Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › koplamp afstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 13:03 #17246181
hallo.
kan iemand mij vertellen hoe ik de linkerkoplamp moet afstellen
vectra X1.6XEL 1998
heb al zitten kijken en gelezen dat het met een schroefje moet, maar zie geen schroefje (of kijk er over heen)
en in de how to staat het er niet bij .liefst met een foto erbij (ben maar een leek)
aan een schroefje draaien kan ik nog wel :Palvast bedankt
6 februari 2012 om 13:15 #17988191welke koplampen gewone????zat bovenop dacht ik
6 februari 2012 om 13:22 #17988192ja idd gewoon de orginele koplamp
zijn dat die plastic wittig kleurige inbusschroefjes?6 februari 2012 om 13:28 #17988193Jaja dat zijn ze, als het goed is he. Je er 1 voor groot licht en 1 voor dimlicht.
Maat 7 voor imbus, zo eentje die je niet in een setje hebt zitten :p volgens mij!6 februari 2012 om 13:31 #17988194hmm owkee, maar welke is voor dimlicht en welke voor groot licht dan?
ow dus dan heb ik dadelijk de inbus niet eens hmmm.
kan ik daarvoor niet gewoon langs een garage dat hun het doen, of moet dat ook weer geld kosten6 februari 2012 om 13:38 #17988195Die gaan dat weer officieel doen enzo met zo’n apparaat daar vragen ze wel geld voor.
Witte ding aan de kant van groot licht is idd voor groot en wit aan dimkant van koplamp is voor dim. Imbus 7 kan je bij elke automaterialen zaak kopen. En het karweitje is echt simpel. Wel doen als het donker is, dan zie je de lijnen op de muur beter!6 februari 2012 om 13:42 #17988196hmm ja idd en daar heb ik geen geld voor en geen zin in.
hij is afgekeurt op de lamp links voor, volgens mij dimlicht, als ik die net zo stel als de rechter dan zou het toch goed moeten zijn?6 februari 2012 om 15:02 #17988197Jawoor er is ook een truuc voor om het precies af te stellen:
Rij de auto op een vlakke ondergrond tegen een muur en teken het hart van de koplamp af op de muur.
Zet de auto 5 meter van de muur af.
Verbind de twee punten met elkaar zodat je een streep op de muur krijgt.
Zet op 5 cm onder deze streep evenwijdig nog een streep.
Als het goed is wordt er een horizontale en naar rechts op lopende lichtbundel op de muur geprojecteerd.
Nu kan je de hoogte afstellen, deze moet 5cm (bij 5mtr)lager zijn als de streep op de muur (dat was het midden van de koplamp).Nadat je dit gedaan hebt kan je zonder iemand te verblinden naar een garage om de koplampen met een afstelapparaat precies goed af te stellen.
En je koplamp is toch niet afgekeurd omdat er roest op zat hey? Anders zul je er toch een andere in moeten zetten! Als heb een b1 is heb ik er nog gratis voor je liggen!
6 februari 2012 om 15:04 #17988198nee staat duidelijk op het formulier lv koplamp afstellen.
lullige is dat ze er niet bijzeggen of het te hoog of te laag is6 februari 2012 om 15:21 #17988199Ow mja als alleen links is afgekeurd, dan eventjes tegen een muur zetten en dan daaien tot die dezelfde hoogte heeft als rechts idd! Karweitje van 30 seconden denk ik!
Succes in ieder geval!
6 februari 2012 om 15:27 #17988200haha ja dat dacht ik ook, dan kan het toch niet fout zijn als de rechtse wel goed is :P
bedankt voor de info mensen ga het vanavond ff fixen
7 februari 2012 om 06:52 #17988201@sander2.5v6 wrote:
Jaja dat zijn ze, als het goed is he. Je er 1 voor groot licht en 1 voor dimlicht.
Maat 7 voor imbus, zo eentje die je niet in een setje hebt zitten :p volgens mij!Nee.
1 is voor het omhoog en naar beneden.
de andere is voor naar links en rechts.Je kan de koplamp wel afstellen tegen een muur, maar dan kan je alleen de hoogte doen.
Staat het beeld te ver naar links of rechts dat kan je niet zien op de muur.Hadden ze dat niet ff bij de apk kunnen doen. Is vaak maar 5 tellen.
7 februari 2012 om 07:43 #17988202@arjontje wrote:
@sander2.5v6 wrote:
Jaja dat zijn ze, als het goed is he. Je er 1 voor groot licht en 1 voor dimlicht.
Maat 7 voor imbus, zo eentje die je niet in een setje hebt zitten :p volgens mij!Nee.
1 is voor het omhoog en naar beneden.
de andere is voor naar links en rechts.Je kan de koplamp wel afstellen tegen een muur, maar dan kan je alleen de hoogte doen.
Staat het beeld te ver naar links of rechts dat kan je niet zien op de muur.Hadden ze dat niet ff bij de apk kunnen doen. Is vaak maar 5 tellen.
Sorry klopt, ik heb andere koplampen! Mijn fout.
7 februari 2012 om 07:46 #17988203Als de lampen niet 100% goed staan doen ze toch op de A.P.K goed zetten. Of het moet zo erg zijn dat ze het zelf niet kunnen fixen. Maar heb vaker zelf gehad dat de lamp wat hoger mocht. En dan doen ze dat even 2min werk voor ze. ;)
7 februari 2012 om 11:10 #17988204hmm ja dat dacht ik ook al, als het zo simpel is, waarom doen ze het dan niet even snel.
maar ik denk dat het komt doordat het een bedrijf is die alleen apk doen en verder niks met reparaties of zo.
voordeel is dat ze je ook niks zomaar aansmeren, want ze doen niks met auto’s dus iets verkopen kunnen ze niet.
mischien dat ze daarom wel wat strenger zijn.ik heb meer vertrouwen in hun dan in een andere garage voor de keuring, vorig jaar werd mijn auto afgekeurt bij een andere garage op de handremkabel en fuseekogel.
dat vertrouwde ik niet en toen ben ik ook naar dit bedrijf gegaan en die keurden hem af op fuseekogel en knipperlichtlampje. dus handremkabel was niks mee aan de hand,
dus nu heb ik er wel vertrouwen in dat het allemaal klopt. is alleen jammer van zoiets simpels als lamp die niet goed staat7 februari 2012 om 12:51 #17988205kleine update
zojuist bij een garage geweest voor de koplamp te laten afstellen.
instellingen waren juist, lampje zat er verkeerd in,
lullige is dat ik die zelf ooit vervangen heb :shock: :crymorgenvroeg om 9 uur is de herkeuring, hopelijk word hij dan goedgekeurt :hmmz
7 februari 2012 om 13:48 #17988206Dat zou nu toch goed moeten komen. ;)
7 februari 2012 om 20:18 #17988207@itsthedch wrote:
kleine update
zojuist bij een garage geweest voor de koplamp te laten afstellen.
instellingen waren juist, lampje zat er verkeerd in,
lullige is dat ik die zelf ooit vervangen heb :shock: :crymorgenvroeg om 9 uur is de herkeuring, hopelijk word hij dan goedgekeurt :hmmz
OH dat heb ik ook weleens gehad.
ff gauw in het donker lampie vervangen.de volgende dag naar klazienaveen gereden . . . konden sommigen hier op het forum enorm waarderen :jerry
7 februari 2012 om 21:28 #17988208SWD40BOUWLAMPendatzonderxenoninorigineleb2koplampenUIGEFIKTELAMPCONTROLEDOOSenMULTITIMERdoorGOEDKOPEONDERDELEN_REIJNDERS
Willem
7 februari 2012 om 21:31 #17988209die multitimer had niks met die bouwlamp te maken :jerry
7 februari 2012 om 21:33 #17988210klopt, die uitgeficte lampcontrole doos ook niet, en al die gesmolten zekeringen ook niet, en ook niet dat relaisje van de binnenverlichting…
willem
8 februari 2012 om 10:28 #17988211haha nee lamp was goed, zat er alleen niet goed in, waardoor hij een rare lichtbundel gaf schijnbaar,
mij nooit opgevallen eigenlijk, maar ja als ik licht heb dan is het al lang goed :Pmaar alles met alles is de auto vandaag goedgekeurt.
dus kan er weer tegen aan :P
bedankt voor de reacties en wat mij betreft mag ie weer dicht -offtopic
8 februari 2012 om 13:54 #17988212Lampje kan er maar op één manier goed in. Er zitten niet voor de sier een paar lipjes aan de fitting. Die horen dus in uitsparingen te vallen van de reflector.
Zie ze nog steeds en veel te vaak rijden: lampje scheef, op de kop. En dan denk ik: zelf even aan het hobbyen geweest zeker.
Ellendige is dat je lichten dan erg kunnen verblinden.Maar wat een kluns daar bij die APK: dat zie je toch, dat het lampje er verkeerd in zit!? En dan zèg je dat toch even!?
8 februari 2012 om 14:47 #17988213ja en nee, zou zeggen dat ze niet zo moeilijk doen, maar is een bedrijf die gewoon niks repareren aan een auto, dus kijken alleen maar of alles voldoet aan de apk eisen , thats it, dus als er dan een probleem is dan doen ze er niks aan,
haha nou lampje kan er op alle manieren in, alleen dan is het niet zoals het hoort :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.