Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › koplamp lampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2013 om 09:27 #17260596
Hallo iedereen,
Vraagje ik weet dat ik H7 lampen in me auto heb zitten
maar wat voor stads lamp zit er in en wat voor groot lichtlamp ??
iemand een idee voor ik ze er uit haal ??dankje :thumb
12 september 2013 om 13:40 #18173159zijn de stadlampen toevallig w5w ?
ben dan alleen nog op zoek naar de naam van het groot licht king:12 september 2013 om 16:21 #18173160Stadslicht is idd w5w.
Grootlicht is H1.
12 september 2013 om 17:10 #18173161Dank u kan ik gaan kijken waar voor moois ik er in kan stoppen en hoeveel me dat dan kost
:thumbWil graag iets wat goed licht geeft en een mooie uitstraling,
Ik vind een blauwe gloed wel erg mooi :agent13 september 2013 om 06:33 #18173162@Opeltje17 wrote:
Stadslicht is idd w5w.
Grootlicht is H1.
fout
hb3, dat heeft mijn zafira als grootlicht, en ik heb op dim Xenon, en Philips xenon vervangers (halogeen) op groot
maar die wil ik wel weer kwijt, ga tzt ook xenon op grootlicht zetten13 september 2013 om 09:21 #18173163hb3 nog nooit van gehoord maar zal het is gaan nakijken.
verder zou ik graag xenon willen hebben hoor maar mijn zafira komt 2007 en ik heb geen koplamp sproeiers en geen automatische hoogte verstelling dus dat houd voor mij op.13 september 2013 om 10:05 #18173164ik heb een zafira A
13 september 2013 om 10:56 #18173165Ja en een zafira uit 2007 is een B dus H1.
13 september 2013 om 17:32 #18173166haha volgens mij is het ook een H1 :jerry :jerry
Maar ik zal is goed kijken :thumb17 september 2013 om 07:16 #18173167@OpelJeff wrote:
hb3 nog nooit van gehoord maar zal het is gaan nakijken.
verder zou ik graag xenon willen hebben hoor maar mijn zafira komt 2007 en ik heb geen koplamp sproeiers en geen automatische hoogte verstelling dus dat houd voor mij op.Dit is niet meer nodig sinds 2012
APK Keuring vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat voertuigen voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (Xenon) en die verder in gebruik genomen zijn na 31 december 2006, moeten zijn voorzien van automatische hoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie, komen met ingang van 1 april 2012 te vervallen.
Deze 2 eisen komen vanaf dan te vervallen omdat ze niet langer meer actueel worden geacht, gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen (xenon) op de huidige markt. Door het vervallen van de eisen uit de Regeling Voertuigen, wordt dus voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast zouden moeten worden.
Dit betekent dus voor menige automobilist dat bij het inbouwen danwel laten inbouwen van Xenon verlichting, onafhankelijk van de datum van ingebruikname van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreinigingsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.
Een actueel en dus bijgewerkt overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via de Rijksdienst voor het Wegverkeer :
17 september 2013 om 08:26 #18173168@Zafira2.2 wrote:
@OpelJeff wrote:
hb3 nog nooit van gehoord maar zal het is gaan nakijken.
verder zou ik graag xenon willen hebben hoor maar mijn zafira komt 2007 en ik heb geen koplamp sproeiers en geen automatische hoogte verstelling dus dat houd voor mij op.Dit is niet meer nodig sinds 2012
APK Keuring vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat voertuigen voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (Xenon) en die verder in gebruik genomen zijn na 31 december 2006, moeten zijn voorzien van automatische hoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie, komen met ingang van 1 april 2012 te vervallen.
Deze 2 eisen komen vanaf dan te vervallen omdat ze niet langer meer actueel worden geacht, gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen (xenon) op de huidige markt. Door het vervallen van de eisen uit de Regeling Voertuigen, wordt dus voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast zouden moeten worden.
Bedankt voor het bericht ik had dit ondertussen begrepen.
Ik heb verder zelf onderzoek gedaan naar xenon. het is inderdaad erg mooi maar ik vind voor de hoeveelheid die ik rij
veelste duur ik wil max rond de 100 euro uitgeven en dan heb je niet eens een slecht setje xenon en als je het doet moet je het goed doen dus kost veel geld check pilot maar.
Ik zelf ga nu voor xenon look lampen van gp thunderDit betekent dus voor menige automobilist dat bij het inbouwen danwel laten inbouwen van Xenon verlichting, onafhankelijk van de datum van ingebruikname van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreinigingsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.
Een actueel en dus bijgewerkt overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via de Rijksdienst voor het Wegverkeer :
17 september 2013 om 08:58 #18173169In mijn vorige auto ( volvo v40 ) heb ik 2 jaar lang een setje gehad van € 109,- naar volle tevredenheid. Hier werd 24 maanden garantie op gegeven. Het inbouwen is in deze auto makkelijk in een uurtje te doen, bij de zafira wel anders ivm moeilijk bereikbaarheid van de lampen. Succes verder!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.