Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2012 om 21:55 #17902365
Je probleem is die 15km/u geweest, je kan beter iets harder rijden (als je een automaat heb, schakelt ie een trap verder en is er minder trectie bij geringe gaspedaal beweging…
had je een handbak (zeldzaam in een 280S / SE / SEL) dan kun je zelf een stapje verder zetten waardoor er minder heftig word gereageerd door de aangedreven wielen.
Grootste fout is vooral TE LANGZAAM rijden in de sneeuw, met iets meer snelheid is reageren (zowel sturen remmen als accelereren) over het algemeen makkelijker..
Willem
7 januari 2012 om 22:14 #17902366ik zal je zeggen, met veel regenweer en een buitentemperatuur van tussen de 5 en 10 graden, dan doen mijn winterbanden het veel beter als de zomer banden. veel meer grip op de weg. bij rotondes merk je vooral dat je sneller door de bocht kunt zonder grip te verliezen.
7 januari 2012 om 23:23 #17902367@derartz wrote:
ik zal je zeggen, met veel regenweer en een buitentemperatuur van tussen de 5 en 10 graden, dan doen mijn winterbanden het veel beter als de zomer banden. veel meer grip op de weg. bij rotondes merk je vooral dat je sneller door de bocht kunt zonder grip te verliezen.
Bij mij totaal niet. Gister wou ik een rotonde oprijden, zag geen auto’s. Maak vaart en plosting een fietser voor me neus door zonder licht.. ik trapte niet echt meteen vol op de rem, maar half zeg maar. Ja hoor ik glee gewoon door de rotonde op, fietser kon zich net ontwijken.
Dit was met de zomerbanden bij mij niet gebeurt.7 januari 2012 om 23:52 #17902368@ Wim-V6
Tja, kon niet door de anderen heenrijden En wie weet was het probleem er niet geweest met winterbanden
8 januari 2012 om 00:06 #17902369Ging meer om de snelheid, zelfs op zomerbanden als je snelheid heb, kan je verder komen, en helaas word je in dat geval ALTIJD gehinderd door angsthazen, die in dat geval zelfs meer gevaar voor zichzelf opleveren, zonder dat te weten..
Willem
8 januari 2012 om 01:03 #17902370Rij sins bijna 20 jaar met winterbanden.
Begonnen met en Senator A 2 waar de winterbanden al opzaten.
toen kocht en vriend van mij en calibra met abs enz. en wij reden zamen naar essen op de motorshow.
Hij reed achter mij het sneeuwde ik most remmen en hij reed bijna achter op en hij vraagde zich af hoe dat kon gebeuren hij had toch ABS en ik niet, maar ik had winterbanden en hij niet.
Sins dien rij ik in de winter met winterbanden ook voor het in duitsland verplicht was.
Verder heb ik jaarelang in nederland gewerkt en moest mij altijd aanhoren dat in nederland nooit winter is en winterbanden onzin zijn.
Achter deze idioten moest ik dan zo gauw als het gevroren had met 20 km per uur naar huis rijden omdat ze niet vooruit kwamen.
Een collega had en 4 x 4 geen winterbanden nodig , na de nachtdienst 10 cm sneeuw en ik hem met mijn 250 € winterauto rekord E 1 met winterbanden ingehaald omdat hij niet vooruit kwam.
Vorige winter , bij mij om de hoek is en groote rotonde met kunststof opstakels en er komen veel nederlanders die ja nooit winter hebben en om 8 uur was de rotonde van een kant ingereden om 10 uur van twee kanten en om 16 uur van alle 4 kanten.
Buurman van mijn zus in nederland legt zich vorige winter splinternieuwe zomerbanden op zijn mooie astra G en op de terugweg van de bandendealer rij hij tegen en laterenpal , volgens opel 3500 € schade , heb ik voor 700 € gefixt daarvoor had hij en mooi setje winterbanden kunnen kopen.
En het laatste argument voor winterbanden , had vorig jaar en corsa voor en groote buurt bij mij en toen ik vraagde of hij ook nog en setje winterbanden wou hebben voor weinig geld omdat ik die net voradig had , nee niet nodig geen winter, de heele nacht gesneeuwd en de volgende morgen belt zijn vrouw op of ik die winterbanden niet toevallig voorbij kon brengen omdat zij niet na duitsland naar de aldi kon rijden.
Dus mensen blijft als jullie ervan overtuigt zijn dat jullie geen winterbanden nodig hebben in nederland dan hebben wij hier ook minder problemen met rondkruipende voertuigen en al die die met winterbanden rijden zijn van harte welkom.8 januari 2012 om 21:07 #17902371@derartz wrote:
ik zal je zeggen, met veel regenweer en een buitentemperatuur van tussen de 5 en 10 graden, dan doen mijn winterbanden het veel beter als de zomer banden. veel meer grip op de weg. bij rotondes merk je vooral dat je sneller door de bocht kunt zonder grip te verliezen.
Dan wordt het tijd dat je iets meer geld investeert in zomer bandjes ;)
Goede zomerbanden presteren t/m 1 graad boven niet niet slechter dan winterbanden, dit is dan ook getest met droog en nat wegdek.
9 januari 2012 om 11:13 #17902372Bij nat wegdek zijn zomerbanden sowieso beter…
9 januari 2012 om 11:19 #17902373En een klein beetje de snelheid aanpassen.
Het hoeft toch niet altijd zo hard te gaan.9 januari 2012 om 20:28 #17902341Nee, De auto moet OP en TOP eruit zien, en dan de GOEIEKOOPSTE bandjes erom!!!!
Rijdt zelf zomers op Michelins (E3A’s onder de combo / Exalto’s onder de Vectra).
s’winters de Combo op Vredesteins, de Vectra op Bridgestones
Willem
10 januari 2012 om 11:16 #17902374Helemaal gelijk Wim, het liefst die chineese, krijg je er een zak kroepoek bij.
Rij eigenlijk altijd met dunlop banden, zomer en winterset.
Heb nu voor de winter een setje (orgineel opel geleverd) Semperit.
Ben hier meer over te spreken dan die dunlop winterbanden.10 januari 2012 om 11:34 #17902375@wim-v6 wrote:
Nee, De auto moet OP en TOP eruit zien, en dan de GOEIEKOOPSTE bandjes erom!!!!
Rijdt zelf zomers op Michelins (E3A’s onder de combo / Exalto’s onder de Vectra).
s’winters de Combo op Vredesteins, de Vectra op Bridgestones
Willem
Ik besteed net zoveel aandacht aan de bandjes als het interieur/exterieur.
Rijd altijd netjes de maximale snelheid wat op dat moment geld, en pas m’n snelheid wat aan
als dit gewenst is. Bij bijv. regen of sneeuw.
Heb vanaf het moment van het behalen van het roze papiertje (in 1 keer, net als het motorrijbewijs)
nog nooit iets veroorzaakt.
En dat is toch al weer 28 jaar geleden!10 januari 2012 om 12:22 #17902323Op banden mag je nooit besparen,je leven hangt er van af !!
10 januari 2012 om 16:07 #17902376Ik heb de afgelopen 10 jaar ook zelf geen ongelukken veroorzaakt..
Alleen heeft de Combo aantrekkingskracht op de zogeheten Leasehufters, die trekt ze aan als een magneet!!!
Levert wel centen op!!!
Willem
1 februari 2012 om 07:39 #17902377Ik ben tevreden met mijn winterbanden! :wors
Als het regent wou ik dat mijn versleten zomers er onder zaten.
Maar net zoals vandaag -7 graden kurk droog nou dan hebben mijn Michelin Pilot Alpin’s toch een partij GRIP waar je eng van wordt!!! :agent
En ijs op de weg zie ik niet zitten maar een beetje spelen met wheelspin vindt ik niet erg maar het blijft link natuurlijk!
Wou dat de M52B25 al in de E30 lag zodat ik een beetje kon spelen :Dking:
1 februari 2012 om 08:36 #17902378Reed gisteren ook voor het eerst met m’n winterbanden op sneeuw/ijs.
Met wegrijden nog wel een beetje wielspin, maar met remmen en sturen echt veel grip! Ben ook erg blij met m’n Vredesstein Snowtrac2!1 februari 2012 om 08:46 #17902379Ik stond er zelf ook echt van te kijken!
En dan heb ik sinds novemer al redelijk wat milimeters rubber weg gereden.
Maare snelle bochten op sneeuw/ijs begin ik niet aan, mijn kromme draagarm staat me nog goed in het geheugen
Idd met wegrijden nog wiel spin, al zoek ik dat vaak zelf op :angel
Me automaat heeft ook een winterstand maargoed die laat ik lekker voor wat het is.
Maar wat is het heerlijk droog op de weg vandaag!!1 februari 2012 om 12:16 #17902380Heb 2e hands setje. Maar leg ze er alleen onder als ik de bergen in ga. Helaas dit jaar niet :(
Gewoon rustig rijden. Af en toe beetje remmen om mbv de abs te checken hoe glad t is (of gasgeven en kijken wanneer de esp t opgeeft)
gepost vanaf mn telefoon
1 februari 2012 om 16:45 #17902381Ik ben ook zeer tevreden :thumbup
1 februari 2012 om 17:04 #17902382heb de winters nu ook onder de Crombo zitten:
Willem
1 februari 2012 om 17:22 #17902383Als je het eens goed bekijkt is een combo gewoon een corsa met een laadbak erachter :D
1 februari 2012 om 17:28 #17902384hoef je niet goed voor te kijken hoor.. ook het dashboard is gelijk, deurpanelen zijn gelijk aan een 5deurs Corsa etc etc
Ook de motorruimte is gelijk, vandaar dat zo de 1.6 16klepper erin kon.
Tis wel een Luxe Corsa hoor, deze Combo heeft origineel:
– Electrische Ramen
– 2x Airbag (L+R)
– Stoelhoogte verstelling links
– Centrale Deurvergrendeling met Safelock
– Getint glas
– Stuurbekrachtiging
– Dashboard kast lampjeWillem
1 februari 2012 om 17:33 #17902385Voor de duidelijkheid, niet verkeerd naar jouw combo toe natuurlijk.
Het viel mij alleen op :D Had nooit eerder een combo fatsoenlijk bekeken :D1 februari 2012 om 17:37 #17902386haha, ja tis een Corsa-B met bakkie, dat kan je zien er zit in de B stijlen ook een hughe ass lasnaad
Willem
3 februari 2012 om 21:22 #17902387Was weer een leuke dag vandaag. Iedereen langzaam rijden en slippen terwijl ik gewoon makkelijk met 50 km/h door kon rijden. Ook kan ik gewoon op dezelfde manier blijven remmen zoals met zomerbanden zonder sneeuw. Met zomerbanden zou ik in bochten snel gaan glijden. Met winterbanden kan ik gewoon superveel gas geven in bochten (je spint dan even maar daarna meteen weer grip).
Alle sukkels met zomerbanden: blijf a.u.b. van de linkerbaan op de snelweg of rijd dan tenminste geen 30 km/h.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.