Koplamp vervangen.

Forumindex Forums Modellen Corsa Koplamp vervangen.

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    stephano1990

Vraagje, ik merk net dat een van de koplampen van mijn Opel Corsa uit 1995 het niet meer doet en ik heb de komende weken eigenlijk totaal geen tijd om naar de garage te gaan (terwijl ik wel veel kilometers moet maken, ook ‘s ochtends en ‘s avonds). :(

Ik zie dat er wel een setje met reserve lampjes achterin ligt, maar kan ik eigenlijk (als persoon zonder enige technische kennis en vaardigheden) zelf vervangen?

En zo ja, kan iemand mij uitleggen hoe?

Bij voorbaat dank :)

BlackDevil

Je wilt dus de gloeilamp van je koplamp vervangen en niet de koplamp zelf.

Gloeilamp vervangen staat duidelijk omschreven in de originele handleiding die (als het goed is) met je auto is meegeleverd.

wim-v6
        Deelnemer

Is goed te doen hoor.. Stekker van de lamp afhalen, rubber verwijderen, Clipje los halen (eventueel met een spiegel kijken hoe het clipje zit), nieuwe GOED in de fitting terugplaatsen, rubber er weer op, stekker er weer op..

Willem

waltwalt500

Lampje(glaasje) niet aanraken met je vingers!!
            Dit omdat je vingerafdrukken in je lamp branden dan en dan snel kapot kan gaan.

81supporter
            Deelnemer

@stephano1990 wrote:

Vraagje, ik merk net dat een van de koplampen van mijn Opel Corsa uit 1995 het niet meer doet en ik heb de komende weken eigenlijk totaal geen tijd om naar de garage te gaan (terwijl ik wel veel kilometers moet maken, ook ‘s ochtends en ‘s avonds). :(

Ik zie dat er wel een setje met reserve lampjes achterin ligt, maar kan ik eigenlijk (als persoon zonder enige technische kennis en vaardigheden) zelf vervangen?

En zo ja, kan iemand mij uitleggen hoe?

Bij voorbaat dank :)

Heb je geen handige buurman die het ff voor kan doen ?
              Idd nooit met de vingers een lampje aanraken !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.