koplamp defect?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen koplamp defect?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    martijn b.

Beste opelvrienden,

Zie hier hoe mijn xenon rechterkoplamp eruit ziet! Iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

Groeten,

Martijn

Opel_Bjorn
      Deelnemer

afdichtingsrubber die niet meer goed afdichten rond het glas of rond de klepjes via waar je de lampen verranderd

erwin78

of je ontluchting werkt niet meer goed!!

Ik heb bij mijn lampen (geen xenon) gewoon de afdicht rubbers een klein stukje open laten staan waardoor je veel betere ontluchting krijgt en er dus ook geen vocht achterblijft.

OPC Turbo

Afdichtrubbers controleren…

De ontluchtings slangetjes van je koplampen zitten nu naar onderen gericht, als je die eraf haalt en er lange slangen aanzet en dan op je luchtfilter aansluit heb je altijd “trek” in je koplampen… dat wil ook nog wel eens helpen om ze snel vochtvrij te krijgen en te houden.

martijn b.

jongens bedankt voor de tips. ga morgen op zoek naar de ontluchtingsslang. is dit klein of groot en kan dit verstopt zitten? de ander koplamp is perfect

het lijkt overigens wel of de lamp helemaal uit elkaar kan. zie de clips die er opsitten.

Hij is nu goed nat van binnendus moet er wel even wat aan doen.

welk rubber kan ik het beste dan wat open zetten om te laten luchten?

grtz,

Martijn

erwin78

volgens mij kunnen de lampen niet uit elkaar, tenminste niet op zo’n manier dat ze heel blijven.

Het koplamp glas (kunstof) zit gekit!

Dat van de slangetjes op je luchtfilterhuis zou idd ook nog een goede optie zijn.

martijn b.

Erwin bedankt, ik dacht nm van wel, zitten soort klikkers op

weet jij waar dat slangetje zit of een oplossing om in ieder geval het wat minder erg dan nu te krijgen??

martijn

OPC Turbo

Bij een Astra zitten ze op de onderste hoeken (volgens mij bij een Zafira ook en kan je ze zien als je de motorkap open hebt t.h.v. het torxschroefje waarmee het meegespoten randje onder je koplamp vast geschroefd zit)

martijn b.

Had hem zondag netjes droog door middel van een luchtcompressor….volgende dag weer exact hetzelfde terwijl het droog was geweest .

Heb ook geprobeerd om de koplamp in zijn geheel te demonteren…maar even uitgestelt, de hele voorbumper moest eraf!

Heb gezocht maar kan geen ontluchtingsgaatje vinden of iets wat erop lijkt!!!!!

Wie o wie

Martijn

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.