Koplamp hoogte verstelling

Forumindex Forums Modellen Astra Koplamp hoogte verstelling

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    2cv6
    Deelnemer

Sinds dit jaar moet de koplamp hoogte verstelling van je auto bij de AKP keuring werken. Die van mij heeft het altijd gedaan, maar nu dus niet meer. :swear
      Omdat de auto binnenkort gekeurd moet worden, zal ik het toch moeten repareren. De rechter zijde werkt helemaal niet, de linker soms wel en soms niet. Als hij niet werkt, helpt het om op de lampunit te kloppen.
      Zijn de motoren links en rechts gelijk zodat ik ze even om kan wisselen om te controleren of de motor kapot is of het ergens anders aan ligt ?
      Zijn de motoren te verwisselen zonder de lampunit uit te hoeven bouwen ?

wim-v6
      Deelnemer

Astra-F Astra-G Astra-H ??

bij de astra-F kan je de schakelaar eruit halen en een afblind plaatse halen op de sloop.

Willem

2cv6
        Deelnemer

Sorry vergeten te vermelden, is een Astra G uit 1999.

Blue-Dragon
          Deelnemer

Links en rechts die zijn het zelfde, en om die te verwisselen zal je de voorbumper moeten demonteren.
            Het motortje dat kan je loshalen .zit een soort dekseltje op. Als je die eraf hebt kan je proberen om die lipjes die daarin zitten ff met een schuurpapiertje behandelen.

Kan zijn dat die lipjes niet zo’n goed contact meer maken door corrosie .

2cv6
            Deelnemer

Bedankt voor de tip, zal zaterdag eens kijken of ik de zaak weer werkend kan krijgen.

2cv6
              Deelnemer

Het is gelukt.:D
                Bumper er af (wat een kl#te dingen zijn dat waar de bumper aan de onderzijde mee vast zit). Koplampen er uit. Motortje er uit halen en het deksel er af halen.
                Nu voorzichtig de printplaat omhoog halen, let op, het motortje komt dan mee. Dan alle contacten opschuren met zeer fijn schuurpapier en de koperen lippen wat verbuigen zodat ze wat meer onder spanning komen te staan.
                Nu de printplaat met motor weer monteren. Druk dan met een kleine schroevendraaier (door het gat in de printplaat) het nokje van de potmeter (A) in de bevestiging (B). Deksel weer er op, en het motortje werkt weer. Nu alles weer monteren en de koplampen afstellen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.