Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Forumindex Forums Modellen Astra Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 326)
  • Auteur
    Berichten
  • #17902388
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Ik was weer stevig de Dupe van de Figuren die niet durven rijden Gloeiende.

      Alleen maar slakken op de Weg die niet durven rijden, rijden 30 op een f*cking Schoon rijspoor!!!!

      Mensen Lever dat rijbewijs in, of ga de weg niet op als je niet durft!!!!

      Ik heb wel mijn nieuwe Truckje in de sneeuw kunnen proberen, zitten rondom M&S banden onder met ijsvlok (mag er dus zelfs mee in Scandinavie rijden), maar jemig wat een Grip, daar konden de toyo M&Sjes (zonder ijsvlok) op mijn vorige truck niet tegenop…

      leuk bij stoplichten Links gaan staan, en Pedaal tot de bodem bij groen en gewoon GEEN wielspin!!, (je moet die amoelwerkjes zien van de stropdassen in hun dure karren met allerlij veilgheids systemen en winterbanden) t apparaat rijdt gewoon alsof je op asfalt rijdt, ook met sturen bovengemiddeld, waar personenkarretjes rechtdoor gingen ging de Atego gewoon de hoke om.. niet normaalll… had ik niet verwacht, de Sneeuw hier in den haag was wel extreem droog, en tussen de 3 en 5 cm dik..

      Ook de Combo weer zonder problemen gereden in de sneeuw, de Snowtrack’s (snowtrack 3 op de vooras, en snowtrack 2 op de achteras bijde op minimaal 7,5mm profiel)

      Ben benieuwd wat de Vec doet, ga ik morgen eens proberen..

      Vriest hier volgens de Computer -11

      Willem

      #17902389
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Nou Willem,

        Ik reed vanmiddag op besneeuwde snelwegen en daar stoven ze met toch voorbij met hun winterwielen :fy1 :fy1 :fy1
        Ik blijf zeggen dat winterbanden zorgen voor schijnveiligheid.
        Vooral die grote auto’s (SUV enz.) wat een klootviolen. Brengen hun en anderen in ernstig gevaar met hun verkeersgedrag !!!

        Rik :sleeping

        #17902390
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ik ga zeker niet over de Schreef, maar 20 rijden waar je makkelijk!! 50 kan rijden, nee, daar kan ik met mijn pet niet bij..

          Ik zeg dan weer Artikel 5: Onnodig gevaar of hinder veroorzaken..

          Ik heb echt nog NOOIT Brokken gemaakt in de sneeuw of met ijzel, bij het laatste kan het nog wel gebeuren omdat dat Verschrikkelijk verraderlijk is…

          Ik rijdt wel door, maar weet wel waar ik mee bezig was…

          Collega had weer een Lease Audi in de Kont van de Sprinter 518CDI (5,5tonner), die had inderdaad last van Waanveiligheid…

          Gewoon plakken achter een Bestelbus (op Truck Kenteken), met M&S bandjes, totdat mijn Collega in de remmen moest, Bots, Zoonne grote Deuk Jonguh!!

          Willem

          #17902391
          EppeRRR
            Lid sinds:
            14 March 2005

            Wat KadAstra-EF en wim-v6 aangeven is idd een grote ergenis, ben zelf zo’n gek zonder winterbanden maar als ik niet normaal kan rijden in de sneeuw dan laat ik hem wel staan of zorg ik dat ik niet tot hinder ben op de openbare weg.
            Gelukkig kan ik 9 van de 10 keer fatsoenlijk met het verkeer meekomen met slecht weer, maar helaas heb je van de overmoedigde mensen (met winterbanden) die dan ook nog graag de maximumsnelheid willen overschrijden of het nog steeds nodig vinden om op het laatste moment te remmen op een kruizing…

            …in het ergste geval zitten ze te bumperkleven.

            #17902392
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              hier in friesland zaten we gister ineens in een 10cm sneeuw . lag al wat toen we weg gingen , maar onderweg ging het los .

              gewoon rustig rijden , maar toch ontkwam het me even op een rotonde ondanks de winterbanden , toch net wat te snel 3/4 de rotonde om en daar voelde ik de kont gaan van de station , dus meteen tegensturen en trok hem weer mooi recht , zo mooi dat mijn vriendin er niks van merkte hahaha

              gistermiddag even een stukje geprobeerd met mijn corsa A gewoon op zomerbandjes met zeer veel profiel en dan kun je in de sneeuw toch wel het verschil merken hoor , je hebt weinig tot niks te vertellen en bij het opdraaien van de oprit door een bult sneeuw ploegen , maar wel vast terwijl ik er eerder op de dag met de astra op winterbanden zo doorheen reed .

              ik laat de corsa maar lekker staan momenteel , want met de huidige temperaturen en vooruitzichten is die witte rommel nog lang niet weg :(

              #17902393
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Eigenlijk gewoon niet klagen al heb je winterbanden en meen je dat je gewoon 50 moet rijden en er rijd imand voor je die rijd 30 laat die gewoon rijden zoals die wil in de sneeuw. En als er bij mij dan van die figuren zijn zoals wim die perse voorbij moeten rijd voorbij ik zie jullie bij de eerstvolgende landtaarnpaal of boom wel weer.

                En ja heb het al zo vaak gezien zelf ik rijd nog met winter of zomerbanden gewoon rustig en niet omdat je 50 mag en mijn voorganger dat doet ook 50. Gisternacht auto geparkeerd op sneeuw -18 en raad eens mn winterbanden warin ineens net zo slecht als zomerbanden met sneeuw eraanvast gevroren.

                En vooral degene zoals wim en wellicht menig andere die menen dat de voorganger te langzaam rijd zijn een gevaar op de weg. Menen dat je met dit weer harder moet dan je voorganger is gewoon iets wat wil zeggen dat je zelf geen geduld hebt dus ook eigenlijk niet op de weg thuis hoort.

                #17902394
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Ik rij met winter banden puur voor extra veiligheid. Maar je extra veiligheid heb je wel alleen maar als je aanpast aan de weersomstadigheden. Hoe vaak ik niet mensen hoor praten ik heb winter banden geen probleem bla bla. Dat zijn de mensen die denken dat ze met winter banden gewoon kunnen rijden zoals in de zomer. Maar helaas komen die mensen vaak op de koude koffie. Maar het is wel zo dat je met winterbanden beter kunt door rijden, waar zomerbanden beginnen te slippen kun je met
                  winterbanden gewoon rustig door rijden.

                  Ik merk wel degelijk verschil met grip en vooral remweg van zomerband en winter band. Maar ook met mijn winter banden
                  glij ik hier op somige stukken in de straat. Is gewoon een komplete ijsbaan.

                  Winterbanden zijn alleen een extra veiligheid als men aanpast naar de weersomstandigheden. Dus snelheid aanpassen,
                  afstand aanpassen, anders remmen.

                  #17902395
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ik MOET er niet voorbij, ik zal hiervoor geen onveilige situaties veroorzaken, maar in mijn ogen kan je op SCHOON wegdek gewoon normale snelheid rijden, maar loop me dan wel het leplazerus te vervelen, en me te ergeren in verband met de onnodige tijd verspilling.

                    Zo ontstaan die onnodige files ook, puur omdat mensen niet DURVEN te rijden!!!

                    Je moet om Veilig te rijden met GEPASTE snelheid rijden, en dus niet zo langzaam dat je 4x vast komt te staan GLOEIENDE!!!

                    Willem

                    #17902396
                    kwuyts
                      Lid sinds:
                      27 October 2011

                      @Wim-v6: Op schoon wegdek kan je misschien normale snelheid rijden. Maar hoe schoon het wegdek ook kan zijn,
                      ik zou niet graag tegen 70km/u over een onvoorziene ijsplek beginnen slippen. Iets wat met dit weer toch niet
                      ondenkbaar is? :-)

                      Ik heb gisteren ook 40 gereden op een baan van 90 en ik heb winterbanden :thumb .
                      En ookal ben ik erg tevreden met de grip van mijn winterbanden, als je plots moet remmen heb ik toch graag wat extra speling
                      met dit weer ;) .

                      Van de brug gisteren ook, iedereen weet dat het op een brug extra glad kan zijn.
                      Vlak daarachter lag dan nog eens een scherpe bocht dus ik rij daar gewoon even 30.
                      En er zat iemand vanachter wat te kort bij naar mijn goesting, maar zoiets is dan niet mijn probleem.

                      Bij mij is het trouwens ook de 1ste keer dat ik in sneeuw rijd met mijn wagen, dus ik ben ook niet gewend wat mijn wagen doet in de sneeuw.

                      #17902397
                      Jerremy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 October 2004

                        Het is wel waar wat Wim zegt. Ging gister avond van werk naar huis, deed er 4x zolang over. Gewoon alles binnen bebouwde kom, weg was goed begaanbaar, eind van de dag, heel spoor er in gereden. Gewoon echt letterlijk 20 rijden.. Dan gingen ze zo ver afremmen omdat ze afmoesten slaan dat ze tot stilstand kwamen (en iedereen er achter ook) dan moesten ze een heuveltje op voor de inrit en dan staan ze te tobben, slippen met het binnenste wiel.. i.p.v. iets de gang erin te houden, en een momentum te hebben, rij je er zo op, niks aan de hand.

                        #17902398
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Klopt ook wel, en je moet niet met de veiligheid spotten, en dat doe ik ook niet, maar een lange rechte weg met zwart asfalt, kan je gewoon 50 rijden in mijn ogen..

                          Dat je op bochten enzo extra rustig doet, ala…

                          maar als er 1 auto voorop rijdt, met een hele rij erachter, dan ligt dat puur aan de betreffende bestuurder, welke beter de raad van de ANWB had kunnen opvolgen…

                          ik doe ook niet racen over de wegen, zeker niet met de kans op gladheid, alleen heb ik geen Angst voor sneeuw of gladheid, waarschijnlijk omdat ik er voor nederlandse begrippen te vaak mee te maken heb…

                          het belangrijkste in sneeuw is dat je zeker niet te langzaam gaat, dan sta je vast..

                          ik heb gister ook weer van die ”mutsen” (meeste mannen trouwens) kunnen duwen omdat ze alleen maar stonden te slippen na stil komen te staan omdat ze TE LANGZAAM een heuveltje op reden…

                          dat is wat mij meer steekt… omdat ze bang zijn komen ze in problemen, en vormen ze een groter gevaar dan als ze meer zouden door rijden..

                          Willem

                          #17902399
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            kwuyts, tuurlijk voorzichtigheid en allertheid ten alle tijden geboden met dit soort neerslag en weer, maar dat spreekt voorzic lijkt me.
                            Het is toch tekenent, dat als hier paar cm neerslag valt, of ‘t nu nat of droog is, het wegennet staat gelijk vast.
                            Gister ook, 800+ km zeer langzaam rijden tot file.(nouja, zeg maar gerust file) En dan was ‘t niet eens ‘t hele land waar ‘t sneeuwde. Nou was ‘t natuurlijk ook Vrijdag, is vaak al een wat drukkere dag. Wij zijn het niet gewend, daarom gebeurd dat zowat niet in landen om ons heen waar men jaarlijks vaker en met meer neerslag in de vorm van sneeuw te maken heeft.

                            #17902400
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              KLopt te langzaam is ook niet goed. Dat veroorzaakt alleen maar meer ellende. :thumb Maar op het algemeen is het ook zo dat te veel mensen rijden terwijl ze niet durfven te rijden en dat zijn nu net de gevaarlijke sitaties die je nu krijgt.

                              DIe mensen zouden eingelijk niet moeten gaan rijden. Maarja iedereen moet naar zijn werk toe. Je baas ziet je aankomen.
                              Ik druf niet te rijden in sneeuw. JE weet je antwoord al wat je baas gaat zeggen. :swear

                              #17902401
                              EppeRRR
                                Lid sinds:
                                14 March 2005

                                Ik denk dat de mensen die (veel te) langzaam rijden met sneeuw ook hetzelfde soort mensen zijn die (veel te) langzaam rijden met mooi weer/vakantieperiodes.

                                Ik rij dagelijks op provinciale wegen naar me werk, maar ik kom soms situaties tegen dat Tractoren zelf bumperkleven in een 80 of 60 zone omdat hun voorligger in een personenauto niet doorrijdt…

                                …met sneeuw rij ik veelal snelweg, meestal ‘schuil’ ik dan achter een vrachtwagen. Het is iets omrijden en ik moet iets langer in de auto zitten voor ik op werk of thuis ben, maar kan me iig niet voorstellen dat er dan mensen op de weg zijn die last van mij hebben (op de rechterbaan).

                                #17902402
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @EppeRRR wrote:

                                  Ik denk dat de mensen die (veel te) langzaam rijden met sneeuw ook hetzelfde soort mensen zijn die (veel te) langzaam rijden met mooi weer/vakantieperiodes.

                                  Ik rij dagelijks op provinciale wegen naar me werk, maar ik kom soms situaties tegen dat Tractoren zelf bumperkleven in een 80 of 60 zone omdat hun voorligger in een personenauto niet doorrijdt…

                                  …met sneeuw rij ik veelal snelweg, meestal ‘schuil’ ik dan achter een vrachtwagen. Het is iets omrijden en ik moet iets langer in de auto zitten voor ik op werk of thuis ben, maar kan me iig niet voorstellen dat er dan mensen op de weg zijn die last van mij hebben (op de rechterbaan).

                                  Dat zal jouw verbazen, Maar hier in de stad, zijn het vaak juist de figuren die normaal als Verrekte mongolen rijden, in hun lease bakken, Omaatjes, en Petjes Die extreen lage snelheden weten te behalen…..

                                  De meeste kom je vaker dan eens tegen als je altijd door de stad rijdt, en herken je de voertuigen wel..

                                  Willem

                                  #17902403
                                  Astra16VClub
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 August 2011

                                    Ik vind dat mensen wel altijd heel snel over schijnveiligheid beginnen en zeggen dat mensen met winterbanden als een dolle door het verkeer heen gaan. Misschien lijkt dat maar zo omdat iedereen met zomerbanden met een slakkengang van 20 of 30 MOETEN rijden omdat het anders geen kans van slagen heeft, terwijl mensen met winterbanden makkelijk 70 kunnen rijden (op de snelweg). Ja dan lijken het net idioten, terwijl dit wel mee valt. Het snelheidsverschil is gewoon zo groot waardoor het lijkt dat het snelheidsduivels zijn. 70 is echt niet hard in de sneeuw voor winterbanden. Dat er idioten zijn die het helemaal bond maken dat heeft niet zoveel met winterbanden te maken vind ik… dat kunnen trouwens net zo goed mensen zijn met zomerbanden (vind het altijd knap dat jullie van een afstand kunnen zien dat er iemand met winterbanden in de sloot ligt, ik denk eerder dat dit mensen met zomerbanden zijn maar goed). Een vriend van mij heeft als berger gewerkt bij ongelukken, en volgens hem zijn de mensen die van de weg af raken en in sloten belanden / tegen een boom aan knallen 9 van de 10 keer auto’s met zomerbanden… Hij is er echter mee gestopt omdat hij wel erg veel doden tegenkwam en dat is natuurlijk vreselijk.

                                    ik heb vandaag op een grote afgelegen parkeerplaats (50m bij 50m ongeveer) even de grenzen uitgeprobeerd van mijn winterbanden (dunlop 3d sp wintersport M+S) samen met een vriend op zomerbanden (geen idee welk merk). Ik kon met 30 km/h nog prima een scherpe bocht maken zonder te glijden. Bij 40 km/h een beetje glijden maar makkelijk te corrigeren. Bij 50 km/h veel last van glijden, en was het al moeilijker te corrigeren. Ik neem een bocht op de normale weg trouwens niet meer dan met 15 km/h, gewoon om het op safe te houden. Maar op de snelweg rijd ik gewoon 70 – 80 km/h, omdat het MAKKELIJK kan. Lees de duitse tests er maar eens op na. In duitsland rijden ze makkelijk minimaal 100 km/h op de snelweg op sneeuw. Op een normale weg kan ik gewoon net zo hard optrekken als met zomerbanden in de zomer. Altijd leuk om die gezichten te zien van die andere automobilisten als je weer voor een stoplicht staat te wachten, net of ik een of andere idioot ben :jerry

                                    In de astra met zomerbanden ging ik in een scherpe bocht al bij 15 km/h glijden en moeilijk te corrigeren. Bij 25 km/h had ik helemaal niets meer in te brengen… Goed het blijft een leuke discussie altijd tussen de mensen die winterbanden daadwerkelijk hebben BEREDEN en tussen mensen die zweren bij zomerbanden en meteen zeggen dat winterbanden voor schijnveiligheid zorgen. Ik vind eerder dat mensen met zomerbanden een schijnveiligheid hebben. Die denken toch van ‘ach, met zomerbanden kan ik prima in de sneeuw rijden’. Vertel mij dan maar waarom er gisteren 800 km stond en er honderden ongelukken zijn gebeurd!!!!

                                    #17902404
                                    crossagek
                                      Lid sinds:
                                      13 January 2005

                                      ik heb dan het voordeel dat ik hier 2 auto’s heb staan , 1 op winterbanden en 1 op zomerbanden .

                                      mijn kameraad zat ook altijd te pochen dat hij geen winterbanden nodig had , dus ik met hem naar een parkeerterrein hier in het dorp met de corsa TR op zomerbanden en testen maar . precies zoals eerder hierboven beschreven , verschillende snelheden de bocht om en remmen test . bij de remmentest de afstanden gemarkeerd en daarna thuis de astra station op winterbanden opgehaald en precies hetzelfde gedaan als met de corsa .

                                      mijn kameraad wist niet wat hem overkwam zo strak bleven we door de bocht gaan terwijl we met de corsa al achterstevoren hadden gestaan . ook de remtest scheelde de helft dus hij was overtuigd en gaat ook op zoek naar winterbanden ;)

                                      #17902405
                                      RedBill
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 May 2005

                                        @waltwalt500 wrote:

                                        in nederland hebben we nooit fatsoenlijke winters…alleen daarom al doen middenmoot merk bandjes het net zo goed als topmerkbanden…(die zijn super voor in wintersportgebieden) ook voor in ons kikkerlandje..maar zwaar overdreven dus!

                                        Intussen al teruggekomen van je mening?

                                        #17902406
                                        DMLB ceo
                                          Lid sinds:
                                          27 June 2011

                                          Voor mij is de winter afgelopen :D :wors
                                          Blij dat het even koud geweest is want 5 graden boven nul voelt nu warm aan!

                                          Maargoed Ik ben benieuwd of bij jullie de winterbanden alweer in opslag liggen.
                                          Let me know :D
                                          Ik zelf sta nog op de Pilot Alpins maar wil snel terug naar zomerbanden.

                                          Greetz D’Angelo

                                          #17902407
                                          Tusk
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 January 2009

                                            Heb mn winterbanden er dit jaar niet op gehad. Heb ze niet gemist.

                                            gepost vanaf mn telefoon

                                            #17902408
                                            astraTD
                                              Lid sinds:
                                              9 March 2009

                                              Ik laats ze nog effe eronder.

                                              #17902409
                                              DMLB ceo
                                                Lid sinds:
                                                27 June 2011

                                                Hier voorlopig ook nog.
                                                Nog geen idee wanneer ik ga switchen moet in dat geval ook nog 2 zomers zien te scoren

                                                #17902410
                                                yzf1kr
                                                  Lid sinds:
                                                  3 January 2005

                                                  Volgende wel wordt het weer kouder, en daarna ga ik nog op wintersport dus ze blijven er nog even onder.

                                                  #17902411
                                                  arnp
                                                    Lid sinds:
                                                    26 June 2011

                                                    ik heb de winterbanden er nu net twee weken onder zitten. er wordt hier nog dagelijks gestrooid dus ze blijven er ook nog wel even onder.
                                                    ik wil mn zomervelgen graag een beetje netjes houden.
                                                    ik had al wel een poosje mn wintervelgen op de auto maar deze waren voorzien van 4 bijna versleten banden. toch maar een set firestone winterhawks erop laten leggen. in de maat 225-55-16.

                                                    #17902412
                                                    breezer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 December 2010

                                                      Laat ze er ook nog effe onder zitten,je weet het nooit hier met dat weer.. We moeten de maand Maart nog door tenslotte.. :???:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 326)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.