koplamp sproeiers vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koplamp sproeiers vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238608
    hellmonder
      Lid sinds:
      7 August 2011

      een goede avond allen,…heb een klein probleempje teminste hoop dat het klein is,…mij koplamsproeiers doen ineens niet meer komt geen drup water meer uit op het scherm binnen geeft het check lampje aan met peil ruitensproeier,..maar die is natuurlijk helemaal vol de normale sproeiers voor de raam doen het wel alle die op de bumbper voor de koplampen niet,..iemand een idee,..zou fijn zijn kan het zo snel mogelijk gefixd worden

      bvd maik

      #17889548
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        gaat het om een A, B of C?

        #17889549
        Klopper
          Lid sinds:
          19 September 2010

          Je zou even kunnen kijken of de zekering nog heel is :)

          #17889550
          hellmonder
            Lid sinds:
            7 August 2011

            vectra b 2001 ,….zekering jah???doe k gelijk morgenvroeg chekkeuh zou fijn zijn :D

            #17889551
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              je hebt toch wel je lichten aan he als je sproeit
              als je lichten niet aan staan, sproeit tie ook niet

              just checkin’ :angel

              #17889552
              hellmonder
                Lid sinds:
                7 August 2011

                normaal sproeit ie ook zonder licht aan,….en hij binnen ook nog steeds die check licht aan

                heb net bij eerder berichten gelezen over het zelfde probleem,…na het aan duwen van een relai ,…maar waar zit die dan probeer ik die morgen ook even gelijk aan teduwen

                #17889553
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  nee licht uit is GEEN koplamp sproeiers :vertag

                  tenminste bij een originele installatie.

                  #17889554
                  hellmonder
                    Lid sinds:
                    7 August 2011

                    waarom brand die check lamp dan binnen ,..van peil ruitensproeier terwijl die helemaal is afgevuld,…
                    denk voor 90%teweten dat ie zonder licht aan ook sproeit >>>heb het namelijk wel eens gezien toen ik het sproeide :jerry

                    #17889555
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      sterke 10% dan :vertag
                      dit ga je niet winnen manneke :jerry
                      de hier een tekeningetje van de originele installatie (weet natuurlijk niet wat er bij jou in de auto geknutselt is)

                      relais K97 geeft pas stroom door naar de koplampsproeierpomp als:
                      1 zekering 9 spanning geeft
                      2 de VERLICHTING aanstaat
                      3 spanning op de ruitensproeier pomp staat

                      en het maakt niet uit hoe lang je je ruiten sproeit
                      je koplamp sproeiers werken maar 1 seconde . . . NIET langer, het is namelijk een tijds relais.
                      die zit in de relaisbox op die bovenop je remcilinder gemonteerd zit en dan is het de tweede van rechts-boven.
                      Het is een relais die wat groter/hoger is als de paarse relais die daar zitten

                      #17889556
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        oh als die checkcontrol van je ruitensproeier brand, dat is enkel de sensor in je tankje
                        stekker kan los zijn of sensor slecht.

                        #17889557
                        hellmonder
                          Lid sinds:
                          7 August 2011

                          oke alvast bedankt voor je moeite,ben maar even naar buiten gegaan maar ook met de lichten aan komt er niets uit,…en het check lichtje blijft ook aan,…dus morgen maar de rest ff checkkeuh relais en zekering,…euhmmm in het tankje???hoe kom ik daar in met me dikke worstebrood vingers?

                          #17889558
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            die sensor zit natuurlijk aan de buitenkant van het tankje er doorheen gestoken ;)
                            jij bent niet de enige met worstenbroodvingers :)

                            pak morgen maar eens een multimeter en ga maar eens meten op de pomp en op het relais (zie tekening) of je 12 volt hebt.
                            om bij de pomp te komen van de koplampsproeiers, moet je wel je bumper eraf halen.

                            het checklampje heeft echt niks met het functioneren van je sproeiers te maken (ja of je tank moet leeg zijn)

                            #17889559
                            hellmonder
                              Lid sinds:
                              7 August 2011

                              hahaha ikke en meten en bumber eraf halen word bij mij er afslopen nee nee hoopte op een simpele oplossing maar die zit waarschijnlijk weer niet in,heb gekeken naar een stekkertje wat eventueel los zou zitten ,maar ik kan nergens bij der komt alleen een pijpje omhoog vanuitonder waar ik water kan bij vullen het het bakje zelf zie je niet is helemaal weg gewerkt,…heb ook vanonderuit gekeken maar daar kun je ook niet bij het bakje ,..mooi afgewerkt trouwens allemaal :thumbup ,.maar geen steek verder lcheck lampje brand nog steeds :thumbdown
                              en bedankt nogmaals voor je schema maar ik heb een koks opleiding en ben A technies hahahaha dus is niet echt aan mij besteed
                              ,..iemand uit de buurt die me kan assisteren?,….vriendelijk bedankt en een zonnig weekend gewenst :agent

                              #17889560
                              DeKleineMan
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 May 2007

                                Ben net speciaal ff naar buiten gelopen. Was ff benieuwd wie er gelijk had :angel En idd….als de lampen UIT staan doen de koplampsproeiers het NIET. Als de lampen AAN staan doen ze het WEL king:

                                #17889561
                                hellmonder
                                  Lid sinds:
                                  7 August 2011

                                  zal ik wel weer speciale hebben,…alleen doet ie het nog steeds niet,….help?

                                  #17889562
                                  FKsport
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 February 2010

                                    Ja het kan ooit een vreemd verhaal worden met lampjes die opspringen in het dashboard… Toevallig niet zomervloeistof erin gehad? (we hebben nog enkele nachtvorsten gehad) En als het bevriest dan kan er aardig wat kapot gaan

                                    #17889563
                                    svdk20
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 August 2009

                                      misschien heb je geluk.
                                      draai je voorwielen is helemaal uiterlijk naar rechts.
                                      ga dan bij je linker voor wiel zitten en kijk dan richting voorbumper langs het wiel af.
                                      daar zit je resorvoir aansluitingen.
                                      bij de meest is daar het plastic schutbord van de wiel kast kapot door sneeuw rijden bijvoorbeeld.
                                      anders platic schutbord los halen.

                                      of hoe dat zwarte plastic ook mag heten.

                                      succes

                                      #17889564
                                      sw_reijnders
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2005

                                        @svdk20 wrote:

                                        misschien heb je geluk.
                                        draai je voorwielen is helemaal uiterlijk naar rechts.
                                        ga dan bij je linker voor wiel zitten en kijk dan richting voorbumper langs het wiel af.
                                        daar zit je resorvoir aansluitingen.
                                        bij de meest is daar het plastic schutbord van de wiel kast kapot door sneeuw rijden bijvoorbeeld.
                                        anders platic schutbord los halen.

                                        of hoe dat zwarte plastic ook mag heten.

                                        succes

                                        dat zwarte plastic heet de wielkuip ;)
                                        en als je dat aan de kant schuift zie je idd een pompje . . . echter is die alleen voor je ruitensproeiers en niet voor je koplamp sproeiers.
                                        dat pompje zit namelijk ECHT achter je bumper.

                                        @DeKleineMan wrote:

                                        Ben net speciaal ff naar buiten gelopen. Was ff benieuwd wie er gelijk had :angel En idd….als de lampen UIT staan doen de koplampsproeiers het NIET. Als de lampen AAN staan doen ze het WEL king:

                                        ga je daar nog aan twijfelen . . . tuurlijk heb ik gelijk :jerry

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.