Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Forumindex Forums Modellen Astra Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 326)
  • Auteur
    Berichten
  • #17902217
    mugenpower
      Lid sinds:
      31 May 2005

      Likje kopervet op de naaf en probleem opgelost.

      #17902218
      astra-gtc-freak
        Lid sinds:
        3 March 2010

        Iedereen die winterbanden onzin vinden, hebben waarschijnlijk nog nooit ervaring opgedaan met het rijden op winterbanden.
        Voordat ik met winterbanden ging rijden vond ik het ook allemaal onzin en overbodig.
        Maar nu zou ik geen winter meer zonder willen.
        En je heb niet alleen voordeel met sneew maar ook met koud vochtig (onder de 7graden) wegdek heb je veel meer grip met winter banden.

        Nog een aantal tips bij het aankopen van winter banden let op het ijskristal in het bergje op de zijkant van je banden.
        Deze moet bv in Duitsland op de banden staan anders is het daar geen officiele winterband.
        Ook het profiel moet voldoende zijn min 4mm alles minder dan 4mm is in Duitsland ook geen officiele winterband meer.
        En ook raden ze aan om je winterbanden 0,1bar meer op druk te zetten dan dat ze voorschrijven voor je zomerbanden.

        Nog meer tips altijd welkom :thumb

        #17902219
        mugenpower
          Lid sinds:
          31 May 2005

          Neem altijd een maatje smaller dan wat er normaal onder hoort.
          Geeft je nog meer grip omdat het gewicht per cm2 bandoppervlak toeneemt en ze zijn vaak nog wat goedkoper ook.

          #17902220
          nicocorsa
            Lid sinds:
            6 June 2006

            hallo iedereen . voor al de mense die zeggen dat ze dat niet nodig hebben , en dat hun rij en anticipeer gedrag met de auto zo goed is . zou zich er van moete gewissen dat ze eigenlijk een verschrikkelijke eigen dunk van hun zelf hebben .

            ik weet dat ik veel mense op de tenen ga staan . maar het feit is zo dat winter banden effectief werken . en geloof me ga zelf niet zeggen dat ik goed met de auto kan rijden . maar kan wel zeggen dat ik zo eerder ook dacht . en waarom rijdt regionale rally’s . en kan ook wel sturen met de auto . met mijn oude corsa b .

            tot nader in zien heb ik me een insignia op 20 ” gekocht met bandjes 245/35/20 vergelijking corsa 165/65/14 stond ik op een dun laag je sneeuw en geraakte zelfs niet weg aan de lichten . en ja dan heb je tractie control en esp . heb me nu een setje aan geschaft .

            en vorig jaar een setje voor mijn astra j en geloof me het is echt voelbaar en zou echt niet meer zonder willen .

            trouwens der zijn altijd hard rijders met zomer of winter banden . en denken mij overkomt wat .
            maar de mense die het afzweren en op alles kunnen reageren lopen ook wel eens tegen de lamp . niemand is klaar op plots te reageren als de auto schuift .

            huur eens een setje en je zal direct weten waarom.

            groetjes nico

            #17902221
            okkie-001
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2009

              vandaag toch maar de bandjes besteld bij popgom.nl

              het zijn Vredestein Snowtrac 3 geworden 175/65 r14 voor €61.90 per band x2
              bij autobandenmarkt.nl kosten de zelfde banden €73.10 dat was mijn ff teveel verschil
              terwijl de zelfde banden 3 weken geleden ook rond de €60 koste

              michel

              #17902222
              frank de jonge
                Lid sinds:
                23 May 2011

                Ik heb ze eronder nu. Laat die witte sloot maar komen.

                #17902223
                Astra_JL
                  Lid sinds:
                  19 October 2011

                  Tijdje geleden maar wat banden gehaald. Heb altijd in de atos van mijn moeder kunnen rijden met met een licht gewicht, goed gevoel van de weg, smalle banden en ervaring. Nu een eigen astra die een stuk zwaarder is, bredere banden heeft, geen nieuwe voorbanden, comfortabeler is en dus minder straat gevoel geeft en natuurlijk het gemis van ervaring in deze auto. Ik had toen ik naar de banden keek het gevoel dat het op een pak sneeuw zou lijken of ik op van die plastic sleetjes zou glijden in plaats van lekker door de sneeuw te kunnen ploegen dus heb ik voor mijn gevoel maar winterbanden gehaald.

                  #17902224
                  2e-c14nz
                    Lid sinds:
                    5 June 2009

                    Wij rijden sinds vorig jaar met hankook ice bear banden voor de corsa rond. Ik moet zeggen, ik zou niet anders meer willen. Je merkt gewoon dat je meer grip hebt. Het is natuurlijk niet alleen voor onze eigen veiligheid maar ook voor die van andere. Ik kan het alleen maar aanbevelen om een keer een rit te maken met zomer en met winterbanden om het verschil te merken en dan te zeggen of het onzin is of niet. En eerlijk is eerlijk, ik geef liever een paar honderd euro uit voor iets meer veiligheid, dan dat iok achteraf moet zeggen ” had ik maar”.. Het blijft een hulpmiddel en de bestuurder is natuurlijk de sleutel tot een veilige rit.

                    #17902225
                    derartz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2011

                      Nou ik heb dus sinds vandaan 4 2e handse winterbanden onder de astra liggen met 7 mm ongeveer.
                      Voor het eerst dat ik ook winterbanden ga rijden… ik rij overgens 26000 km per jaar

                      Het zijn Michelins Alpine A4 banden (205-55-R16). http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2011/wb11_wb175_2.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Ik ben heel benieuwd!
                      Iemand die deze banden ook heeft toevallig?

                      #17902226
                      crossagek
                        Lid sinds:
                        13 January 2005

                        ik ga morgen mijn winterbanden monteren .

                        is ook een klein beetje uit noodzaak omdat mijn zomerbanden voor op zijn en ik ga glijden , en ik wil pas nieuwe zomerbandjes halen als ik mijn 13de maand op de rekening heb staan , omdat ik goede banden wil :oops:

                        #17902090
                        SRY
                          Lid sinds:
                          12 September 2010

                          Onder mijn astra liggen fijn al de winterbanden. Heb er vorig/afgelopen jaar toch profijt van gehad. Kon overal gewoon weg rijden. :)
                          En je moet winterbanden gewoon op tijd kopen: eind zomer / begin herfst, dan is het nog betaalbaar.
                          Mijn vader heeft ook een astra met alleen zomerbanden, nou die hing toch vaak vast in de sneeuw dus doe mij maar fijn winterbanden.
                          Zo beschadigen mijn zomervelgen ook niet door het zout. :angel

                          #17902227
                          Driekus
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 October 2010

                            Mijn ouders zijn nu eindelijk ook overstag. 18″ Irmscher Turbo Star velgen met Vredestein Wintrac Xtreme winterbanden.

                            #17902228
                            RISL
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              24 January 2011

                              Waar ik eerder in dit topic nog aangaf niet over te stappen, omdat ik het onzin vind, ben ik nu van mening verandert.
                              Ik heb de test van de Autoweek gelezen waarin winterbanden werden vergeleken. Dat op zich heb ik eerder gezien, maar nu werd er ook één zomerband in de test mee meegenomen. Het verschil in de remweg heeft me doen besluiten om winterbandjes aan te schaffen. Ben erg benieuwd naar het moment dat ik er mee ga rijden (vind het er nu nog te warm voor).

                              #17902229
                              TheGeneral
                                Lid sinds:
                                21 February 2010

                                @ RISL Goeie keuze :thumb Dat verschil ga je goed merken met nat weer en sneeuw. ;)

                                #17902230
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  M’n Vredesstein Sporttrac 3 (zomerbanden) zijn met nat weer anders overtroffen en scoren in iedere bandentest het best bij nat wegdek. Denk dat ik het verschil vooral ga merken op sneeuw en ijs.

                                  #17902232
                                  jwvanyperen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 April 2008

                                    Ze staan in de schuur hoor :jerry Wel een tijdje moeten zoeken op marktplaats :vertag
                                    Vanavond wezen halen
                                    205/55/16
                                    profiel +7mm
                                    <€ 300.00

                                    In de loop van de maand even er onder zetten :angel

                                    #17902112
                                    benoben
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 March 2010

                                      @jwvanyperen wrote:

                                      Ze staan in de schuur hoor :jerry Wel een tijdje moeten zoeken op marktplaats :vertag
                                      Vanavond wezen halen
                                      205/55/16
                                      profiel +7cm
                                      <€ 300.00

                                      In de loop van de maand even er onder zetten :angel

                                      Mooie velgen erbij :thumb
                                      Even een opmerking, 7 centimeter profiel? :mrgreen:

                                      #17902233
                                      jwvanyperen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 April 2008

                                        Zijn stalen velgen met doppen
                                        en ja heb de profielmeter erin zien staan 7.2mm
                                        :wtf nu lees ik het pas gelijk ff aanpassen :jerry

                                        thanks Jan :thumb

                                        #17902234
                                        crossagek
                                          Lid sinds:
                                          13 January 2005

                                          @jwvanyperen wrote:

                                          Zijn stalen velgen met doppen
                                          en ja heb de profielmeter erin zien staan 7.2mm
                                          :wtf nu lees ik het pas gelijk ff aanpassen :jerry

                                          thanks Jan :thumb

                                          als dat stalen velgen zijn met doppen zijn in je post met foto’s dan ben ik sinterklaas ;)

                                          #17902235
                                          jwvanyperen
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 April 2008

                                            Dan zal ik je gelijk maar even een zwarte piet geven :jerry
                                            Ik heb nu even foto gemaakt moest wel ff trekken maar zie foto

                                            Jan ;)

                                            #17902236
                                            RISL
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              24 January 2011

                                              Ja, dat is inderdaad staal met wieldoppen. Ze hebben er een bepaalde naam voor, kom er zo gauw niet op. Zitten onder veel H’s en je ziet alleen van heel dichtbij dat het geen lichtmetaal is.

                                              #17902237
                                              crossagek
                                                Lid sinds:
                                                13 January 2005

                                                @jwvanyperen wrote:

                                                Dan zal ik je gelijk maar even een zwarte piet geven :jerry
                                                Ik heb nu even foto gemaakt moest wel ff trekken maar zie foto

                                                Jan ;)

                                                damn , dat is voor het eerst dat ik dit type velg en wieldop zie :shock:

                                                had ik dit eerder geweten dat dit bestond dan had ik ook zoiets voor mijn astra G gezocht .

                                                staat toch stukken beter dan de stalen velgen met orginele astra doppen waar je de stalen velg gewoon achter ziet zitten :( ( zoals bij mij nu het geval is dus :???: )

                                                #17902238
                                                kwalihavome
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 August 2006

                                                  @RISL wrote:

                                                  Ja, dat is inderdaad staal met wieldoppen. Ze hebben er een bepaalde naam voor, kom er zo gauw niet op. Zitten onder veel H’s en je ziet alleen van heel dichtbij dat het geen lichtmetaal is.

                                                  Het is de “Design” lijn velgen van Opel.
                                                  Zijn leverbaar als winter, maar ook als zomerband.
                                                  Ik heb ze nu ook als wintervelg onder mijn Astra H in combinatie met de Semperit band

                                                  #17902239
                                                  Itsacon
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    20 April 2011

                                                    Gisteravond een setje 175/70-14 Continentals voor de Vectra A besteld, met stalen velgen. Eenmalige investering van net iets onder de 500 euro (met verzenden), maar maak niet zoveel kilometers, dus ze zullen wel een paar jaartjes meegaan. Vooral aangeschaft voor de wintersport, maar hier in Utrecht vorige winters genoeg autos zien schuiven op bruggen enzo dat ik vermoed er in Nederland ook wel plezier van te hebben.

                                                    Volgens mij zitten er nu all-season banden onder, maar bij de volgende vervanging worden dat dus gewoon echte zomerbanden.

                                                    En m’n Vectra staat nu ook op staal, dus wieldoppen kunnen gewoon overgezet. Tip van vet op de as is wel een goed idee, ga ik zeker doen bij het wisselen.

                                                    #17902240
                                                    Supermotard
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 April 2011

                                                      Winterbanden! Als het kan altijd doen.
                                                      De testen zeggen genoeg.
                                                      1 keer aanschaffen en je zomer set slijt ook niet, dus je hebt alleen de aanschaf kosten.
                                                      Het er onder zetten doen de meesten zelf!!!
                                                      Heb je gelijk mooie de tijd om de zomerset eens lekker van binnen en buiten te poetsen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 326)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.