke lak kan ik het beste nemen?
Waardoor komt dit afbladeren; UV straling, zout verkeerd wasmiddel?
origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
omdat ik dat ook had bij mijn calibra!
De lamp is zo fel dat het er langs buiten afbladderde de glans/beschermlaag! vraag me niet hoe! Maar herriner me dat iemand het hier nog had op dit forum met xenon wat heel hoog was!Lijkt me sterk dat de xenon lamp in de lamp het afbladeren aan de buiten kant veroorzaakt. Klinkt als een broodje aap verhaal. :hmmz
4 november 2010 om 19:59 #17753778Ik heb het ook gehad bij mijn ford focus, zaten angel eyes in en xenon van pilot, maar na verloop van tijd ging de blanke laklaag of zo eraf. zal inderdaad wel zo’n goedkoop setje geweest zijn.
5 november 2010 om 18:40 #17753779Zeker wel! Weet je hoe een straling daar vanaf komt??? Er heeft er hier t nog 1 gehad! jaimey geloof ik??? En tis maar kunstof he??? Die koplampen! Enne…..bij de plastic koplampen/angel eyes van calibra de zwarte serie.s en de chrome ook! als je daar Xenon in zet bladdert er ook af! T werkt volgens mij als een soort vergrootglas!??? En ja broodje aap verhaal…….? Ondertussen heb ik t nu al wat keren horen voorbij komen! dus lijkt me geen broodje aap verhaal!
maar…. er is wel poetsmiddel om t helderder te krijgen! Poosje terug had een spuiter t ook gedaan met een renault scenis hebben ook plastic koplampen en ze blonken weer als nieuw! Maar ja…. succes er in elk geval mee!5 november 2010 om 18:52 #17753780Dat het door de xenon komt lijkt me onzin. Ik heb ook een vectra C en heb het zelfde probleem terwijl ik geen xenon gebruik. Ze zien er bekrast en lelijk, dof uit. Ik heb zelf het idee dat het licht hierdoor beperkt wordt. Volgens ziet het er niets anders op dan een nieuwe kappen te kopen. We zitten in het zelfde schuitje.
5 november 2010 om 18:57 #17753781oke…. ja het kan er door komen he? hoeft niet perse! steenaanslag enzo is ook veel gevoeliger voor plastic koplampen als glazen! Ik heb er niks mee! ze zien er nog perfect uit! Ach… imitatie lampen zijn niet zo duur hoor!75 euro per stuk meende ik!
5 november 2010 om 19:18 #17753782origineel gepost door RaSa
Dat het door de xenon komt lijkt me onzin. Ik heb ook een vectra C en heb het zelfde probleem terwijl ik geen xenon gebruik. Ze zien er bekrast en lelijk, dof uit. Ik heb zelf het idee dat het licht hierdoor beperkt wordt. Volgens ziet het er niets anders op dan een nieuwe kappen te kopen. We zitten in het zelfde schuitje.Ben ik het mee eens. Zoals op de foto’s te zien is is de rand van de lamp aan het afbladeren. Het licht van de Xenon lamp komt daar niet eens.
Zou er iets onder coulance te regelen zijn? Een originele lamp unit hoort toch niet al na een paar jaar ven zelf te gaan afbladeren?
5 november 2010 om 23:19 #17753783is wel apart,maar veel auto’s hebben het,kijk maar eens bij de Astra G.Ford Focus,Mercedes E enz enz.
Lijkt leuk,die kunststof rommel maar tis nix,bij mn Ascona’s zijn ze na 27 jaar nog als nieuw(behoudens iets steenslag)) maar ja,das nog glas!
Mijn Astra G Coupé uit 2002 heeft t ook,haalt de hele auto omlaag,echt zonde!6 november 2010 om 08:17 #17753784Ik denk dat het wordt veroorzaakt door steenslag. Daardoor ontstaan minieme beschadigingen in de beschermlaag waardoor weer en wind onder die laag kunnen komen en de laag verder vernielen. Kijk bijvoorbeeld maar eens kritisch naar je voorruit: als de zon er laag op staat zie je een heleboel hele kleine plekjes. Mijn mistlampen lijken wel gezandstraald! Dan zullen kunststof lampenglazen ook heel wat te lijden hebben.
6 november 2010 om 08:40 #17753785Dikke kans van idd, Navy.
Enige goedkope oplossing is polijsten en waxen.Xenon is niet de reden iig. Die geven wel meer licht, maar minder warmte en ook minder UV dan een gewone lamp.
Xenon zet zoveel mogelijk van de energie om in zichtbaar licht. Daarom verbruikt het ook 20 watt minder als een gewone lamp en levert het bijna 2 keer zoveel lumen (eenheid van hoeveelheid licht) op. Er wordt heel erg weinig energie verspild aan dingen als warmte en UV.Er werdt ook nog wat over imitatie Xenon gezegd. Er zijn wel lampen setjes die gewoon halogeen zijn en claimen dat ze meer licht geven. Dat klopt ook wel, maar dat komt doordat ze meer vermogen gebruiken. Bijvoorbeeld 75 watt ipv de reguliere 55 watt. Nadeel van die dingen is dat ze dus gewoon halogeen zijn en veel vermogen verspillen aan warmte en UV. Daar kunnen je koplampen door kapot gaan.
7 november 2010 om 20:59 #1775378671 euro voor nieuwe koplamp bij Carpartsdirect.nl Is toch niet veel merk is van wezel. Je kan ook Hella nemen maar betaal je t dubbele ervoor!
8 november 2010 om 07:12 #17753787Ik weet niet of die wagen ooit gepolijst is.
Kan ook zijn dat iemand een beetje overijverig is geweest en de lamp heeft geraakt met polijsten.Als de laag dan geraakt is zie je in het begin niets, maar naar verloop van tijd kruipt er vocht en vuil onder en komt hij los.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.