Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Forumindex Forums Modellen Astra Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 326)
  • Auteur
    Berichten
  • #17902142
    turbosix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2010

      en michelin wintersloffen in 215-45-zr17 kosten?

      #17902143
      slopelrijder
        Lid sinds:
        3 April 2011

        ik ga eind volgende week over naar de winterbanden, ik ben regelmatig in duitsland, en daar is het eigenlijk verplicht om in winterse omstandigheden winterbanden er onder te hebben….
        heb je ze niet, en gebeurt er wat? dan moet je van goede huize komen wil je niet de schuld krijgen van het ongeluk….

        maar zoals altijd; iedereen rijdt rustig, maar de (niet)zeldzame gek race’t of het hartje zomer is….

        #17902144
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          vorig jaar: op de zomerwielen. bijna nieuwe michelin energie saver banden, 185-65-15.
          In de sneeuw getest, op ijs, bochten gemaakt, conclusie: je glijdt alle kanten op, totaal geen controlle, je kon niets anders dan glijden.
          Heb dit getest op een heel groot terein, van oorsprong asvalt, en gewoon gas erop.

          daarna winterbanden eronder, bijna nieuwe vredestein snowtrack 2 195-65-15.
          vol gas optrekken, 10 meter doorslippen, daarna reed ik zo weg.
          bochten maken, breekt iets uit, dus even gas los, en meteen weer grip.
          met 20km per uur rijden, vol gas erop, 2 sec doorslippen, en ik had controlle met half gas.
          handrem bochtjes gemaakt, geen probleem, in de sneeuw, met zomerbanden ging ik 180 graden.

          dit was puur om te testen, iedereen die zegt dat winterbanden onzin is, regelrechte inzin, ga er maar eens mee rijden, je weet niet wat je mee maakt.

          verder rijd ik met het verkeer mee, gas los, rustig de bocht om. alsof je op asvalt rijd :angel
          je moet het ervaren….

          #17902145
          mugenpower
            Lid sinds:
            31 May 2005

            Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel old/youngtimer opelrijders gebruik maken van winterbanden.

            Ik heb na een paar seizoenen met de C kadett op winterbanden vandaag weer een bestelling gedaan van nieuwe Goodyear Ultragrip 8 bandjes.

            Heb nog nooit zo’n big smile op mijn gezicht gehad als een paar jaar terug toen er een dik sneeuwdek lag en dat ik een gast met een nieuwe lease Audi zag martelen met een schepje op een parkeerterrein. Ik kwam aanlopen, stap naast zijn nieuwe Audi in mijn ingesneeuwde c kadett en rij moeiteloos zonder slippen weg op mijn hagelnieuwe winterbanden. Stak de duim nog even naar hem op maar hij kon er zichtbaar niet om lachen. :wors :wors

            Waar ik me nu wel altijd aan irriteer is die gasten op zomerbanden die zodra er een klein beetje sneeuw ligt direct stapvoets gaan rijden. :fy1

            #17902146
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              ik had een set winterbanden voor mijn corsa A TR , maar aangezien zout het plaatwerk niet ten goede kwam , heb ik de TR lekker binnen gehouden de afgelopen 2 jaar en heb ik die set winterbanden verkocht .

              Nu heb ik dus een set winterbanden gekocht voor mijn astra , maar waarschijnlijk gaat mijn vriendin binnenkort werken en heeft zij de astra nodig voor het werk en ga ik de TR weer gebruiken voor woon / werk verkeer .

              toevallig dat mijn maat nog een set winterbanden heeft liggen op velg welke hij niet gebruikt en welke ik mag lenen voor onder de TR .

              Dus je bent niet de enige met winterbanden onder een oldtimer ;) ;)

              #17902147
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                Ik mis eigenlijk de optie: ” Wel van plan, tot op heden nooit gedaan” <– mijn situatie.

                #17902148
                frank de jonge
                  Lid sinds:
                  23 May 2011

                  Misschien de wintersloffies dit weekend er maar ff onder zetten. Móet in de winter natuurlijk wel gewoon naar ZAK kunnen zonder prent te krijgen. Want geen winterbanden daar in de verplichte maanden is prent.

                  #17902149
                  1985
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2006

                    @frank de jonge wrote:

                    Misschien de wintersloffies dit weekend er maar ff onder zetten. Móet in de winter natuurlijk wel gewoon naar ZAK kunnen zonder prent te krijgen. Want geen winterbanden daar in de verplichte maanden is prent.

                    Je was toch alleen ‘onverzekerd’ wanneer je zonder winterbanden een aanrijding kreeg? Of zijn die regels ook al weer veranderd?

                    #17902150
                    frank de jonge
                      Lid sinds:
                      23 May 2011

                      Die banden.zijn in dld verplicht. Je bent niet verzekerd als je zonder rijdt maar bij een drs. Controle kunnen ze je daarvoor wel bekeuren.

                      #17902151
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        In DLD is het inderdaad VERPLICHT om winterbanden te hebben in de winter..

                        en daarbij komt inderdaad dat het Zeer Zwaar word meegewogen in de Schuldvraag bij ongelukken.

                        Willem

                        #17902152
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          @turbosix wrote:

                          en michelin wintersloffen in 215-45-zr17 kosten?

                          Moet het Michelin Wintersloffen zijn.

                          De Bridgestones zijn door de ADAC als goed tot zeer goed uit de test gekomen, mag voldoende wezen.

                          Geld ook voor de volgende:

                          – Falken HS-439 komen uit de test als goed: vanaf 110 euro verkrijgbaar, snelheids codering V (tot 240km/u)
                          – Toyo Snowprox S953 komt ook goed uit de test: vanaf 146euro verkrijgbaar, snelheidcode H (tot 210km.u)

                          Willem

                          #17902153
                          Rotho
                            Lid sinds:
                            22 January 2010

                            Vind het altijd zo’n bullshit als mensen zeggen, ik neem ze niet want ik rij maar 5000 per jaar. In dat jaar rijd je er vast ook nog een paar duizend in de winter, zodat je zeker zonder winterbanden ook brokken kunt maken.

                            Voor mij sinds vorig jaar wel winterbandjes, en het bevalt me prima!

                            #17902154
                            jojonopel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 September 2006

                              Op mijn Ascona C van 1982, dus ook oldtimer, heb ik ook winterbanden laten leggen, ze
                              keken maar raar in de bandencentrale !
                              Ik rij ook maar 7000 km per jaar, maar veiligheid gaat voor !!

                              #17902155
                              manta_dennis
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Heb net weer nieuwe winterbanden voor de Astra besteld. Heb gekozen voor de Michelin Alpin 4.

                                #17902156
                                gertjuh1968
                                  Lid sinds:
                                  20 February 2011

                                  @KadAstra-EF wrote:

                                  Winterbanden = schijnveiligheid.

                                  En wie liggen er allemaal in de sloot ?
                                  Juist, de mensen die menen in te moeten halen en vervolgens alles en iedereen in gevaar brengen.
                                  Mensen die denken dat ze met winterbanden harder kunnen rijden en hun rijstijl niet aanpassen aan de omstandigheden.
                                  Dat heb ik al veel te vaak gezien.

                                  Nee, ik heb en blijf lekker zomerbandjes houden. Als het glad is gewoon je snelheid aanpassen !!!
                                  Goedkoper kan niet.

                                  Rik ;)

                                  :thumb hier heb ik niks meer aan toe te voegen.

                                  #17902157
                                  mugenpower
                                    Lid sinds:
                                    31 May 2005

                                    @gertjuh1968 wrote:

                                    @KadAstra-EF wrote:

                                    Winterbanden = schijnveiligheid.

                                    En wie liggen er allemaal in de sloot ?
                                    Juist, de mensen die menen in te moeten halen en vervolgens alles en iedereen in gevaar brengen.
                                    Mensen die denken dat ze met winterbanden harder kunnen rijden en hun rijstijl niet aanpassen aan de omstandigheden.
                                    Dat heb ik al veel te vaak gezien.

                                    Nee, ik heb en blijf lekker zomerbandjes houden. Als het glad is gewoon je snelheid aanpassen !!!
                                    Goedkoper kan niet.

                                    Rik ;)

                                    :thumb hier heb ik niks meer aan toe te voegen.

                                    Ze zeggen verstand komt met de jaren maar jij hebt zeker nog een paar extra jaartjes nodig :sleeping

                                    #17902158
                                    1985
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 January 2006

                                      @wim-v6 wrote:

                                      In DLD is het inderdaad VERPLICHT om winterbanden te hebben in de winter..

                                      en daarbij komt inderdaad dat het Zeer Zwaar word meegewogen in de Schuldvraag bij ongelukken.

                                      Willem

                                      @frank de jonge wrote:

                                      Die banden.zijn in dld verplicht. Je bent niet verzekerd als je zonder rijdt maar bij een drs. Controle kunnen ze je daarvoor wel bekeuren.

                                      Ah heren ok! Dat was nieuw voor mij. :wors

                                      Heb me nooit meer met die regels bezig gehouden omdat ik ze er toch swinters altijd onder heb :angel :D

                                      #17902159
                                      sebastiaankadettcabriogsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2005

                                        ik heb ze sinds vorrig jaar, hier op het forum astra g wielen met vredestijn snowtrack oid 100 euro voor 4 velgen meg 4 banden met plus minus 6 min profiel.

                                        normaal rij ik met 8J 17 inch et 35 215-40-17 banden

                                        nu met 6j 15 inch et 49 185-65-15 banden

                                        het is echt een wereld van verschil ook mede door de originele et waarde van Opel.

                                        zou niet meer anders willen, en het is zeker geen schijnveiligheid.

                                        #17902160
                                        Astra F Vaassen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 February 2010

                                          Nog nooit winterbanden onder men astra gehad, en dit jaar weer niet!

                                          #17902161
                                          Klanderman
                                            Lid sinds:
                                            29 March 2009

                                            @turbosix wrote:

                                            en michelin wintersloffen in 215-45-zr17 kosten?

                                            Heb jij een remmenupgrade gedaan dan? De standaard remmen op jou auto zijn toch 308mm. Daar past gewoon 16 inch op. Bij 17 inch wordt de wang van je band wel weer zo klein dat het effect van de winterband al weer oplost. Bovendien is 215 ook wel een erg brede band. Hoe smaller, hoe beter met winterbanden. Des te breder de band, des te langer het duurt voordat sneeuw/water uit het loopvlak van de band wordt geperst. Als jij de originele remmen nog hebt kun je gewoon op 205-55 R16 rijden.
                                            Met winterbanden geld, hoe smaller de band en hoe hoger de wang van de band, hoe beter!

                                            Overigens kan ik niet meer zonder. Ik heb ze vorig jaar voor het eerst aangeschaft en wat een verademing is dat. Je hebt echt zoveel meer grip!

                                            #17902162
                                            kaneelschep
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 November 2004

                                              Het is al gezegd maar het moet blijkbaar vaak herhaald worden :) Van degene die ze al hadden wil geen 1 persoon ooit meer zonder. En degene die ze nog niet hadden weten echt gewoon niet waar ze het over hebben.

                                              Mooi voorbeeldje van vorig jaar winter in Utrecht. Overal verse sneeuw en nog veel meer onderweg.
                                              Stoepen, drempels, busbanen allang niet meer te zien. Grip nul. Aan alle kanten glijden autos, Zoals degene die hier zo stoer roepen geen winterbanden nodig te hebben, de bocht uit tegen dingen aan. Ik zie mensen rennen voor hun leven omdat er autos op ze af glijden. Ze komen niet weg bij stoplichten. Komen zelfs niet eens een drempeltje op om in de woonwijk te komen.
                                              En wij reden hier met de sneeuwbanden gewoon overal vrolijk tussendoor zonder 1 probleem.
                                              Zie je ze kijken hee! Maar volgend jaar gewoon allemaal weer stug roepen hoe zinloos winterbanden zijn omdat het zo kort winter is in Nederland.. :P
                                              uhu.. :hmmz
                                              :P
                                              Ieder zijn fetish! Als je maar uit mn buurt blijft met je auto op zomerbanden! ;) hahaha

                                              #17902163
                                              Ben1960
                                                Lid sinds:
                                                9 June 2007

                                                Heb nu 3 jaar winterbanden Goodyear Ultragrip en bevalt mij goed.
                                                Deze kwamen zeer goed uit de test, daarom deze keuze.

                                                #17902164
                                                frank de jonge
                                                  Lid sinds:
                                                  23 May 2011

                                                  IN de sneeuw zoals de afgelopen 2 jaar zijn winterbanden echt een must.

                                                  Moet er ook bij zeggen dat ik 2 jaar terug met een MG ZR op semi’s in de winter reed :oops:
                                                  Dat was niet echt een aanrader, redde me er wel mee maar het hield niets over. Heuveltjes was einde oefening, stoplichten dramatisch. Het jaar daarop gelijk winterbanden aangeschaf op 14″steelies van een corsa C (want dat past gewoon) en serieus, wat een verademing!

                                                  Heb btw die 14″set nog liggen met nieuwe banden :). Iemand interesse?

                                                  #17902165
                                                  turbosix
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 November 2010

                                                    @Klanderman wrote:

                                                    @turbosix wrote:

                                                    en michelin wintersloffen in 215-45-zr17 kosten?

                                                    Heb jij een remmenupgrade gedaan dan? De standaard remmen op jou auto zijn toch 308mm. Daar past gewoon 16 inch op. Bij 17 inch wordt de wang van je band wel weer zo klein dat het effect van de winterband al weer oplost. Bovendien is 215 ook wel een erg brede band. Hoe smaller, hoe beter met winterbanden. Des te breder de band, des te langer het duurt voordat sneeuw/water uit het loopvlak van de band wordt geperst. Als jij de originele remmen nog hebt kun je gewoon op 205-55 R16 rijden.
                                                    Met winterbanden geld, hoe smaller de band en hoe hoger de wang van de band, hoe beter!

                                                    Overigens kan ik niet meer zonder. Ik heb ze vorig jaar voor het eerst aangeschaft en wat een verademing is dat. Je hebt echt zoveel meer grip!

                                                    Had de vorige eigenaar al gedaan, maar toen ik de auto kreeg lag er nog wel een 16 inch thuisbrengertje in de koffer, lekker slim dus.
                                                    die zou ik er dus even onder zetten om een velg te herstellen en dat paste toen dus lekker niet,
                                                    heb dus een 17 inch reserve wiel aan moeten schaffen.

                                                    Wat ik bedoel te zeggen dat je geen appels met peren moet vergelijken, met verhalen van winterbanden zijn goedkoper want ik koop ze in een voordelige maat of goedkoop merk.
                                                    Koop je zomer sloffen dat ook in die voordelige maat als je goedkoop wil.
                                                    nee, zomers heb je zomaar ineens hogere eisen, het moet mooi lijken en ik moet onnodig veel grip.

                                                    vergelijk maar eens een zelfde merk, kwaliteit en maat band dan zul je veel duurder uit zijn met een winterband.
                                                    Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-pro-pro-winterband.

                                                    Zelf vindt ik 215 breed dunlops zomers wat te smal want ik heb nog wielspin in de 2de versnellling met kurkdroog weer
                                                    dus upgrade ze volgend jaar naar 225.
                                                    moet nog wel een setje 17 inch winterbanden aanschaffen, dat je dan smaller gaat is logisch…

                                                    #17902166
                                                    turbootje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      niks winterbanden .. gewoon op me 17 inch..wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeg ik maar !

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 326)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.