Koplampen Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Koplampen Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231118
    skrm
      Lid sinds:
      10 October 2009

      Halllooo,

      Weet iemand of je de glazen van de koplampen eraf kunt krijgen? Ik neem aan dat dit toch wel gewoon kan?

      cheeeeeersking:

      #17797674
      Astra F Vaassen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 February 2010

        Ja kan wel neem ik aan, zit vast met kit en krijg je niet zomaar los, sommige doen hem in de oven zodat de kit zacht word?

        #17797675
        xladage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2008

          Nee volgens mij is het 1 unit, niet los te halen dus.
          Ik heb er zelf ook naar gekeken omdat mijn lampen lelijk zijn geworden.
          maar het is polijsten of de hele unit vervangen.

          #17797676
          Astra F Vaassen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Ja dat zou kunnen bij een G maar normaal bij veel autos kan dat wel.

            #17797677
            jericho
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 December 2007

              Nope, is 1 geheel. Ze zijn verlijmd.

              #17797678
              skrm
                Lid sinds:
                10 October 2009

                ik heb op een frans forum gezien dat iemand de binnenkant van een koplamp heeft gespoten.
                dus hij zal er toch af moeten kunnen als die gene dat heeft geflikt ?

                #17797679
                suurtje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 September 2010

                  Bij me Corsa B is het wel gelukt om de kap eraf te halen. Dit waren angel eyes koplampen die gekit waren het is wel een klotewerk. Maar weet niet hoe dat bij orginele koplampen van een astra is, het lijkt me wel te kunnen.

                  #17797680
                  skrm
                    Lid sinds:
                    10 October 2009

                    nou ik wou et niet bij originele proberen. ik wil andere koplampen halen van die projectors. en dan wil ik de binnenkant mat zwart spuiten voor een mooiere geheel :angel

                    #17797681
                    Astra F Vaassen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2010

                      [rquote=1842873&tid=140593&author=suurtje]Bij me Corsa B is het wel gelukt om de kap eraf te halen. Dit waren angel eyes koplampen die gekit waren het is wel een klotewerk. Maar weet niet hoe dat bij orginele koplampen van een astra is, het lijkt me wel te kunnen.[/rquote]

                      Dat was dus bij de angel eyes van men astra f ook zo, echt heel vast die kit maar bij de astra G dus anders als ik het zo begrijp;)

                      #17797682
                      xladage
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2008

                        Hmmm “ik neem aan dat het GEWOON kan” ;);)
                        Ik heb ook gelezen van gespoten binnekanten, maar ook dat je grote kans op voht aan de binnenkant krijgt omdat het glas niet meer goed terug gaat

                        #17797683
                        skrm
                          Lid sinds:
                          10 October 2009

                          gewooon die rand vol kitten dan heb je vocht vrij :P

                          #17797684
                          Astra F Vaassen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 February 2010

                            [rquote=1842886&tid=140593&author=xladage]Hmmm “ik neem aan dat het GEWOON kan” ;);)
                            Ik heb ook gelezen van gespoten binnekanten, maar ook dat je grote kans op voht aan de binnenkant krijgt omdat het glas niet meer goed terug gaat[/rquote]

                            Als je het goed dicht kit kan er weinig gebeuren lijkt me.

                            #17797685
                            Blue-Dragon
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 July 2006

                              Dit kan wel , zelf ook al is een keertje gedaan.

                              Pak de fohn van je lady en houd die voor het gat waar de lamp ingaat.
                              Verwarm niet al te lang maar net dat de kit wat zacht begint te worden.
                              Dan die klipjes 1 voor 1 los gaan halen en zo af toe nog weer ff de fohn erbij pakken.
                              Dan komt het glaswerk vanzelf losser te zitten.

                              Als je het glaswerk eraf hebt komt het rottigste werkje al die kit uit die sponning halen.
                              Ik heb dit gedaan met een schroevendraaier die precies in die sponning paste zonder de kit te verwarmen.

                              Want als je het te heet gaat maken dan smelt de unit en ben je verder van huis.
                              Het dicht maken is niet zo moeilijk , als je die sponning goed schoon hebt gemaakt.
                              Spuit je er weer een goede watervaste kit in en je drukt het glaswerk er weer goed in.
                              En wikkelt dan de gehele unit in met ducktape..zodat die goed aangedrukt word en dan een dagje goed laten drogen.

                              #17797686
                              skrm
                                Lid sinds:
                                10 October 2009

                                Er zit dus aardig wat werk in als ik het zo lees :o

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.