Koplamp Angel eye monteren

Forumindex Forums Modellen Corsa Koplamp Angel eye monteren

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Dillenvd
    Deelnemer

Beste Opel liefhebbers!

Ik heb sindskort mijn nieuwe achter lampen erop staan, leuk gezicht! Daarna besloot ik tog ook maar koplampen te bestellen, een uitvoering met 1 led ring per lamp.

Vanmiddag geprobeerd ze te installeren, maar loop tegen een aantal probleempjes aan;

– Het overzetten van de stelmotor van de lamp lukt niet, ik krijg hem niet van de ‘oude’ lamp af, na hem een kwartslag gedraaid te hebben krijg ik hem er alsnog niet af.
      – De draden die ik moet gebruiken om de led ring aan te sluiten, (2x rood, 2x zwart) waar moet ik deze op aansluiten?

Ik heb deze lamp:

Bedankt,

Dillen

kapelleboer

die stelmotor past nie op angel eyes..
        en ik hem me ringen op me stadslicht gezet.. dus dan zijn me ringen me stadslicht..

Dillenvd
        Deelnemer

Oke, maar er zit wel een aansluiting op mijn lamp voor een stelmotor, lijkt me raar dat deze niet past.

Op welke draden / stekker heb jij je ringen aangesloten, zoals ik al zei heb ik 2x rood en 2x zwart (wss voor beide LED’s)..

Dillen

kapelleboer

op die angel eyes zitten geen aansluiting.. zijn wel met de hand verstelbaar..

ik heb ze gewoon op de plus en min van het stadslicht gezet.. rood is + zwart is –
            moet gewoon ff proberen wel de + en – is van je stadslicht

Njoy_Corsa

handverstelling kan je gewoon uit de koplamp halen en in plaats daarvan zet je de elektrische stelmotor.

de kogel die op de motor zit kan goed vast zitten.

kapelleboer

okee dat wist ik nie:P heb ik ook nie gedaan haha

Dillenvd
                Deelnemer

oke bedankt, dus ik kan gwoon bij die oude lamp de motor eruit halen?
                  Had er wel wat moeite mee, als je de motor draait kan je hem naar je toe halen, maar dan zit hij idd binnenin nog eens goed vast. Er zit ook een witte draai dop op, waar dient deze voor?

Kan ik bij de angel eyes ook gewoon dat dopje eraf draaien en trekken, waarbij op die sticker staat: off ?

bedankt

Njoy_Corsa

witte draaidop kan je de lamp in hoogte bijstellen.

motor er gewoon uittrekken… en ik weet dat die goed vast kan zitten :P

andere vraag beantwoorden is wat lastig omdat de afbeeldingen nu missen. ;)

Dillenvd
                    Deelnemer

Zie jij zelf de afbeeldingen niet waarvan ik de links heb geplaatst in mijn 1e bericht?

Weet je toevallig ook waar ik de draden van de Leds kan aansluiten? Kan dat gewoon op het stekkertje dat naar het groot licht en/of stads(dim) licht zonder een weerstandje te moeten solderen, ik neem aan dat ze daar bij het fabriceren al rekening mee gehouden hebben, met 12V spanning.

Ik ga er morgen weer verder mee aan de slag. Ik heb intussen bij de nieuwe lampen de handmatige verstelling al eruit kunnen halen, zaten ook aardig vast.

Njoy_Corsa

Ik had bij de Corsa B van mijn vriendin de ring aangesloten op het stadslicht.

maar jij hebt andere denk ik..

Dillenvd
                        Deelnemer

Zo, het is inmiddels gelukt, vandaag de lampen er opgezet.
                          Moest wel het stekkertje voor het stadslicht verlengen, want bij de nieuwe lampen zitten deze op een andere plek. Het ziet er wel super uit, heb nu de angel eyes aangesloten op het stadslicht.

Heb vanavond wel gezien dat er (in beide lampen) een vochtplek zit, het is niet zo’n grote maar vind het tog vreemd dat ze er zitten. Kan dit komen doordat ik het stelmotortje heb overgezet, maar de rubberenring ervan niet heb gebruikt?

gekke-pappa

ik heb hetzelfde probleem ,vocht in de lampen heb alles al vastekit rondom het montuur ,ga straks weer een keer met een fohn erin ,dit had ik dus niet met mijn standaard lampen

roytj19

Ik had ook eerst angel eyes koplampen waar het vocht in zat..
                              Elke keer dat ik het vocht eruit haalde zat het er weer na 1 nachtje staan

Nu heb ik smoke koplampen en daar heb ik helemaal geen last van..

Rotho

[rquote=1798346&tid=136071&author=gekke-pappa]ik heb hetzelfde probleem ,vocht in de lampen heb alles al vastekit rondom het montuur ,ga straks weer een keer met een fohn erin ,dit had ik dus niet met mijn standaard lampen[/rquote]

Fohn heeft weinig zin, je verdampt alleen het vocht, zodat je het op dat moment niet kunt zien, maar later komt het alsnog terug

Dunc

Oh, ik had ook vocht in mijn chroomwitte achterlichtunits die ik had geplaatst. Zaten ook potdicht volgens mij.
                                  Na enige dagen trok het vanzelf weg en tot heden (na een maand) geen last meer van.
                                  In mijn geplaatste Angel Eyes (4 lampen, waarvan 1 ring) geen last van condens gehad..
                                  Ziet er verder netjes uit hoor! Ik heb er direct booskijkers op geplakt. Staat ook stoer als totaalplaatje.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.